2x douanekosten ivm nalevering mymemory

Pagina: 1
Acties:

• RDhits
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
6 december 2009 heb ik een bestelling geplaatst bij mymemory.co.uk. 14 december is dit pakketje verstuurd door mymemory. Het pakketje kwam echter maar niet binnen en dit was erg balen, want het ging om kerstcadeaus. Uiteindelijk na 21 dagen heeft mymemory het pakket opnieuw verzonden (minus een onderdeel dat niet in voorraad was). Dus dit pakketje had ik begin januari binnen. Een aantal dagen later kwam het originele pakketje ook binnen en zat daar een fikse rekening bij van de douane. Ik heb mymemory verteld dat het pakketje dubbel is aangekomen en nu vragen ze of ik het pakket wil retourneren. In hun return policy staat naar mi niet in dat ze de douane kosten gaan vergoeden. Ik ben niet van plan om deze kosten op mij te nemen.

http://www.mymemory.co.uk/returns-policy

Wat moet ik nu doen?

Alvast bedankt!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Contact met ze opnemen? Maar douanekosten zijn natuurlijk voor jouw rekening, want jij importeert het item.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
mymemory.co.uk dus mag ik verwachten dat het uit de UK komt.

Hoe kan hier dan ooit een douane rekening bij zitten :?

[ Voor 22% gewijzigd door LED-Maniak op 03-02-2010 01:15 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:31

Praetextatus

the dutch_paki

het lijkt mij wel netjes dat jij dat vergoed zoals gambieter al aangeeft

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

LED-Maniak schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 01:13:
mymemory.co.uk dus mag ik verwachten dat het uit de UK komt.

Hoe kan hier dan ooit een douane rekening bij zitten :?
Dat is trouwens een goede vraag, en het zou goed zijn als de topicstarter wat meer informatie geeft. Waarom zit er een douanerekening bij, over wat voor bedragen hebben we het, etc?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-01 17:15

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

De gebieden hieronder zijn voor de Douane ook een niet-EU-land.

Uitzonderingsgebieden binnen de EU-landen
Voor bepaalde gebieden die deel zijn van het douanegebied van de EU, de uitzonderingsgebieden, gelden andere regels. Deze gebieden zijn:

de Åland eilanden (Finland)
de Canarische eilanden (Spanje)
de Kanaaleilanden (Verenigd Koninkrijk)
de Franse overzeese departementen Guadeloupe, Frans Guinea, Martinique en Reunion
Berg Athos (Griekenland)
Voor deze gebieden gelden afwijkende regels voor accijns en omzetbelasting (btw). Komt u uit een uitzonderingsgebied een EU-land binnen? Dan geldt de vrijstelling van belastingen voor de goederen die u meeneemt alsof u uit een niet-EU-land komt.

Bron; www.douane.nl

Mymemory zit in Jersey en verscheept dus vanaf de kanaaleilanden...

Laat maar.. .

• RDhits
  • Niet online
Sorry voor de onduidelijkheid,

wat blijkt, mymemory komt niet uit de UK maar uit Jersey(eilandje onder engeland) waar dus wel douane kosten bij zitten. dit was ong 35 euro op een bedrag van rond de 90 euro. 17 euro btw en 17,50 inklaringskosten.

Maar waarom moet ik het vergoeden? De fout ligt duidelijk niet bij mij. En er is nu dubbel invoeringskosten betaald doordat ik het pakketje zelf niet gelijk kon weigeren, omdat iemand anders het pakket heeft aangenomen en de kosten betaald. Er hoefde overigens geen handtekening voor ontvangst te worden gezet.

edit:LIGHTNING was me lightningfast te snel af....

[ Voor 4% gewijzigd door RDhits op 03-02-2010 01:30 ]

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Dan dien je een bezwaar in bij de douane?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RDhits schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 01:29:
Maar waarom moet ik het vergoeden? De fout ligt duidelijk niet bij mij.
Welke fout ligt niet bij jou? Als jij iets bestelt vanaf de Kanaaleilanden, dan loop je het risico BTW en invoerrechten te moeten betalen. Waarom denk je dat de "fout" bij de verzender ligt?

