Videokaart draait niet op MAX

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,,

in mijn laptop heb ik een HD3650 van ATI. Deze draait op 297Mhz terwijl er achter staat orgineel 600Mhz.
Waardoor komt dit, is het ook zo dat hij dan niet het maximale van de kaart benut? Deze is niet aan te passen met ATI tray tools..

iemand andere opties om het maximale van deze kaart te benutten?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:38
Gaat ie wel harder draaien als je 'm belast? En heb je 'm wel aan de netstroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:41
Al gekeken wat deze waarden doen wanneer je de kaart vol belast? Het kan zijn dat de kaart vanwege energiebesparing een stukje terugklokt. Ik zou zeggen draai eens een benchmark of een game en bekijk de waarden opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
deze staat bij ati tray tools op het moment op 110Hmz,
wanneer ik een film run + een spel draai gaat deze naar max 300.. is er geen een keer over gegaan..
dus lijkt echt n clockblock te zitten daar.
wil daar graag omheen omdat de temperatuur wel goed is opzich..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 11:38
Nouja, een film vraagt niet zo gek veel van zo'n HD3650, probeer eens een (redelijk) nieuwe game. :)

Videokaarten in laptops (en die in desktops doen dat ook wel) klokken zichzelf terug als je ze niet belast. Dit in verband met energieverbruik en warmteproductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Zoals adyta zegt, ati kaarten klokken terug als ze niet belast worden, en een film kijken kan je zelfs nog op een 3100 (weet niet of die bestaat, maar is bij wijze van).

http://www.amd.com/us/pro...Pages/ati-power-play.aspx

Mijn nieuwe HD5870 draait in windows op 110/750 voor core en memory, terwijl dit normaal 850/1200 is (hm zie net dat mijn core niet hoger gaat dan 650 maar goed das offtopic).

Dus komt allemaal goed zodra je een applicatie opstart die dit wel nodig heeft ;)

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hij zegt toch als hij een film + spel draait, alleen is dan de vraag welk spel. 'spider' gaat de grafische kaart niet belasten.
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 00:16:
deze staat bij ati tray tools op het moment op 110Hmz,
wanneer ik een film run + een spel draai gaat deze naar max 300.. is er geen een keer over gegaan..
dus lijkt echt n clockblock te zitten daar.
wil daar graag omheen omdat de temperatuur wel goed is opzich..
Plus hij geeft aan dat de snelheid tussen 110MHz en 300MHz springt terwijl hij volgens de 'specs' 600MHz zou moeten doen. Waar staat bij jouw trouwens dat die origineel 600MHz doet?

[ Voor 4% gewijzigd door kluyze op 03-02-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Ok kijk dan eens in je control center bij Overdrive, waar staan de snelheden op ingesteld?

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Pagina: 1