Onderdelen in een netwerk laten zien

Pagina: 1
Acties:

• DiverAlpha
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-07-2023
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op dit forum en ik heb een vraag :P

Ik ben op zoek naar een programma voor XP waarmee je alle computers, notebooks, routers, etc. kunt zien die in een netwerk hangen. Dit allemaal het liefst ongeacht de workgroup waarin een notebook zit.

Ik weet dat een mac deze optie standaard in zich heeft en ik wil dit dus ook voor XP

Hopelijk weet iemand hier iets voor, google in ieder geval niet.
Alvast bedankt voor het meewerken.

Groetjes Diver

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Dit soort tooling bestaat niet echt je kan eventueel met een tool als nmap een portscan doen over je hele netwerk maar of dit is wat je zoekt. Er is geen overkoepelend protocol wat op elke netwerkdevice moet draaien waarmee het zich identificeert.

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Die poortscanners kunnen desondanks wel goed genoeg zijn, afhankelijk van wat je er mee wilde bereiken.

Softperfect Network Scanner bij voorbeeld kan snel een lijst opbouwen van bereikbare netwerkapparaten, eventueel inclusief services (waaronder shares).

Als je het liever in topologie-vorm ziet, zou je The Dude uit kunnen proberen. Ik denk alleen niet dat die ook op shares kan controleren.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 11:33
Je hebt ook nog Look@Lan

Een oudere versie heeft een complete gui, en kan alles vinden, zolang het een ip heeft, en niet compleet dicht gefirewalled zit.
Het nieuwe "fing" op die website heb ik zelf nog niet geprobeerd.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

DiverAlpha schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 22:44:
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op dit forum en ik heb een vraag :P

Ik ben op zoek naar een programma voor XP waarmee je alle computers, notebooks, routers, etc. kunt zien die in een netwerk hangen. Dit allemaal het liefst ongeacht de workgroup waarin een notebook zit.

Ik weet dat een mac deze optie standaard in zich heeft en ik wil dit dus ook voor XP

Hopelijk weet iemand hier iets voor, google in ieder geval niet.
Alvast bedankt voor het meewerken.

Groetjes Diver
Heb je het nou over een echte netwerkscanner, of puur over de machines zoals die in verkenner onder "Mijn netwerk plaatsen"/"My network places" staan en zoals die bij apple in de finder te vinden zijn?

Volgens mij doet XP dat namelijk ook gewoon voor alle werkgroepen? Hoogstens misschien dat je daarvoor XP professional moet hebben ipv XP Home?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• DiverAlpha
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-07-2023
CherandarGuard schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 08:46:
Softperfect Network Scanner bij voorbeeld kan snel een lijst opbouwen van bereikbare netwerkapparaten, eventueel inclusief services (waaronder shares).
Dit was precies het programma dat ik zocht. Echt super bedankt.

Ook iedereen die verder nog mee heeft gedacht bedankt!

Groetjes Diver

Verwijderd

Kijk eens naar The Dude....

Je kan daar zelfs in "tekenen".
Pagina: 1