[VBA] Word bestand opslaan in Outlook (Exchange) folder

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag in Word 2007 een geopend document op kunnen slaan in een te selecteren Outlook 2007 (Exchange) folder. Vraag me ajb niet waarom ;-) Het moet kunnen, maar het lukt mij niet.

Ik kan alleen voorbeelden vinden een de omgekeerde situatie: dan worden bestanden uit Outlook - dat zijn dan ook nog eens bijlagen van een mail - naar een file systeem gekopieerd / verplaatst.

Voorbeeld:
Sleep maar eens een bijlage van een mail los naar een folder in Outlook. Dan staat dat bestand los van de e-mails. Zo heb je de e-mails en bestanden centraal in een Outlook folder staan en profiteer je ook nog eens van de preview functie in Outlook. Voor mijn opdrachtgever is dit ideaal.

Sterker nog:
Sleep maar eens gewoon een Word document vanaf je desktop naar een Outlook folder. Dat werk ook prima.

Maar hoe krijg ik het voor elkaar in om als het ware in Word een "Save As.." knop te maken, waar de gebruiker een folder in Outlook selecteert (dat lukt me nog wel) en vervolgens het Word document dan daar in opslaat?

Ik vraag geen kant en klare code. Maar hoop dat iemand me op weg kan helpen.

Dank!
Ramon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:13

Haan

dotnetter

Je hebt VBA in je topic titel staan, maar kan je ook VB.Net gebruiken? Want ik denk dat je moet kijken naar het bouwen van add-ins/plugins (invoegtoepassingen in NL) voor Word. Kijk eens hier: http://msdn.microsoft.com.../dd164295%28en-us%29.aspx

Ik stel me zo voor dat je dan onder het tabje add-ins een knop maakt waarmee je dan een bestand in een Outlook folder gaat opslaan. Of dat met VBA alleen kan, betwijfel ik.

Kater? Eerst water, de rest komt later