Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
In verband met de aanschaf van een nieuw systeem heb ik al een Radeon HD 5870 aangeschaft. Nu heb ik een Arctic Cooling Silentium T1 kast op het oog, maar Arctic heeft gekozen voor een aparte kastindeling. De voeding zit aan de voorkant onderin. Volgens Azerty gaat dit passen, maar ik heb mijn twijfels en wil geen kast ontvangen die ik naderhand weer kan retourneren. Heb zelf al wat zitten uitzoeken maar kom niet echt verder.

Heeft iemand ervaring met deze al dan niet passende combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Voor de verduidelijking: zo ziet het binnenste van een Arctic Cooling Silentium eruit:

Afbeeldingslocatie: http://www.caseumbau.de/test299/2/acsilentt1_13.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 12:44
Het is misschien ook handig als je de specificaties van de kast erbij plaatst... scheelt iemand die wil helpen weer zoeken...

De kast heeft een totale diepte van 45,6 cm... de kaart is als ik mij niet vergis 28 cm lang... het is alleen erg slecht te zien in deze kast vanwege dat zwarte blok tegen de voeding (side-exhaust?) of het dan wel zou passen. Maar in eerste instantie zou ik zeggen dat het geen probleem zou moeten zijn, ruimte zat in die kast volgens de specificaties, maar dat zwarte blok zou dus wel eens in de weg kunnen zitten...

Als je een beetje geduldig bent dan zou ik gewoon van de woorden van Azerty uitgaan, als ze jouw vertellen dat het past en het blijkt later van niet dan heb je een 100% reden om de kast retour te sturen, want je hebt het ding immers op advies van hun aangeschaft.

Anders een winkel zoeken waar je langs kan om het ding op te meten, anders weet je het nooit zeker van te voren. Of anders voor een kast gaan waarvan je zeker weet dat het gaat passen. (of geluk hebben dat er een tweaker is die het uit ervaring voor je kan bevestigen)

[ Voor 14% gewijzigd door MicGlou op 03-02-2010 05:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:02
Nee dit gaat niet passen.

Waarom? Simpel, mijn videokaarten zijn 26,7cm lang (XFX 9800GTX). Deze komen met een 1,5cm buiten m'n moederbord uit, dit betreft een full-atx moederbord. Een full-atx moederbord gebruikt, als ik het plaatje hierboven zo zie, alle afstandsbusjes in die Silentium. En die zitten al bijna tegen de fan aan die voorin zit. Of je moet dat zwarte blok daar voorin de kast eruit slopen

Als ik jou was zou ik opzoek gaan naar een fatsoenlijke kast.

Mocht dat kastje voorin de behuizing een voeding zijn (?) Dan zal die ook wel niet zo heel geweldig veel vermogen leveren, als ik de omvang van dat kleine ding zo bekijk klapt die voeding uit elkaar als je je 5870 daar op aan sluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bar_en_boos schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 22:22:
Voor de verduidelijking: zo ziet het binnenste van een Arctic Cooling Silentium eruit:

[afbeelding]
Dit is de oude AC Silentium kast die met 350W voeding geleverd werd. Daar past het fysiek misschien in, maar die voeding trekt het niet.

Een recente AC Silentium kast ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.teccentral.de/reviews/case/2008/AC_Silentium_T1_ECO80/K%FChlkonzept.jpg

* dion_b heeft beide staan, zowel de 350W als een nieuwe 550W-er :z

Relevant bij de nieuwe kast is de constructie voor de HDD silencer. Dat steekt fors uit in de kast en maakt het moeilijk/onmogelijk om een grote kaart in de bovenste slot te plaatsen. Het is geen toeval dat de kaart met de Accelero S1 ergens eronder zit. Recent kocht ik een GA-P55M-UD2 bord en HD5770 kaart. Omdat het bord uATX is, zit alles vrij krap en zit de (enige) PCIe 16x slot helemaal bovenin. Ik heb de afsluiting van de HDD silencer nogal gammel af moeten buigen om alles erin te passen :X

No way gaat een HD5870 dus in de bovenste slot passen, tenzij je de silencer weglaat (wat IMHO halve reden voor deze kast is). Als je daarentegen een volle PCIe 16x slot hebt op tweede of derde slotpositie geef ik je betere kans - maar dan nog gaat het krap worden met de 120mm fan op de PSU. Wel irritant dat AC inderdaad nergens exacte afmetingen geeft.

