Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verbinden vanuit duistland toch nederlands ip?

Pagina: 1
Acties:

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Kan het mogelijk zijn dat als ik bijvoorbeeld in Duitsland woon en naar mijn site surf en dat in de logs een ip van ziggo zichtbaar is? Denk zelf van niet maar wil het graag even overleggen, want wil graag wat meer zekerheid dan mijn gedachte alleen. :)

Organization Ziggo Consumers
ISP Essent Kabelcom B.V. B.V.

-Andere hobby- -

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Nee.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ja, maar vermoedelijk niet van jou?

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:39

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Alles kan als iemand via een proxy werkt. En proxy software kan prima door iemand in Nederland op het Ziggo netwerk gedraaid worden. Maar de kans dat een legitiem publiek IP adres van een Duitse ISP als Nederlands aangezien wordt is erg klein. In RIPE kan eenvoudig de organisatie en het land opgevraagd worden en die informatie is behoorlijk accuraat. Dat heb ik nog nooit mis zien gaan.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Zou ook kunnen als je provider uiteindelijk via een ander land loopt.

Probeer dit eens.
Kun je zien waar je vandaan komt.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
word geen proxy gebruikt volgen whois, maar of dat betrouwbaar is? Is nu niet iets waar ik me dagelijks mee bezig ben.

Kan ik op een betere manier achterhalen of er een proxy word gebruikt?

Edit/

Hier wat meer info van whois.
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/b6338j.gif

[ Voor 20% gewijzigd door mad_max234 op 02-02-2010 20:53 ]

-Andere hobby- -

• Punica-
  • Laatst online: 27-11-2023
Dit is wel degelijk mogelijk. Mogelijk dat je Duitse ISP geen eigen netwerk heeft en dat van Essent gebruikt.

DIt is in feite hetzelfde als wat Nederlandse AOL klanten hebben, die hebben ook 'amerikaanse' ips.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yup, WHOIS info is totaal ongeschikt om geografische info te achterhalen (al wordt het daar continu voor misbruikt). Zodra een provider grensoverschrijdend werkt gaat het al mis.

* dion_b heeft een tijd lang Oostenrijkse IPs zonder ooit het huis uit geweest te zijn :z

Oslik blyat! Oslik!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Is er wel een manier om dit beter te bepalen?

edit/
Gaat overigens om een hele serie ip,s die allemaal naar ziggo verwijzen, weet niet of dit nog van belang is.
Punica- schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 21:42:
Dit is wel degelijk mogelijk. Mogelijk dat je Duitse ISP geen eigen netwerk heeft en dat van Essent gebruikt.

DIt is in feite hetzelfde als wat Nederlandse AOL klanten hebben, die hebben ook 'amerikaanse' ips.
Oke, en dan is bijvoorbeeld de toegangsserver eentje in zwolle en rest gaat dan over een eigen netwerk naar duistland? Of hoe moet ik dat zien.

[ Voor 115% gewijzigd door mad_max234 op 02-02-2010 22:47 ]

-Andere hobby- -

• Punica-
mad_max234 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 22:32:
Is er wel een manier om dit beter te bepalen?

edit/
Gaat overigens om een hele serie ip,s die allemaal naar ziggo verwijzen, weet niet of dit nog van belang is.
Wat wil je beter bepalen je kan er vanuit gaan dat je op het essent/ziggo netwerk zit, ook al zit je in Duitsland. En uiteraard is het een hele serie, IP's bij ISP's worden altijd in grote blokken gebruikt.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Lol, ik herken het wel een beetje.

Standaard stond LAND in bijvoorbeeld formulieren bij mij op "Israël"
whois leidde altijd naar een ip adres uit Israël, bijzonder... nog nooit daar geweest.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Beter bepalen dan zwolle kan dus niet, dat is dan deel van het duiste netwerk of zo?

-Andere hobby- -

• Punica-
mad_max234 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 22:48:
Beter bepalen dan zwolle kan dus niet, dat is dan deel van het duiste netwerk of zo?
Nee. Die informatie is totaal onbetrouwbaar en daar moet je je zeker niet op vast pinnen. Het is Essent IP space, thats it. Het is mogelijk dat het via Zwolle gerouteert word, maar voor hetzelfde geld word het via Maastricht gerouteerd. Die info zegt helemaal niets.

Ander voorbeeldje, traceroute, ik zit in HHW en ik weet dat al mijn Ziggo verkeer via Alkmaar gerouteerd word. Toch is mijn 2e hop volgens traceroute 'Joure' Friesland dus, terwijl dit Alkmaar moet zijn, het is maar net hoe de admin de boel noemt.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
hoef niet te bepalen waar ze vandaan komen in Nederland, wil weten of ze uit Duittland kunnen komen. Weet dat het in Nederland niks zegt, hoeft niet uit zwolle te komen, maar kan die ook uit duistland komen dat was de vraag. ;)

Maar dat schijnt dus ook zomaar te kunnen zonder dat je er iets voor heb gedaan, volgens een aantal mensen hier boven tenminste.

