Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke muis: Logitech MX518 of de Logitech Corded Mouse M500

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views

Verwijderd

Topicstarter
Wil een nieuwe muis kopen, maar zit nog te twijfelen tussen deze twee types. Welke is volgens jullie het fijnst? En wat zijn de positieve eigenschappen van de MX518 en de M500?
Overigens: is een laser-muis veel voordeliger dan een optische-muis?

• donquix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:05
Een laser-muis is veel preciezer dan een normale optische-muis. Waar een optische-muis het nog wel eens liet afweten of oneffen ondergronden doet de laser-muis het perfect.

• In Search of Sunrise
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
donquix schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 22:03:
Een laser-muis is veel preciezer dan een normale optische-muis. Waar een optische-muis het nog wel eens liet afweten of oneffen ondergronden doet de laser-muis het perfect.
Alleen we hebben het hier niet over 'normale' optische muizen, maar over speciale optische muizen en die zijn wel precies. Muizen zoals de Logitech MX518 zijn gericht op gamers en werken met een DPI van 1800. De MX518 werkt overigens vlekkeloos op een oneffen ondergrond. Beter is om gewoon een muismat te nemen en dan het liefst speciale gamers muismatten van stof of een gladde oppervlak (steelpad)
Een laser-muis is ook niet alles. Doe mij maar een optische, die is toch nauwkeuriger. Ik heb zowel een MX7 als MX1000 gehad en beide was uiteindelijk niks. De MX7 was me al te klein, die heeft het ook niet lang uitgehouden. De MX1000 heb ik nog een tijde mee gedaan, maar deze begon in het bureau in te branden. Daarna een MX518 aangeschaft en sindsdien geen andere muis meer gebruikt. perfecte muis.
De MX518 is ook geliefd onder de gamers. Met name mensen die shooters spelen zweren doorgaans bij de MX518, omdat deze een goede precisie heeft. Geen last van lag, zoals bij draadloze muizen het geval is, heel precies en je kunt ook gevoeligheid afstellen.

Ik heb zelf een MX518 en vind het een goede muis. Het ligt lekker in de hand en de knoppen zijn goed bereikbaar, evenals het scrollwiel. In het begin is het even wennen, maar daarna went het wel. Zoals gezegd kun je de muisgevoeligheid instellen. Maximum is 1800 DPI. Muis reageert verder goed en reageert ook snel. De cursor zoeft als het ware over je scherm. Het is een gamersmuis, maar het kan ook voor huis-tuin-en keuken toepassingen gebruikt worden. Zelf gebruik ik de muis in combinatie met de Qpad CT medium black. Het mooie van de MX518 is dat het tegenwoordig een goedkope muis is. Laser-muizen zijn doorgaans toch wel duurder in aanschaf.

[ Voor 3% gewijzigd door In Search of Sunrise op 03-02-2010 01:46 ]

specs

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 21:59:
Wil een nieuwe muis kopen, maar zit nog te twijfelen tussen deze twee types. Welke is volgens jullie het fijnst? En wat zijn de positieve eigenschappen van de MX518 en de M500?
Overigens: is een laser-muis veel voordeliger dan een optische-muis?
Het is op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat voordat je een topic opent. Misschien heb je dat gedaan, maar dat is hier niet terug te lezen. Als je ergens zoekt en er niet uitkomt verwachten we dat je minimaal aangeeft waar je gezocht hebt, op welke zoektermen, wat je vond (links!) en wat dan exact onduidelijk is. Zo kunnen we met je meedenken ipv alleen maar kant-en-klare antwoorden roepen.

Aangezien je dat niet gedaan hebt, gaat dit topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.