Dit is de oude AC Silentium kast die met 350W voeding geleverd werd. Daar past het fysiek misschien in, maar die voeding trekt het niet.
Een recente AC Silentium kast ziet er zo uit:
* dion_b heeft beide staan, zowel de 350W als een nieuwe 550W-er
Relevant bij de nieuwe kast is de constructie voor de HDD silencer. Dat steekt fors uit in de kast en maakt het moeilijk/onmogelijk om een grote kaart in de bovenste slot te plaatsen. Het is geen toeval dat de kaart met de Accelero S1 ergens eronder zit. Recent kocht ik een GA-P55M-UD2 bord en HD5770 kaart. Omdat het bord uATX is, zit alles vrij krap en zit de (enige) PCIe 16x slot helemaal bovenin. Ik heb de afsluiting van de HDD silencer nogal gammel af moeten buigen om alles erin te passen
No way gaat een HD5870 dus in de bovenste slot passen, tenzij je de silencer weglaat (wat IMHO halve reden voor deze kast is). Als je daarentegen een volle PCIe 16x slot hebt op tweede of derde slotpositie geef ik je betere kans - maar dan nog gaat het krap worden met de 120mm fan op de PSU. Wel irritant dat AC inderdaad nergens exacte afmetingen geeft.
Al met al moet je realiseren dat dit voor een full-ATX kast duidelijk aan de kleine kant is en dan nog vrij 'vol' zit met silencers en dubbelhoge fans. Het is niet bedoeld voor veel/grote hardware. Als je dat wilt en nog stil wilt zijn kun je allicht beter een Antec P182 scoren (of een Solo als tussenmaatregel), maar dan heb je het over evenveel voor kast zonder PSU als voor de Silentium incl PSU, en hoewel de P182 best stil is, is het nog lang niet zo stil als de Silentium. Kan zijn dat het kiezen wordt...
Iig past een full ATX bord in de behuizing, dus zolang je kaart niet meer dan 24.5cm lang (full-ATX breedte) is lukt het zeker. Meer dan dat en je gaat linksom of rechtsom compromissen moeten sluiten waarbij je allicht beter af bent met een andere kast.