Kan ik iets op mijn server draaien waarmee ik het wel met meer zekerheid kan zeggen, iets van pingen of zo? Kan ook niks ophalen van de client site wat de gebruiker kan identificeren, en dan bedoel ik niet de persoon maar de pc.

Dus als er meerder gebruikers onder een andere ip inloggen maar met de zelfde pc? of kan ik hier beter een andere topic voor openen in programmeren. :P

-Andere hobby- -

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mad_max234 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 23:53:
hoef niet te bepalen waar ze vandaan komen in Nederland, wil weten of ze uit Duittland kunnen komen. Weet dat het in Nederland niks zegt, hoeft niet uit zwolle te komen, maar kan die ook uit duistland komen dat was de vraag. ;)

Maar dat schijnt dus ook zomaar te kunnen zonder dat je er iets voor heb gedaan, volgens een aantal mensen hier boven tenminste.

Kan ik iets op mijn server draaien waarmee ik het wel met meer zekerheid kan zeggen, iets van pingen of zo? Kan ook niks ophalen van de client site wat de gebruiker kan identificeren, en dan bedoel ik niet de persoon maar de pc.
Nee. Internet is internet. Met WHOIS info kun je grosso modo wel zien welke ISPs mensen hebben, maar niet meer dan dat.

De manier waarop je dit vraagt doet me vermoeden dat hier iets juridisch achter steekt (content dat beslist niet vanuit DE beschikbaar mag zijn). Technisch gezien is dat sowieso niet te doen. Dmv proxies of Tor kun je makkelijk genoeg verhullen waar iemand vandaan komt. Om die reden zullen DE rechters snel oordelen dat filtering op basis van WHOIS info afdoende is, aangezien je dan "je best" gedaan hebt.

Persoonlijk vind ik dergelijke inperkingen van het internet volstrekt verwerpelijk en achterlijk: de Net kent geen grenzen, en puur practisch gezien kan iedereen die weet waar hij mee bezig is er zo omheen, alleen Jan-met-de-Pet heeft er last van.

Oslik blyat! Oslik!

• Punica-
mad_max234 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 23:53:

Dus als er meerder gebruikers onder een andere ip inloggen maar met de zelfde pc? of kan ik hier beter een andere topic voor openen in programmeren. :P
Ik snap totaal niet meer wat je nu wilt weten.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

(jarig!)
jobr schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 20:15:

Probeer dit eens.
Kun je zien waar je vandaan komt.
Ik heb hem net even geprobeerd. Het land klopt, Duitsland, maar dat is ongeveer het enige goede. Ze zitten wat de plaats betreft er bijna 250 Km naast. Als dat de nauwkeurigheid is had ik ook in Belgie, Luxemburg, Nederland of Frankrijk kunnen zitten. Dier liggen allemaal binnen 250 KM van mijn huidige locatie

[ Voor 17% gewijzigd door Ortep op 03-02-2010 12:42 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

mad_max234 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 20:17:
word geen proxy gebruikt volgen whois, maar of dat betrouwbaar is? Is nu niet iets waar ik me dagelijks mee bezig ben.

Kan ik op een betere manier achterhalen of er een proxy word gebruikt?

Edit/

Hier wat meer info van whois.
[afbeelding]
Het kan zijn dat je Duitse ISP een dienst afneemt bij Ziggo. Wat ook kan is dat je een VPN open hebt staan naar een Ziggo-verbinding.

Het kan ook nog een fout zijn bij de lookup, ik weet niet waar je het mee checked en het ip heb je geblurred :)

Type het ip eens in op de whois van www.ripe.net. Als daar ook Ziggo staat dan ga ik er vanuit de lookup verder wel klopt.

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 03-02-2010 12:50 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Ortep schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:40:
[...]

Ik heb hem net even geprobeerd. Het land klopt, Duitsland, maar dat is ongeveer het enige goede. Ze zitten wat de plaats betreft er bijna 250 Km naast. Als dat de nauwkeurigheid is had ik ook in Belgie, Luxemburg, Nederland of Frankrijk kunnen zitten. Dier liggen allemaal binnen 250 KM van mijn huidige locatie
zo werkt het dus niet met die nauwkeurigheid.
Elk bedrijf moet zijn ip adressen registreren bij de beheerder. Omdat het niet te doen is (zeker met dynamische ip's) om deze te koppelen aan een adres van de gebruiken worden ze vaak gekoppeld aan een bedrijfspand. Soms isdit daadwerkelijk een pand in de plaats waar je zit, maar vaak is het vaak het adres van een hoofd of regiokantoor.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

(jarig!)
job schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:52:
[...]