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-01 13:17

Brons

Fail!

gambieter schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 01:31:
[...]

Welke fout ligt niet bij jou? Als jij iets bestelt vanaf de Kanaaleilanden, dan loop je het risico BTW en invoerrechten te moeten betalen. Waarom denk je dat de "fout" bij de verzender ligt?
Je zou kunnen beargumenteren dat hij de kosten van 1 van de pakketten niet hoeft te betalen omdat de winkel te lang deed over de levering. Als ze sneller waren had hij maar 1 keer hoeven te betalen.

• RDhits
  • Niet online
Het hele punt gaat erom: dat na 21 dagen het originele pakket nog niet was ontvangen, dus heeft mymemory het pakket voor de 2e maal verzonden. Dit 2e pakket was netjes binnen 2 weken binnen. Het originele pakket kwam een week na het vervangende pakket alsnog binnen, dus heb ik nu 2 pakketten, maar ook 2x douane kosten betaald. Ik denk dat ik het pakket niet ga retourneren als zij mij niet alle kosten vergoeden..

[ Voor 17% gewijzigd door RDhits op 03-02-2010 01:37 ]

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-12-2025

swtimmer

Ontrafelt het leven!

gambieter schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 01:31:
[...]

Welke fout ligt niet bij jou? Als jij iets bestelt vanaf de Kanaaleilanden, dan loop je het risico BTW en invoerrechten te moeten betalen dan hoor je BTW en invoerrechten te betalen. Waarom denk je dat de "fout" bij de verzender ligt?

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

Ace

Happy Happy Joy Joy

RDhits schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 01:34:
Het hele punt gaat erom: dat na 21 dagen het originele pakket nog niet was ontvangen, dus heeft mymemory het pakket voor de 2e maal verzonden. Dit 2e pakket was netjes binnen 2 weken binnen. Het originele pakket kwam een week na het vervangende pakket alsnog binnen, dus heb ik nu 2 pakketten...
Maar heb je nu beide keren invoerrechten moeten betalen of alleen voor het originele pakket?

En ook al ben je niet van plan die kosten op je te nemen, mymemory.co.uk gaan die nooit terug betalen hoor. Dus naar dat geld kan je fluiten.

• RDhits
  • Niet online
Ace schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 01:36:
[...]

Maar heb je nu beide keren invoerrechten moeten betalen of alleen voor het originele pakket?

En ook al ben je niet van plan die kosten op je te nemen, mymemory.co.uk gaan die nooit terug betalen hoor. Dus naar dat geld kan je fluiten.
Naja ik heb dus nog een extra pakket dat 2x meer waar is dan die invoerkosten, bij verkoop van die producten heb ik dat geld zo weer terug

• Brons

Brons

Fail!

Ace schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 01:36:
[...]

Mja, het lijkt mij een probleem van de winkel. Persoonlijk zou ik het pakket niet terugsturen als ze de kosten voor het tweede pakket niet vergoeden.

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Wordt het pakken niet automatisch retour gestuurd als je het pakketje niet ophaalt bij het postkantoor?

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-01 13:21
Idd, gewoon zeggen dat ze kunnen kiezen: of de douanekosten vergoeden of dat jij lekker het 2e pakket houdt en verkoopt. Want neem aan dat je maar 1 keer betaald hebt

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:14

Umbrah

The Incredible MapMan

Het is bij mijn weten de verantwoordelijkheid van degene die importeert om die douane kosten te betalen. Het punt is echter: douane kan soms een behoorlijke tijd duren. Dat is nou eenmaal iets waar je niet aan ontkomt.

ALS de verzender een of andere track/trace code heeft meegegeven, is het aan jou (de ontvanger) om het pakket te volgen. Bij TNT, USPS, UPS, FedEx, en bij mijn weten ALLE koeriers kun je zien of een product bij de douane ligt, en of het er doorheen is). Als je een dergelijke code had, dan was de tweede zending overbodig geweest. Had je het kunnen weten, dan zijn de kosten voor de inklaring van de tweede (dus overbodige) zending voor je eigen rekening.

