Vreemd Trash Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Qyx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05-2021

Qyx

industrieel ontwerper

Topicstarter
Ik heb sinds ik mijn muziekbibliotheek weer is heb opgeruimd een raar probleem. Er blijft constant een bestandje in prullenmand staan wat ik maar niet verwijderd krijg. Als ik 'leeg prullenmand veilig' doe, geeft hij aan dat het bestand in gebruik is. Nu kwam ik erachter dat de prullenmand leeg is wanneer ik mijn externe HDD van mijn MBP af haal.

Snow Leopard Cache Cleaner, Cocktail en Trash It hebben allen niet geholpen voor dit knullige probleempje.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-02 18:54
En als je handmatig via de terminal, alle verborgen mappen en bestanden (die mac osx aanmaakt) op je externe hd verwijderd?
(met name .Trashes)

[ Voor 6% gewijzigd door freyk op 03-02-2010 09:22 ]

• Qyx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05-2021

Qyx

industrieel ontwerper

Topicstarter
Daar was ik nog niet opgekomen. Ik ben alleen niet zo handig met Terminal. Kan je me hiermee op weg helpen?

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-02 18:54
Je kan het op een aantal manieren doen:

Manier 1:
Je zorgt ervoor dat verborgen bestanden in de finder worden weergegeven en probeer dan de bestanden te verwijderen.
Maar dan heb je kans dat je ze op die manier niet weg kan krijgen.

Manier 2:
  1. Hang je externe hd aan je mac, open terminal.
  2. Navigeer naar /volumes map: cd /volumes
  3. Kijk wat er in de map staat en zoek/onthoud de naam van je externe hd: ls
  4. Navigeer naar je externe hd: cd /volumes/naamvanjeexternehd
  5. Geef alle bestanden weer, inclusief de verborgen bestanden: ls -a
  6. Verwijder daar alle bestanden en mappen die beginnen met een punt (bv .trashes): rm -rf .verborgenmap

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

En anders hebben we nog Solving Trash Problems. Weliswaar niet direct voor Snow Leopard geschreven, maar de instructies voor Leopard kun je gewoon gebruiken.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/