HP ProLiant ML350 start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 698 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik ben net nieuw hier op het forum, dus als ik foutjes maak verbeter mij.

Ik heb via mijn vader een server gekregen, deze was 'over' nadat het serverpark ging migreren naar centrale servers.

Het gaat hier om een HP ProLiant ML350, maar deze start niet op.
Er zitten 2 SCSI HDD's in, en eenmaal een Xeon 5120.
Er zit één voeding in, er is plaatst voor twee 'hot swappable' voedingen zag ik.
Ik heb alle moederbord stekkers nagelopen, alles zit er in.

Ik doe de stekker van de voeding in het stopcontact, en druk op het aanknopje, niks.
Met niks bedoel ik ; Er gaan geen fans draaien, geen hdd activiteit, letterlijk niks.
Ik krijg dus ook geen beeld, geen bios , niets.

Ik zelf zit nu met de grote vraag, hoe krijg ik deze jongen weer aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07 17:48

DefLite

Why so serious?

Een ander voeding proberen? Lees ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door.

[ Voor 60% gewijzigd door DefLite op 02-02-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Niet online
Ik heb geen hot swappable voeding bij de hand, helaas.
Misschien dat ik er donderdag eentje kan regelen.

Tot zo ver ik weet is deze server leeg gehaald (gewiped) van waar hij vandaan komt, en deed hij het toen nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Heb je de voeding al eens in het andere slot gestoken? Zit het geheugen er in? Gaat het lampje op de netwerkkaart branden als je er een kabel insteekt met 'prik' (d.w.z. die aan de andere kant in een apparaat zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-07 09:12
Deze servers hebben nogal de neiging om erg traag te reageren op de aan-knop. Dit komt omdat zodra je er prik op zet de interne BMC (Basic Motherboard Controller ofzoiets) moet starten.
Die regelt de signalen buiten windows om van je moederbord (Dus iets geavanceerder dan een standaard desktop moederbord).

Laat minimaal 30 seconden stroom op het moederbord staan en probeer het daarna nog eens...
Geduld is belangrijk...

Mocht dat niet helpen, sluit ik me er bij aan om te kijken welke lampjes er wel/niet aangaan als er uberhaupt alleen prik op staat...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Niet online
ah, bedankt.
ga ik dat zo even proberen!

EDIT:

zojuist toch wel stekker voor een minuut er in gehouden, en netwerkkabel ingeplugd.
Op het moederbord zelf verscheen geen enkel lampje, bij de netwerkkabel ook niet.

Hierna de psu in het andere 'slot' gedaan, geen enkel verschil.

Nu is aannemelijk dat de voeding is overleden?
Wel vreemd, aangezien hij het een aantal dagen geleden nog prima deed tijdens het leegmaken van de hardeschijven ..

[ Voor 87% gewijzigd door Bart_GR op 02-02-2010 22:17 . Reden: nieuwe bevindingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Niet online
Wonderbaarlijke herrijzing !
Nadat ik nogmaals de voeding er in en er uit had geschoven, stekker er in had gedaan, en ondertussen even mijn tas aan het inpakken was, kwam mijn moeder met de opmerking: Kijk nou, er brandt een lichtje! :D
Nu bezig met Windows Server 2008 te installeren :9~

Alsnog bedankt voor de snelle reacties! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Niet meer uitzetten nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-07 17:41

Equator

Crew Council

#whisky #barista

En voortaan even het juist forum kiezen.. PNS is niet bedoel voor thuisservertjes (ook al is het een ML Proliant lijn) :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.