Hoe dan ook: je zult het extra pakket terug moeten sturen (waar de Jersey gasten omgekeerd dat weer daar moeten inklaren). Had je kunnen weten dat het eerste pakket vertraagd was: betaal je de schade van het bedrijf gewoon. Had je dat niet kunnen weten: dan kun je overleggen (immers, de verzender had een transporteur moeten kiezen waar tracering mee mogelijk is!).

Inklaringskosten/BTW over dat eerste pakket ontkom je niet aan, en dat mag een les zijn voor de volgende keer dat je importeert.

Wees eerlijk, en check al je mails (en hun website) of je niet ergens een track & trace (of andere traceercode) code kan vinden. Is dat zo (en heb je die gewoon gemist), wees dan mans genoeg om de kosten voor het overbodige pakket op je rekening te nemen. Is het niet zo, bel ze, en doe het verhaal, maar zend de goederen wel terug.

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08-2025
Umbrah schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 01:57:
Het is bij mijn weten de verantwoordelijkheid van degene die importeert om die douane kosten te betalen. Het punt is echter: douane kan soms een behoorlijke tijd duren. Dat is nou eenmaal iets waar je niet aan ontkomt.

ALS de verzender een of andere track/trace code heeft meegegeven, is het aan jou (de ontvanger) om het pakket te volgen. Bij TNT, USPS, UPS, FedEx, en bij mijn weten ALLE koeriers kun je zien of een product bij de douane ligt, en of het er doorheen is). Als je een dergelijke code had, dan was de tweede zending overbodig geweest. Had je het kunnen weten, dan zijn de kosten voor de inklaring van de tweede (dus overbodige) zending voor je eigen rekening.

Hoe dan ook: je zult het extra pakket terug moeten sturen (waar de Jersey gasten omgekeerd dat weer daar moeten inklaren). Had je kunnen weten dat het eerste pakket vertraagd was: betaal je de schade van het bedrijf gewoon. Had je dat niet kunnen weten: dan kun je overleggen (immers, de verzender had een transporteur moeten kiezen waar tracering mee mogelijk is!).

Inklaringskosten/BTW over dat eerste pakket ontkom je niet aan, en dat mag een les zijn voor de volgende keer dat je importeert.

Wees eerlijk, en check al je mails (en hun website) of je niet ergens een track & trace (of andere traceercode) code kan vinden. Is dat zo (en heb je die gewoon gemist), wees dan mans genoeg om de kosten voor het overbodige pakket op je rekening te nemen. Is het niet zo, bel ze, en doe het verhaal, maar zend de goederen wel terug.
+1

T is misschien klote maar zo ben je wel het eerlijkst :)

Macbook Pro 15" 

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
wimpie007 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 01:44:
Idd, gewoon zeggen dat ze kunnen kiezen: of de douanekosten vergoeden of dat jij lekker het 2e pakket houdt en verkoopt. Want neem aan dat je maar 1 keer betaald hebt
Pure oplichting en chantage als je het mij vraagt. Ik zou als bedrijf dan niet rusten totdat ik mijn goederen terug heb. Zo lastig is het niet om een incassoburo op je af te sturen. Bedrijf heeft te goeder trouw gehandeld en is de klant zelfs tegemoet gekomen door de producten nogmaals te versturen.

https://discord.com/invite/tweakers

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:08
redfoxert schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 02:37:
[...]

Pure oplichting en chantage als je het mij vraagt. Ik zou als bedrijf dan niet rusten totdat ik mijn goederen terug heb. Zo lastig is het niet om een incassoburo op je af te sturen.
Ja, dit zou niet bepaald netjes zijn (op zijn allerallerzachtst gezegd).
Bedrijf heeft te goeder trouw gehandeld en is de klant zelfs tegemoet gekomen door de producten nogmaals te versturen.
Probleem is wel: heeft de klant gevraagd om de tweede zending? Of heeft de klant überhaupt kunnen weten dat een tweede zending de deur uit is gegaan? Zo nee, dan zou ik de bal gewoon bij de webwinkel neerleggen.