Elk bedrijf moet zijn ip adressen registreren bij de beheerder. Omdat het niet te doen is (zeker met dynamische ip's) om deze te koppelen aan een adres van de gebruiken worden ze vaak gekoppeld aan een bedrijfspand. Soms isdit daadwerkelijk een pand in de plaats waar je zit, maar vaak is het vaak het adres van een hoofd of regiokantoor.
Dan zou het nog leuker moeten zijn, ik werk via een Nederlandse ISP maar die zal ongetwijfeld wat afnemen bij een Duitse ISP. Gebruik ik http://whatismyipaddress.com dan zitten ze er maar 6 km naast. Dat vindt ik heel acceptabel.

Kortom: Die eerste test slaat er maar een slag naar en is volkomen onbetrouwbaar

• Punica-
Ortep schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:58:
[...]

Dan zou het nog leuker moeten zijn, ik werk via een Nederlandse ISP maar die zal ongetwijfeld wat afnemen bij een Duitse ISP. Gebruik ik http://whatismyipaddress.com dan zitten ze er maar 6 km naast. Dat vindt ik heel acceptabel.

Kortom: Die eerste test slaat er maar een slag naar en is volkomen onbetrouwbaar
Allebei de tests zijn 100% onbetrouwbaar, het is namelijk geen test, het is gewoon een simpele query op de RIPE database en wat traceroute analyse.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
Ortep schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:58:
Gebruik ik http://whatismyipaddress.com dan zitten ze er maar 6 km naast.
...

105km afwijking bij mij ;)

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 03-02-2010 13:41 ]

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

(jarig!)
Punica- schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:12:
Allebei de tests zijn 100% onbetrouwbaar, het is namelijk geen test, het is gewoon een simpele query op de RIPE database en wat traceroute analyse.
Ben ik met je eens, maar die eerste kijkt alleen naar een query en komt zelfs met het verkeerde IP adres terug. Hij pakt het adres van de proxy waar ik door kom en hangt dat aan de plaats van het hoofdkantoor van de Duitse firma. De tweede komt wel terug met het juiste ip adres en dat is direkt al een stuk beter om mee te beginnen

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Jongen ik hoef niet de exacte de plaats te weten, wil alleen weten of het ip vanuit bepaald land komt. Dit geval zou het uit Duitsland moeten komen, maar komt dus altijd vanuit ziggo benelux, die schijnbaar het essent netwerk gebruikt. Hij mag er dus helemaal naast zitten qua kilometer, zolang het land maar klopt.

Is er een mogelijkheid om erachter te komen met welke bedrijven essent of ziggo samenwerken?

-Andere hobby- -

• Punica-
Als jij hier je IP adres geeft kan ik je alle info geven die je wilt.

• job

job

mad_max234 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 15:05:
Hij mag er dus helemaal naast zitten qua kilometer, zolang het land maar klopt.
Zelfs dat is dus niet te garanderen. Als een ip adres in de database geregisteerd staat in NL, maar eigenlijk in duitsland zit heb je daar niets aan.

De enige die echt weet waar een ip adres zich bevindt is de provider, en die gaat jou als particulier niet deze gegevens overhandigen.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mad_max234 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 15:05:
Jongen ik hoef niet de exacte de plaats te weten, wil alleen weten of het ip vanuit bepaald land komt. Dit geval zou het uit Duitsland moeten komen, maar komt dus altijd vanuit ziggo benelux, die schijnbaar het essent netwerk gebruikt. Hij mag er dus helemaal naast zitten qua kilometer, zolang het land maar klopt.

Is er een mogelijkheid om erachter te komen met welke bedrijven essent of ziggo samenwerken?
Misschien is het handig om exact aan te geven waarom deze info relevant is, want zoals gezegd is het simpelweg onmogelijk om met zekerheid het land vast te stellen aan de hand van een IP adres. Als we weten waarom kunnen we misschien een andere insteek bedenken...

Oslik blyat! Oslik!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
ik heb de rest niet gelezen, maar die ip loactor zegt toch dit:
Country: china
Region: Heilongjiang
City: Aihui

Ik woon toch echt gewoon in NL.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
dion_b schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 09:56:
[...]

Nee. Internet is internet. Met WHOIS info kun je grosso modo wel zien welke ISPs mensen hebben, maar niet meer dan dat.

De manier waarop je dit vraagt doet me vermoeden dat hier iets juridisch achter steekt (content dat beslist niet vanuit DE beschikbaar mag zijn). Technisch gezien is dat sowieso niet te doen. Dmv proxies of Tor kun je makkelijk genoeg verhullen waar iemand vandaan komt. Om die reden zullen DE rechters snel oordelen dat filtering op basis van WHOIS info afdoende is, aangezien je dan "je best" gedaan hebt.