Al met al moet je realiseren dat dit voor een full-ATX kast duidelijk aan de kleine kant is en dan nog vrij 'vol' zit met silencers en dubbelhoge fans. Het is niet bedoeld voor veel/grote hardware. Als je dat wilt en nog stil wilt zijn kun je allicht beter een Antec P182 scoren (of een Solo als tussenmaatregel), maar dan heb je het over evenveel voor kast zonder PSU als voor de Silentium incl PSU, en hoewel de P182 best stil is, is het nog lang niet zo stil als de Silentium. Kan zijn dat het kiezen wordt...

Iig past een full ATX bord in de behuizing, dus zolang je kaart niet meer dan 24.5cm lang (full-ATX breedte) is lukt het zeker. Meer dan dat en je gaat linksom of rechtsom compromissen moeten sluiten waarbij je allicht beter af bent met een andere kast.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:02
@ dion_b: Dikke hardware in deze kast is sowiezo niet aan te raden, daar is die kast veel te klein voor, hoe mooi (en onwerkelijk/onmogelijk) het airflow plaatje er ook uit ziet, de hitte van extreme dikke vette hardware gaat zich hier in op hopen.

Het zijn trouwens ook gruwelijke kasten om hardware in te bouwen, een keer gedaan op stage, iets meer dan een jaar geleden, ook zo'n Arctic Silentium ding. Krijg er nu nog nachtmerries van :+

[ Voor 28% gewijzigd door FastFred op 03-02-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FastFred schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:53:
@ dion_b: Dikke hardware in deze kast is sowiezo niet aan te raden, daar is die kast veel te klein voor, hoe mooi (en onwerkelijk/onmogelijk) het airflow plaatje er ook uit ziet, de hitte van extreme dikke vette hardware gaat zich hier in op hopen.
Ze zijn gemaakt voor stilte, niet "dikke vette hardware". Maar een i7 en HD5770 kunnen ze perfect aan zonder herrie te maken. Je moet ook niet van een Prius verwachten dat je er evenveel in kwijt kan als in een forse bestelbus :z
Het zijn trouwens ook gruwelijke kasten om hardware in te bouwen, een keer gedaan op stage, iets meer dan een jaar geleden, ook zo'n Arctic Silentium ding. Krijg er nu nog nachtmerries van :+
:?

Zoals gezegd, ik heb er zelf twee en heb een tweetal anderen voor anderen gebouwd. Er zitten weinig van de handigheden in die je in andere high-end kasten vindt (uitneembare mobo tray & HDD rack enzo), maar verder vind ik ze totaal niet erger dan willekeurig welke andere ATX miditower. Opticals en HDD buiten de silencer gaan gewoon met een screwless railsysteem erin, uitbreidingskaarten kunnen ook screwless geplaatst worden. Uiteindelijk heb je alleen voor de mobo een schroevendraaier nodig.

Het gaat pas mis als je veel teveel troep erin probeert te duwen - dit zijn inderdaad geen grote kasten en ze zijn geoptimaliseerd op stilte, niet op omvang en uitbreidbaarheid. Maar dan nog, ik heb hier een stapel kasten die ik zelf erger vind om mee te werken (o.a. AOpen gevallen en zelfs een enkele slecht ontworpen 4U 19" behuizing).

En deze dingen hebben één duidelijk voordeel: ze zijn volledig stil uit zichzelf en ze dempen geluid van de spullen die je erin hangt erg goed. Dat is waar ze voor ontworpen zijn en dat doen ze prima :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
OK. Bedankt voor alle reacties. :)
Het is me duidelijk geworden dat mijn plan om hier een HD 5870 in te plaatsen niet de meest voor de hand liggende keuze is. Ben dan ook overgegaan naar een budget kast (Cooler Master Elite 333) met een relatief stille Nexus RX-5300 voeding (530 W).
Pagina: 1