Verder kun je nog bij de douane een lichtje opsteken om te vragen hoe het zit met ongevraagde zendingen.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• Brons

Brons

Fail!

[...]

Pure oplichting en chantage als je het mij vraagt. Ik zou als bedrijf dan niet rusten totdat ik mijn goederen terug heb. Zo lastig is het niet om een incassoburo op je af te sturen. Bedrijf heeft te goeder trouw gehandeld en is de klant zelfs tegemoet gekomen door de producten nogmaals te versturen.
Je hebt gelijk, het is niet netjes. Normaal zijn het de webshops die weigeren de klant te geven waar de klant recht op heeft. Nu is het een keer andersom en is het aan de webshop om recht te halen. Dit is geen advies: persoonlijk zou ik een voorstel doen aan de webshop om het op te komen te halen/transport kosten vooruit te betalen + douanekosten.

Vraag aan TS: heb je de rekening van de douane al voldaan? Waarom kon je het pakje niet kunnen weigeren?

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Heb je al contact op genomen met mymemory?

Op budgetgaming was er iemand die aan de deur 26 euro extra moest betalen, maar na contact opgenomen te hebben met mymemory, heeft hij dat gewoon terug gekregen.

• RDhits
  • Niet online
Brons schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:04:
[...]

Vraag aan TS: heb je de rekening van de douane al voldaan? Waarom kon je het pakje niet kunnen weigeren?
Ik heb het pakket persoonlijk niet aangenomen, anders had ik het inderdaad gelijk geweigerd. nu was ik niet thuis en heeft iemand anders de kosten voorgeschoten.
SR8 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:12:
Heb je al contact op genomen met mymemory?

Op budgetgaming was er iemand die aan de deur 26 euro extra moest betalen, maar na contact opgenomen te hebben met mymemory, heeft hij dat gewoon terug gekregen.
Ik heb verteld aan mymemory dat ik een tweede pakket heb ontvangen. daar heb ik als antwoord op gehad dat ik het pakket terugmoet sturen aan de hand van hun return policy (link in de 1e post). Ik heb de kwestie eerst maar even hier geplaatst om duidelijk te hebben waar ik sta en met wat voor instelling ik ga reageren.

Verder was er geen track&trace code.

Even voor de duidelijkheid: ik heb het pakketje op 6 dec 2009 besteld, en op 14 dec is dit pakket bij mymemory verzonden. op 9 januari heb ik een mail gestuurd naar mymemory dat ik het pakket nog steeds niet heb ontvangen. op 11 januari is het vervangende pakket verstuurd. dit pakket is op 22 januari aangekomen. Vervolgens op 28 januari is dit pakket aangekomen, en op de rekening van de douane staat 21 januari.

Bedankt voor alle tips!

• Gijsjha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01-2024
Mijn advies, neem contact op met de belastingdienst. Tegen die kosten kun je namelijk in bezwaar gaan. Mbv schriftelijke correspondentie van de webshop, kun je immers aantonen dat een pakket retour gaat en dat er dus maar 1 koop en dus import heeft plaatsgevonden. Geen idee hoe lang het duurt voordat je dat terug kan krijgen (overheid kennende een jaar;).
Normaliter schiet de koerier de btw/douanerechten voor, maar denk dat je voor restitutie bij de belastingdienst (=douane) moet zijn. Kijk even op hun site mbt bezwaar aantekenen/bel ze even en leg daarnaast ook je situatie uit aan de webshop. Neem aan dat ze je eerlijkheid van de melding van dubbele levering waardeerden en dus ook het vertrouwen hebben dat je het tzt terugstuurd.

