Hallo,
Ik wil graag een professioneel soldeerstation kopen.
deze wil ik gebruiken voor het solderen en de-solderen van smd, en DIP IC's.
de soldeerbout dient dus voor kleine componenten en voor 'normale' grote componenten gebruikt te worden, met eventueel een andere punt.
ik wil er niet echt te veel aan uitgeven (<200) en moet temperatuur instelbaar zijn.
mijn voorkeur gaat uit naar een weller, omdat ik daar goede ervaringen mee heb.
ik kwam naar zoeken de WELLER WESD51D soldeerbout tegen.
dit lijkt mij een goede soldeerbout, maar ik weet niet ofdat deze gaat werken.
de spanning is goed (220v), er zit wel een verkeerde stekker aan(geen probleem).
helaas werkt deze soldeerbout wel een andere frequentie. 60Hz ipv 50Hz.
gaat dit zonder problemen en verliezen werken?
verder heb ik dit topic bekeken:
hier kwam o.a. de Ersa RDS80 naar voren. dit lijkt mij ook verder een goede keuze.
Ik kwam ook de weller WD1000 tegen, maar deze valt een beetje buiten het budget (net zoals de JBC Tools BD-1BA )
als jullie voor een andere soldeerbout zouden kiezen, dan zijn suggesties welkom
Ik wil graag een professioneel soldeerstation kopen.
deze wil ik gebruiken voor het solderen en de-solderen van smd, en DIP IC's.
de soldeerbout dient dus voor kleine componenten en voor 'normale' grote componenten gebruikt te worden, met eventueel een andere punt.
ik wil er niet echt te veel aan uitgeven (<200) en moet temperatuur instelbaar zijn.
mijn voorkeur gaat uit naar een weller, omdat ik daar goede ervaringen mee heb.
ik kwam naar zoeken de WELLER WESD51D soldeerbout tegen.
dit lijkt mij een goede soldeerbout, maar ik weet niet ofdat deze gaat werken.
de spanning is goed (220v), er zit wel een verkeerde stekker aan(geen probleem).
helaas werkt deze soldeerbout wel een andere frequentie. 60Hz ipv 50Hz.
gaat dit zonder problemen en verliezen werken?
verder heb ik dit topic bekeken:
hier kwam o.a. de Ersa RDS80 naar voren. dit lijkt mij ook verder een goede keuze.
Ik kwam ook de weller WD1000 tegen, maar deze valt een beetje buiten het budget (net zoals de JBC Tools BD-1BA )
als jullie voor een andere soldeerbout zouden kiezen, dan zijn suggesties welkom
Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs