Toon posts:

[no ip.org] Adres intern niet benaderbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 2003 server draaien met een webserver erop (IIS)
Sinds ik een nieuwe provider heb eigenlijk (ALICE), heb ik iets merkwaardigs

Voorheen kon ik intern op een client in de browser intypen:

http://blabla.no-ip.org/websiteX/ (in feite ging hij dus dan door naar mijn interne adres 172.19.3.20)

Nu met mijn nieuwe router kan ik dit niet meer,
als ik bovenstaande invoer dan geeft hij aan dat de pagina niet gevonden kan worden (ERROR 404 not found)
Tik ik deze URL van buitenaf in, dan werkt hij wel.

Tik ik in http://172.19.3.20/websiteX/ in op een client binnen dat zelfde netwerk dan werkt het wel.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Mis ik een port die ik nog moet forwarden toevallig?

Ik weet nou niet of ik het probleem moet zoeken bij NO-IP i.c.m portforwarding,
of dat de websiteX iets mis mee is..
Het gekke is wel dat deze websiteX wel bereikbaar is onder het interne IP adres,
maar niet onder de no-ip naam interne.. (extern weer wel)

Het andere vreemde is ook dat als ik mijn no-ip adres lokaal intyp, ik terecht kom op de pagina van de alice router.. :+

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 22:20 ]

• TjardE
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het is maar net hoe je router omgaat met je ip adres en port-forwarding.

Hij kent het niet, gooit het naar buiten (default gateway), dan komt het weer naar binnen en omdat het van buiten komt gaat hij je port forwarding/NAT weer naar buiten sturen, vindt dat interne ip adres niet en gooit roet in het eten.

Wat je zou kunnen doen is op je server 2003 de DNS gaan draaien voor je hele netwerk.
Dan geef je in je DHCP aan dat je DNS server daar draait.
Je zet de forwarding DNS server weer naar je ISP, zodat je gewoon internet adressen kunt resolven.

Vervolgens maak je een no-ip-com zone aan in de DNS server en zet je daar je host (xx.no-ip.com) in met je interne IP adres van je server.

Als je nu dus van binnenuit je adres resolved krijg je je interne adres.
Doe je dit van buiten (internet) dan krijgt iedereen van de DNS server van hun provider gewoon je externe adres.

Ik weet niet of dit je bedoeling was, maar bij mij werkt dit voor mijn IIS mailserver op exchange iig wel.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Een entry maken in je hosts file is wat makkelijker, als het niet om tientallen pc's gaat :)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• TjardE
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je die entry in je hosts file maakt en je doet dat op een laptop dan werkt het niet als je zelf "on the road" bent.

Toegegeven.. Het lijkt wel makkelijker :)