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025

JEV

Jij bent verantwoordelijk voor BTW en Douane kosten.
Uit jou betoog in je eerste post maak ik op dat jij na bij Mymemory geklaagd te hebben over het niet verschijnen van jou bestelde pakketje, Mymemory heeft besloten jou bestelling nogmaals te versturen. (Dit als een service.)
Omdat Mymemory op Jersey is gevestigd is ben jij als importeur verantwoordelijk voor BTW en Douane kosten.
Soms heb je geluk. :+ (Zie het 2de vertuurde pakketje) Soms heb je pech. |:(
Mymeory heeft gevraagd aan jou om een van de pakketjes terug te sturen, dit om te voorkomen dat ze een verzekering claim moeten neerleggen bij de Pakketjes vervoerder.
Wat betrefd de BTW en Douane kosten "heb je geen poot om op te staan" je moet betalen en ik zou zeer verbaasd zijn als Mymemory jou die kosten zou vergoeden. :X
Het enige wat je zou kunnen doen is de Douane schrijven en daar de BTW terug claimen omdat jij het pakketje heb moeten terug sturen omdat het niet het correcte onderdeel was. Nartuurlijk niet zeggen dat jij een ander maar zelfde pakketje wel hebt ontvangen zonder BTW en Douane kosten betaald te hebben. >:)

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:46
Hij heeft die kosten wel betaald van dat andere pakketje...

Ik zou het zelf ook niet pikken, hoop euro moeten betalen voor lucht/pakket dat gelijk op post terug kan.
Dat je 1x betaald omdat je 1 pakket houdt is dan wel weer logisch.

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02-2025
Of je belt de douane even?

http://www.douane.nl/contact/

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:19

MsG

Forumzwerver

KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 14:37:
Hij heeft die kosten wel betaald van dat andere pakketje...

Ik zou het zelf ook niet pikken, hoop euro moeten betalen voor lucht/pakket dat gelijk op post terug kan.
Dat je 1x betaald omdat je 1 pakket houdt is dan wel weer logisch.
Tja maar uiteindelijk heeft hij 2 x het product besteld. Hij dacht zelf dat het kwijt was, terwijl het bij de douane lag. Dat is alleen hem zelf aan te rekenen en niet mymemory.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Brons

Brons

Fail!

MsG schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 15:18:
[...]

Tja maar uiteindelijk heeft hij 2 x het product besteld. Hij dacht zelf dat het kwijt was, terwijl het bij de douane lag. Dat is alleen hem zelf aan te rekenen en niet mymemory.
Of aan mymemory omdat ze te lang over het bezorgen deden. Dat het ergens bij de douane bleef liggen is natuurlijk niet het probleem van de TS. Voor hem maakt het niet uit hoe de winkel het bij hem krijgt.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Het risico van importeren ligt bij de koper. Dat het lang duurde komt omdat de douane niet supersnel werkt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hij heeft 't toch maar een keer besteld? Hij is slechts koper van een pakket?

[ Voor 31% gewijzigd door begintmeta op 03-02-2010 15:31 ]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar hij was degene die initieerde tot een herlevering met de gedachte dat het ergens was zoek geraakt. Het lag echter bij de douane. Zie dan niet in waarom mymemory dan de douanekosten moet betalen. TS heeft het pakket nu 2 x gekregen, want het eerste pakket was dus helemaal niet kwijt.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Die gedachte dat het was zoekgeraakt werd kennelijk door de winkel op Jersey gevolgd...

Verder kan ik me voorstellen dat de winkel (of eventueel ook de TS) de EU-belasting terug kan krijgen bij reimport/export.

• Chester
  • Niet online
Zoals ik eerder al zei, je kunt een bezwaar in dienen bij de douane. Bel ze anders eens even?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• RDhits
  • Niet online
Is het niet het postbedrijf dat verantwoordelijk is voor dit alles? ik neem aan dat als het pakket van jersey naar nederland langer dan een maand erover doet er wel verondersteld kan worden dat er iets mis is gegaan...??

ik heb overigens een mail naar mymemory gestuurd en het duurt gemiddeld 2 dagen voordat ze iets terugmailen dus ik laat nog van me horen!

