Superorb modding ?

Pagina: 1
Acties:

• MDA
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-10-2023
Zoals vele anderen ben ik in het bezit van een Thermaltake Superorb die goed koelt maar heel veel lawaai maakt. Dit lawaai moet minder! Nu ben ik begonnen om de fan die het dichts bij de processor zit stil te zetten door het voedings draatje er uit te halen en dat scheelt al een boel. Nu zat ik aan het volgende te denken:

Beide fans uit het koel lichaam halen en een grote fan in de zijkant van mijn kast plaatsen direct boven het koellichaam.

Of simpeler alleen de onderste fan er uit slopen om de luchtstroom van de tweede fan beter op de bodem van het koellichaam te laten komen.

Zijn er mensen die zulke dingen al gedaan hebben of hebben jullie nog andere ideeen?

MDA
*D

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Waarom neem/heb je een Thermaltake Superorb als je hem niet gebruikt :? :?

Laat je fans op 7 Volt draaien. Gebruik de search en zoek in dit forum op 7V of 7 Volt

Verwijderd

De bovenste fan is als het goed is de herrieschopper. Als je die uit zet moet het minder herrie maken, en dan koelt 'ie maar iets minder hard.

Je kunt het beste als je per sé wilt modden een 60 of 80 mm Papst fan ernaast of bovenop zetten. Die maken weinig herrie en koelen perfect

Verwijderd

Zie bovenstaand. En bovendien blaast de onderste fan naar je proc en de bovenste ervanaf (als het goed is, en ze rechtsom draaien)

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 11:00
Beiden fans zijn de schuldige
doordat er een soort resonatie onstaat tussen deze 2 fans. had m eerst ook
echt een rotherrie kon er nie rustig bij werken. heb dus laatst een spire orb gekocht
en die is veeeel stiller en 1 graadje hoger
nou ik voel me zwaar genaait voor die sorb en die prijs kwaliteit verhouding.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:29

me1299

$ondertitel

Als je fans gaat uitschakelen kan je net zo goed een chrome orb kopen ofzo, neemt gelijk nog minder ruimte in beslag ook. En cheaper uiteraard :)

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ik laat de fans als ze niet zwaar er aan hoeven te trekken (CPU <50%) op 7 Volt draaien. Scheelt behoorlijk en koelt prima.

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
Doe gewoon simpel, haal beide fans eruit, pak een stuk papier en vouw een windtunnel, laat deze windtunnel uit komen op een krachtige 12x 12 fan en je komt dein ik rustig uit op een temperatuur van rond de 30 graden, mijn eigen pc draait al op 35 graden zonder me windtunnel
hoezo je kan met lucht niet goedgenoeg koelen >:)

Verwijderd

:) Slechts één probleem, die 120mm fan maakt nog veel meer herrie...

:P

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Ik heb geen ervaring met een superorb. Maar ik weet wel dat het vaak een hoop scheelt om een fan met op een lager volt. te zetten. Dus als ik jou was, zou ik dat eens proberen. Ik heb twee 80 mm koeler op 10 en op 8 volt draaien ipv 12. En dat scheelt echt een hele hoop in de herrie, en in de temp scheelt het ongeveer 1 graad.

Geen inspiratie

Pagina: 1