Persoonlijk vind ik dergelijke inperkingen van het internet volstrekt verwerpelijk en achterlijk: de Net kent geen grenzen, en puur practisch gezien kan iedereen die weet waar hij mee bezig is er zo omheen, alleen Jan-met-de-Pet heeft er last van.
Nee daar niet om, gaat om iets heel anders, en meer dan land bepalen is voldoende en alleen van die ip's van die persoon. (En gaat ook niet over een vriendin of een vrouw of zo. :+ )

Edit
Het gaat om iemand die ons meehelpt met de beurzen hij zegt iemand te zijn waar we dus heel erg aan twijfelen en alles begint hem tegen te spreken en heeft ook al toegegeven dat zijn nieuwe huis een leugen was naar dat 6mnd te hebben aangekondigd, maar nu zegt die dat die in Duitsland woont maar dan kloppen de ip's weer niet die die het de afgelopen 1.5 jaar heeft achter gelaten.

had dit even liever voor me gehouden, omdat ik hier de zelfde gebruikersnaam heb als op dat forum.

Gaat overigens niet om mijn eigen kleine site. :P

[ Voor 20% gewijzigd door mad_max234 op 03-02-2010 19:27 ]

-Andere hobby- -

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bij zoveel wantrouwen klinkt het eigenlijk alsof jullie sowieso zsm de samenwerking moeten beeindigen, ongeacht of hij nu in NL, DE of waar dan ook woont. Een zakelijke relatie is gebaseerd op vertrouwen, is dat er niet, dan moet je met een boog om elkaar heen lopen.

Maar goed, voorzover je iets online doet: laat hem lekker iets versturen met het mailadres van z'n provider. Als dat @essent.de is, dan is het aannemelijk dat hij in DE zit, @essent.nl (of Ziggo of wat dan ook) waarschijnlijk niet. Ook niet waterdicht, maar het is gewoon (nog) een aanwijzing.

Oslik blyat! Oslik!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Helaas kijken niet alle neuzen de zelfde richting uit in het beheer, als het aan mijn had gelegen had ik dit ook niet voorgezet naar het eerste voorval.

Van dat email aders zal ik eens proberen, maar zie net in de database dat die altijd een live mail aders gebruikt. Vermoed dat die daar geen gebruik van maakt of bewust een andere heeft gekozen.

Ben bang dat ik dit niet sluitend ga krijgen, zoals jullie aangeven kan het dus net zo goed een routing zijn van een duitse ISP via het essent netwerk. Ben in ieder geval weer wat wijzer geworden. :)

[ Voor 4% gewijzigd door mad_max234 op 03-02-2010 20:48 ]

-Andere hobby- -

• job

job

Jij kwam aan met het voorbeeld van een duitser met een nederlands ip. Ja het zou voor kunnen komen.
Maar of het reeel is?

Wat je ook kan doen is een tracert doen naar het ip adres.
En zet het resultaat van die tracert hier eens neer.
Als de een-na-laatste of laatste hop een ubr is dan is het waarschijnlijk gewoon een nederlandse kabelklant.
Vanaf de ubr gaat het signaal de coax op en dat kan nooit heel ver weg zijn.
Het lijkt met sterk dat ziggo coax door duitsland heeft lopen. maar daar weet ik feitelijk niets van af.

[ Voor 45% gewijzigd door job op 03-02-2010 20:59 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Reken maar van niet, gemeentegrensoverschrijdende coax ligt al lastig, laat staan internationaal. Bedenk hoe dat spul allemaal ontstaan is: de fusie van kleine gemeentelijke GAI/CAI bedrijfjes in regionale bedrijven die dan weer deels gefuseerd zijn, deels opgekocht totdat je 10 jaar terug UPC, Essent, Casema en Multikabel had. Dat is allemaal gaan lopen ivm wijzinging in specifiek NL wet- en regelgeving. Het is ook een verdere wijziging geweest van het standpunt van de OPTa dat mogelijk maakte dat Essent, Casema en Multikabel samengingen. Wederom allemaal NL-specifiek.

Bovendien is Ziggo puur een NL-bedrijf van een paar US investeerders, ze hebben geen activiteiten buiten NL. Net over de grens zit Unitymedia, een zusterbedrijf van UPC. Niet van Ziggo. En dan nog ligt er muv glasvezelbackbone richting Frankfurt echt niets dat de grens overgaat.

Oslik blyat! Oslik!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Oke, als ik het goed begrijp kan je dus meer redelijke zekerheid vast stellen, maar niet 100%. Dat is voor mij al genoeg, met het gedrag dat die vertoont en eerder voorvallen.

Zal me eens verdiepen in trace, heb dat laatst ook gedaan maar kwam op het zelfde uit. Maar wist nog niks van hop een ubr, zal daar eens opletten. Als ik er niet uitkom dan post ik wel even de trace.

-Andere hobby- -

Pagina: 1