[ Voor 24% gewijzigd door RDhits op 03-02-2010 17:27 ]

• Chester
  • Niet online
Nee, het kan voorkomen dat je pakket een paar weken bij de douane ligt.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:38

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik begrijp de hele poeha niet. Uit het buitenland bestellen is nu eenmaal een onzekere zaak. Ik bestel al jaren met grote regelmaat uit het buitenland (hele wereld) en de ene keer heb ik binnen 3 dagen een dvd uit Australie (!) en de andere keer duurt het uit Jersey 3 weken (Play.com). Dat ligt niet aan Play, maar aan Royal Mail (Nederland wel te verstaan). Die hebben het gewoon te druk en dan blijven de pakjes liggen. Ik heb er bij Play wel een keer over geklaagd dat ze de bedrijven waar ze zaken mee doen een beetje zouden moeten opvoeden, maar goed...het is een centenkwestie. Wij willen goedkope spullen, en dan moet je dat soort dingen voor lief nemem.

Bij de shop gaan klagen over invoerrechten e.d. is niet alleen dom, het is zinloos. Mensen die dat doen zijn er de reden van dat sommige webshops dan maar geen orders meer uit bepaalde landen aannemen: teveel gezeik van mensen die niet weten waar ze mee bezig zijn.

Je moet gewoon wat geduld hebben en als je ergens haast mee hebt, neem dan vooraf contact op met zo'n shop. Royal Mail is wat mij betreft erg onbetrouwbaar. Amazon verstuurt met TNT en dat gaat een stuk beter en sneller. Pakjes van Amazon zijn er bijna altijd sneller dan van Play. En bij RM werken ook teveel mensen met lange vingers heb ik gemerkt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• RDhits
  • Niet online
De hele kwestie gaat hier niet om, het gaat om dubbel invoeringskosten betalen voor een pakket dat ik maar 1x wilde hebben, maar door omstandigheden 2x is aangekomen...

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:38

mphilipp

Romanes eunt domus

RDhits schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 18:31:
[...]
De hele kwestie gaat hier niet om, het gaat om dubbel invoeringskosten betalen voor een pakket dat ik maar 1x wilde hebben, maar door omstandigheden 2x is aangekomen...
En dat is ook niet de schuld van de shop. Precies wat ik zeg: de ene keer duurt het 3 weken, de andere keer 3 dagen. Anders wordt het niet, hoor. Die shop daar verantwoordelijk voor maken slaat nergens op. Overigens heeft Play de policy dat ze pas na 5 weken iets gaan doen. Zij weten gewoon dat het wel eens lang kan duren.

Het enige dat je de shop kunt verwijten is dat ze je te graag tegemoet wilden komen, terwijl het pakje gewoon een tijd bij de douane heeft gelegen. Die eikels moeten dus minder klantvriendelijk willen zijn.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• RDhits
  • Niet online
nou ik heb bericht gehad van mymemory, als ik de bon van de douanekosten erbij doen gaan ze die ook vergoeden. al met al dus goede service aan de kant van mymemory!

• Alfredo
  • Laatst online: 31-07-2025
mphilipp schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:06:
[...]

En dat is ook niet de schuld van de shop. Precies wat ik zeg: de ene keer duurt het 3 weken, de andere keer 3 dagen. Anders wordt het niet, hoor. Die shop daar verantwoordelijk voor maken slaat nergens op. Overigens heeft Play de policy dat ze pas na 5 weken iets gaan doen. Zij weten gewoon dat het wel eens lang kan duren.
Dit is evenmin de fout van de TS.
En als je goed leest, zie je dat de TS bijna vier weken heeft gewacht (14 dec - 9 jan) vooraleer hij contact opnam met mymemory. Blijkbaar hebben zij de ervaring dat een pakket na die tijd niet meer aankomt, anders hadden ze vast en zeker voorgesteld nog even geduld te hebben.
Het pakket is uiteindelijk pas na zes weken aangekomen. Zelfs Play was toen al (volgens jou) in actie gekomen. Of moeten ze er dan maar acht weken van maken?

Overigens netjes hoe mymemory het heeft opgelost. :)
Pagina: 1