Toon posts:

[OSx86] Installatie problemen op een Intel-pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een probleem met het installeren van OS X 10.6.2 op mijn Intel PC.

Steeds als ik OSX wil installeren, maakt niet uit welke versie 10.5 of 10.6, gaat het bijna gelijk al fout. Hij laadt iets, wat goed gaat, dan in een flits zie je het Apple logo op een lichtgrijze achtergrond, en dan gaat mijn pc gelijk rebooten. Op wat voor manier ik het ook probeer, het installatie programma start op, je ziet het Apple logo heel kort, en gelijk reboot.

Heb via insanelymac en hackingtosh allerlei tools gebruikt om OS X te kunnen installeren, maar het resultaat blijft als hierboven beschreven.
Mijn systeem is een I7-920 in een Gigabyte GA-EX58 UD5 mobo, met bios f7. Heb 3x2GB geheugen, en een ATI Radeon 4850. Verder 5 interne sata schijven en 1 sata dvd-brander. Verder nog een 3tal externe usb-hdd's, en een 850 watt Tangent voeding.

Heb al wel eerdere problemen met dit mobo gehad, er zitten 10 sata poorten op, maar kan er effectief niet meer dan 7 gebruiken, en dan ook alleen maar in een bepaalde volgorde. Het opstarten van mijn pc met windows 7 kan ook heel lang duren, soms meer dan 2 minuten, als ik echter alle usb-disks loskoppel gaat het binnen 30 seconden. Dit snel opstarten gebeurt ook als ik de stroom helemaal van de voeding haal, dus echt de stekker uit de voeding trek. Ook dan start de pc binnen 30 seconden helemaal op. Maar als Windows 7 eenmaal is gestart, dan werkt het allemaal goed en sopel. Zouden er problemen met het moederbod kunnen zijn afgaand op bovenstaand verhaal?

Opstrten is traag, kan verbetert worden door een aantal trucs, is niet echt handig dus. Windows 7 werkt perfect, installeren daarvan gaat ook altijd probleemloos, maar OS X snow leopard op deze pc installeren is nog nooit gelukt, reden zie eerste deel van dit verhaal.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

• Sspruijt
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:03
Probeer eens te booten met "-v" als argument, zodat je eventueel een foutmelding kan zien.

"cpus=1" wil ook weleens helpen.

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:48
Je hebt waarschijnlijk ook een gemodificeerde bios versie nodig, samen met SATA mode naar ACHI

Verwijderd

Martijn-HK schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 21:12:
Je hebt waarschijnlijk ook een gemodificeerde bios versie nodig, samen met SATA mode naar ACHI
Aan de hand van welke informatie vind je dit een waarschijnlijjke conclusie?

• donquix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:36
Ik had dit zelfde probleem op een core2duo systeem. F8 indrukken wanneer je de darwin loader ziet en dan cpus=1 ingeven.

• Martijn-HK
  • Laatst online: 12:48
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 21:15:
[...]

Aan de hand van welke informatie vind je dit een waarschijnlijjke conclusie?
Dat had ik ook nodig voor mijn P5Q PRO, anders gaat ie niet goed om met alle 4 de cores van de Q9550. Is mij vertelt. In mijn bios staat dit aan:
Sata mode = ACHI
ACPI 2,0 enabled
Firewire = disabled
Ethernet = disabled, gebruik ik niet
volgens mij is dit het wel.

Verwijderd

Topicstarter
Het cpus=1 werkt niet. Ik las trouwens ook ergens dat je ook iets moet setten van xxxxxx=20 maar weet niet meer waar ik dat las. Dus na f8 cpus=1 xxxxxx=20
Iemand enig idee wat die 2de instructie moet zijn?

Bij cpus=1 krijg ik nog steeds bij het booten vanaf dvd in een flits het Apple logo te zien, waarna mijn pc weer reboot.

Wat kan ik nog meer proberen?

Een ander mobo? :)
Welk mobo heeft bewezen goed te zijn voor OS X 10.6.2 in een i7-based pc?

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 14:36
staat je drive mode op AHCI? zonder dat werkte het bij mij ook niet.
ik zie niet in waarom het niet zal werken bij jou.

tips:
Sluit alle overbodige dingen af die je niet nodig hebt bij de installatie. zo heb ik alle schijven die ik niet nodig had bij het installeren uitgeschakeld.

Gebruik de REBEL EFI installatie cd. erg handig en tevens een mooie bootloader voor je eventuele dualboot.
Je kan met REBEL EFI ook thema's maken of downloaden, dus ook nog eens naar je eigen smaak maken!
downloaden kan op nieuwsgroepen oid.

Weet ook niet wat je kennis is van OSX? maar kexts zijn te vergelijken met drivers.
op www.kexts.com kan je veel kexts vinden!

Daarnaast wilt het soms voorkomen dat je muis en toetsenbord het niet doen. Dan moet je de PS/2 kexts proberen te installeren.
Als je muis flipt (erg snel van links naar rechts of slechte reactie enz.) dan is er een work-around maar nog geen definitieve oplossing. Je moet dan altijd eerst booten in Windows en vervolgens herstarten in OSX. dan doet hij het gewoon normaal.

Als je storage schijven hebt in NTFS (FAT32 geloof ik ook?) en ze zijn niet benoemd in Windows zal OSX ze "untitled" noemen. Pas als ze een benaming hebben in Windows zal OSX die naam overnemen.
Ook de REFEL EFI bootloader neemt de benaming net als OSX over.. dus booten kan een moeilijke opgave worden als je veel schijven hebt. Onthoud dat Windows boot vanaf naam "door systeem gereserveerd..."

