Alleen we hebben het hier niet over 'normale' optische muizen, maar over speciale optische muizen en die zijn wel precies. Muizen zoals de Logitech MX518 zijn gericht op gamers en werken met een DPI van 1800. De MX518 werkt overigens vlekkeloos op een oneffen ondergrond. Beter is om gewoon een muismat te nemen en dan het liefst speciale gamers muismatten van stof of een gladde oppervlak (steelpad)
Een laser-muis is ook niet alles. Doe mij maar een optische, die is toch nauwkeuriger. Ik heb zowel een MX7 als MX1000 gehad en beide was uiteindelijk niks. De MX7 was me al te klein, die heeft het ook niet lang uitgehouden. De MX1000 heb ik nog een tijde mee gedaan, maar deze begon in het bureau in te branden. Daarna een MX518 aangeschaft en sindsdien geen andere muis meer gebruikt. perfecte muis.
De MX518 is ook geliefd onder de gamers. Met name mensen die shooters spelen zweren doorgaans bij de MX518, omdat deze een goede precisie heeft. Geen last van lag, zoals bij draadloze muizen het geval is, heel precies en je kunt ook gevoeligheid afstellen.
Ik heb zelf een MX518 en vind het een goede muis. Het ligt lekker in de hand en de knoppen zijn goed bereikbaar, evenals het scrollwiel. In het begin is het even wennen, maar daarna went het wel. Zoals gezegd kun je de muisgevoeligheid instellen. Maximum is 1800 DPI. Muis reageert verder goed en reageert ook snel. De cursor zoeft als het ware over je scherm. Het is een gamersmuis, maar het kan ook voor huis-tuin-en keuken toepassingen gebruikt worden. Zelf gebruik ik de muis in combinatie met de Qpad CT medium black. Het mooie van de MX518 is dat het tegenwoordig een goedkope muis is. Laser-muizen zijn doorgaans toch wel duurder in aanschaf.
[
Voor 3% gewijzigd door
In Search of Sunrise op 03-02-2010 01:46
]