PS3 - hdmi naar dvi werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik wil mijn ps3 aansluiten op een pc beeldscherm en nu heb ik via ebay een hdmi naar dvi kabel gekocht.

ik heb thuis 2 beeldschermen staan. Een vierkante van 19 inch en en rechthoeke van 22 inch.
in die van 19'' zit een dvi en vga aansluiting en in de 22'' alleen 2 vga aansluitingen.

ik heb het beeld het liefst op de 22'' dus heb ik ook een dvi naar vga switch gekocht.

het probleem is nu dat ik heb het allemaal heb aangesloten en nu krijg ik op de 22'' geen beeld.
het beeldscherm ziet ook niet dat er iets op aangesloten is.
als ik de ps3 aansluit op de 19'' ziet het beeldscherm wel dat er iets op aangesloten is maar dat beeldscherm geeft ook niks weer.

iemand het idee wat het probleem is?

alsvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 16:14

PromoX

Flying solo

Omdat het een probleem betreft een tikje van HSA naar Spielerij - Problemen & Vragen en voor de duidelijkheid even 'PS3' toegevoegd aan de topictitel.

[ Voor 23% gewijzigd door PromoX op 02-02-2010 22:45 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 15:09

scorpie

Supra Addict

Voor HD resoluties moet die monitor wel ... gecertificeerd zijn.. ben even de naam kwijt zal het even opzoeken, maar ik denk dat die dat mist, en dat je daarom geen beeld krijgt.

edit: HDCP dus, Wikipedia: HDMI

Zoek dus even of die monitors HDCP hebben...

edit2:
Oh, en nog iets om te proberen. Als je je PS3 aanzet, houd dan de aan-/uit knop ingedrukt, tot je een aantal piepjes hoort, de PS3 restart dan, met de laagste beeldscherminstellingen, misschien trekken die monitors een bepaalde resolutie niet.

[ Voor 55% gewijzigd door scorpie op 02-02-2010 23:21 ]

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 09:54

mace

Sapere Aude

HDCP bedoel je scorpie. edit: jij was iets sneller. :P

En van HDMI > DVI > VGA gaat gewoon niet werken, dat kan je vergeten.

[ Voor 14% gewijzigd door mace op 02-02-2010 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik zien als ie hdcp is dan?
ik heb al op de lg site gekeken maja daar staat het niet op.
maar waarom zou dhmi > dvi > vga niet werken? ze maken niet voor niks van die dingen van dvi > vga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 15:09

scorpie

Supra Addict

Nou, je kent de site google toch? Dan vul je daarin zowel je LG typenummer in, en de afkorting HDCP, dan kom je vast iets verder.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 14:25

E-Vix

Nu met sneeuw!

HDMI is alleen een digitaal signaal
DVI kan zowel digitaal als analoog zijn. In de stekker zie je een brede pin zitten met vier pinnen er omheen. Die vier pinnen zijn voor het analoge signaal.
VGA is alleen analoog.

Je HDMI naar DVI kabel zet dus een digitaal signaal op de digitale pinnen van de DVI aansluiting. Sluit je dit op een monitor met DVI aansluiting aan, dan zal hij dit digitale signaal oppakken en beeld geven.
Je DVI naar VGA verloop maakt gebruik van de analoge pinnen in de DVI aansluiting. Aangezien je HDMI naar DVI kabel geen signaal op de analoge pinnen zet (hij heeft ze niet eens. Kijk maar in de stekker), kan je DVI naar VGA verloopje ook geen signaal op de VGA aansluiting zetten.

De goedkoopste oplossing die je hebt is om een PS3 naar VGA kabel te kopen. Die zijn gewoon te krijgen. Op eBay zijn die voor ongeveer € 25,- te krijgen, en meestal zijn ze gecombineerd met een Wii aansluitkabel. Vraag me niet waarom dit zo is, maar het is gewoon zo.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke maar ik dan hdmi naar vga koop moet mijn beeldscherm nog steeds hdcp hebben?
en er werd ook gezegt dat vga veel kwaliteits verlies heeft dus eigelijk is debeste oplossing om een nieuwe beeldscherm te kopen met dvi aansluiting en hdcp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 10:48:
oke maar ik dan hdmi naar vga koop moet mijn beeldscherm nog steeds hdcp hebben?
en er werd ook gezegt dat vga veel kwaliteits verlies heeft dus eigelijk is debeste oplossing om een nieuwe beeldscherm te kopen met dvi aansluiting en hdcp
Tegenwoordig heb je ook al wel monitors die een HDMI-aansluiting hebben naast de DVI.
Als de monitor HDCP is zou één van deze stickertjes zou er zeker moeten opplakken.
Afbeeldingslocatie: http://www.dstvafrica.com/dstvafrica/action/media/downloadFile?media_fileid=244Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/us/system/consumer/product/2009/10/28/ls22lfugftza/ft_fullHD_ico.jpg

HD Ready heeft 720 verticale lijnen terwijl Full HD 1080 verticale lijnen heeft. (maar af en toe zie je ook wel stickertjes met "HD Ready 1080p", wat afaik niet juist is.)
Dan heb je ook nog een verschil tussen 720i, 720p, 1080i en 1080p. Waarbij de p variant het beste beeld geeft.
Voor meer info: Wikipedia!
Voor je een monitor koopt natuurlijk wel ff specificaties checken. ;)

[GoT] TF2 Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:17

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 10:48:
Dan niet meer nee ;)

Maar HDMI -> VGA Converters zijn meestal vrij duur...

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt allemaal ik weet genoeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 09:54

mace

Sapere Aude

Elvis schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 20:01:
HD Ready heeft 720 verticale lijnen terwijl Full HD 1080 verticale lijnen heeft. (maar af en toe zie je ook wel stickertjes met "HD Ready 1080p", wat afaik niet juist is.)
Dan heb je ook nog een verschil tussen 720i, 720p, 1080i en 1080p. Waarbij de p variant het beste beeld geeft.
Voor meer info: Wikipedia!
Voor je een monitor koopt natuurlijk wel ff specificaties checken. ;)
HD Ready "heeft" helemaal niks, HD Ready zegt alleen of een TV HD-signalen kan weergeven, het zegt helemaal niks over de minimale resolutie van het scherm. Een gewone standaard PAL beeldbuis-TV met HDMI-ingang die 720p en 1080i accepteert is technisch gezien al HD-Ready, ook al is de beeldbuis niet HD. Als je het beeld kan bekijken dan is het HD-ready. ;)

Gelukkig is dit tegenwoordig niet meer aan de orde daar bijna alle TV's wel Full-HD zijn, maar een paar jaar geleden moest je echt opletten.

En 720i bestaat ook niet, in ieder geval niet officieel. :)

[ Voor 3% gewijzigd door mace op 05-02-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hindusaiyan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-12-2023
De Wii / PS3 VGA kabel werkt die goed dan voor de ps3 naar vga monitor? Ben van plan om het te kopen en wil er minimaal 720P mee behalen.
Pagina: 1