Mocht je meer willen weten of downloadlinks willen hebben moet je maar een PM sturen.

edit: typo

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:18
@renedis

Noob? Rebel EFI... Psystar rommel dus. Waar ze dus eerst veel geld voor vroegen en dus dikke onzin.
Zoek is naar de EmpireEFI dan .. In plaats van Rebel EFI. http://www.muzzle.nl/hand...ireefi-hoe-werkt-het.html

@kakdela
http://www.muzzle.nl/moederborden/ Veel hebben daar een moederbord in combinatie van een i7.

[ Voor 18% gewijzigd door iMick op 04-02-2010 10:02 ]

• renedis
ik vond Empire EFI 3 keer niks..
zag er amateuristisch uit met de wallpaper en het booten ging niet lekker.
Rebel EFI daar in tegen ging perfect!

ieder zijn smaak, dat jij empire EFI goed vindt betekend niet gelijk dat het ook goed is.

• iMick
Gelukkig is Rebel EFI gejat van de hackintosh community... Maar als je niet om kan gaan met normale hackintosh dingen, ben je dan wel een hackintosher? Koop dan een real mac ..

Btw, ik uit hier misschien duidelijk mijn mening.. Maar Psystar is gewoon shit .. Gebruik gewoon de middelen van de Hackintosh community en we kunnen je nog helpen ook.

[ Voor 32% gewijzigd door iMick op 04-02-2010 20:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb vanmiddag bij het ICentre bij ons een retail dvd 10.6 gehaald. En ga het nu met de ?KakeWalk? methode proberen. Heb vanmiddag al wel getest met een al eerder gemaakte KakeWalk dvd, en die kwam nu in ieder geval al verder met de retail dvd dan eerdere pogingen.
Kan het echter pas dit weekend proberen.

Dus mochten er hier nog mensen zijn die een betere methode kennen, laat het me dan weten, dan kan ik dat nog aanpassen voor zaterdag.

Tot zover bedankt.

Oh ja, kreeg wel steeds device time out messages ook, iemand enig idee wat dat betekent? Kreeg deze meldingen VOOR het opstarten van het installatie proces van de retail DVD, tijdens het ?opstarten? van een eerdere kakewalk versie, welke nog niet op de originele retail dvd zijn ?aanpassingen? had gedaan.

Grgrgrgrgr, realiseer me net iets anders..... Mijn andere pc waar ik wel OS X 10.5 op heb kunnen installeren, werkt niet goed..... Het grootste probleem is, de dvd speler doet het niet...... Dus, kan ik van mijn aangeschafte retail dvd ook geen dmg maken om op mijn usb stick te plaatsen, of... kan dat ook via Windows? En zo ja, hoe?

Noob ben ik, blijf ik......

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2010 21:56 ]

• renedis
iMick schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 20:36:
Gelukkig is Rebel EFI gejat van de hackintosh community... Maar als je niet om kan gaan met normale hackintosh dingen, ben je dan wel een hackintosher? Koop dan een real mac ..

Btw, ik uit hier misschien duidelijk mijn mening.. Maar Psystar is gewoon shit .. Gebruik gewoon de middelen van de Hackintosh community en we kunnen je nog helpen ook.
Rebel EFI hoort bij de hackintosh community,of je dat nou wilt of niet. Ook behoort het gewoon tot de normale hackintosh "dingen", zijn er genoeg tutorials te vinden over de installatie en is er ook altijd hulp.

het blijft gelukkig jou mening dat Psystar shit is.
Ik deel hier mijn ervaring of ze nou goed zijn of niet en gejat zijn of niet. als ik daarmee iemand kan helpen dan is dat voor mij voldoende.

KakDela, als je nog vragen hebt over de installatie kan je me gerust pm-en.
ik ben zelf ooit (nog met tiger) ook lang bezig geweest om het werkend te krijgen toen ik er aan begon.
meerdere keren de hoop opgegeven maar je leert er steeds meer van en hoe je het werkend krijgt.
uiteindelijk lukt het altijd :)

• iMick
@Kakdela gebruik de EmpireEFI methode eens. Gewoon even de EmpireEFI dvd erin doen. F5 drukken (als hij is geboot). Dan je gekochte retail dvd erin doen. En installeren maar. Vragen kan je hier altijd stellen.

@renedis
Laten we dit onderwerp maar af sluiten voordat we offtopic gaan .. Open maar is op een hackintosh forum een topic over RebelEFI, kijken hoe snel het gesloten en verwijderd is.

• The Fatal
  • Nu online
heb in mijn hackintosch tijdperk ook veel problemen gehad met de boot.
Zo ongeveer zoals jij beschrijft.
Dus apple logo en paar sec later reboot.

Ik zie dat je geen ethernet gebruikt dus ga er van uit dat je WIFI gebruikt.
Wat het was bij mij was dat er een wireless netwerk kaart in zat.
De wireless kaart er tijdens de installatie uitgehaald en toen proberen te installeren.
TOen nog wel wat problemen gehad met de video kaart.
Maar de WIFI kaart was het grootste probleem.

Bij een maat van mij ook OSX op een pc geïnstalleerd had precies het zelfde probleem. WIFI kaart er uit. En bootten.

edit:
ik heb gewoon Idenep 10.5.6 draaien.
Wil komende week zodra ik thuis ben gaan proberen om te upgraden naar 10.6.2.

[ Voor 9% gewijzigd door The Fatal op 05-02-2010 23:49 ]

Pagina: 1