Achtergrondinformatie
Voor dit jaar heb ik besloten de auto van de zaak uit de bijtelling te halen. Dat betekent dat ik een rittenadministratie bij moet houden. Hiervoor adviseert de Belastingdienst een template. Dit template gebruik ik dan ook in Excel 2007.
In de basis ziet mijn registratie er als volgt uit:
datum - ritnummer - van - naar (kilometerstand voor dit topic niet ter zake
)
07-01-10 - 1 - thuis - werk
07-01-10 - 2 - werk - thuis
08-01-10 - 1 - thuis - werk
08-01-10 - 2 - werk - thuis
etc...
Het vraagstuk
Hoe kan ik makkelijk die datums makkelijk toevoegen? Nu tik ik elke dag twee regels erbij in mijn sheet (heenreis en terugreis), maar is er niet een manier om de datumvelden alvast voor het hele jaar gevuld te krijgen volgens een vast stramien? Dat ik dus op voorhand de regels al gereed heb staan met de datums ingevuld en dat dan alleen de kilometerstanden en bestemmingen hoef in te vullen.
Het stramien moet dan als bovenstaand zijn:
dag 1 - reis 1
dag 1 - reis 2
dag 2 - reis 1
dag 2 - reis 2
Met creatief klikken en slepen lukt het me niet in ieder geval
Als ik één datumregel invoer en sleep vervolgens dat datumveld naar beneden (hoekje rechtsonder van het datumveld), dan telt-ie weliswaar de datums keurig op per dag, maar dan heb ik dus elke regel een nieuwe dag. Pak ik een groep van twee datumregels (twee keer dezelfde datum) en ga dan slepen, dan trekt-ie dezelfde datum door. Pak een groep als bovenstaand stramien, dan blijft ook alleen die twee data afwisselen (dus 1,1,2,2,1,1,2,2,etc...) terwijl ik dus 1,1,2,2,3,3,4,4,etc.. wil.
Is dit (eenvoudig) mogelijk of is het beter om te berusten in het feit dat ik gewoon handmatig de datums in moet blijven kloppen?
N.B.: Het is van belang dat ik wel kan afwijken van de stramien. D.w.z.: als ik een keer een derde reis maak op een dag (of juist geen reis) dat ik dan gewoon een regel kan invoegen zonder dat dan de rest van het stramien overhoop wordt gehaald.
Wie kan me in de goede richting duwen?
Voor dit jaar heb ik besloten de auto van de zaak uit de bijtelling te halen. Dat betekent dat ik een rittenadministratie bij moet houden. Hiervoor adviseert de Belastingdienst een template. Dit template gebruik ik dan ook in Excel 2007.
In de basis ziet mijn registratie er als volgt uit:
datum - ritnummer - van - naar (kilometerstand voor dit topic niet ter zake
07-01-10 - 1 - thuis - werk
07-01-10 - 2 - werk - thuis
08-01-10 - 1 - thuis - werk
08-01-10 - 2 - werk - thuis
etc...
Het vraagstuk
Hoe kan ik makkelijk die datums makkelijk toevoegen? Nu tik ik elke dag twee regels erbij in mijn sheet (heenreis en terugreis), maar is er niet een manier om de datumvelden alvast voor het hele jaar gevuld te krijgen volgens een vast stramien? Dat ik dus op voorhand de regels al gereed heb staan met de datums ingevuld en dat dan alleen de kilometerstanden en bestemmingen hoef in te vullen.
Het stramien moet dan als bovenstaand zijn:
dag 1 - reis 1
dag 1 - reis 2
dag 2 - reis 1
dag 2 - reis 2
Met creatief klikken en slepen lukt het me niet in ieder geval
Is dit (eenvoudig) mogelijk of is het beter om te berusten in het feit dat ik gewoon handmatig de datums in moet blijven kloppen?
N.B.: Het is van belang dat ik wel kan afwijken van de stramien. D.w.z.: als ik een keer een derde reis maak op een dag (of juist geen reis) dat ik dan gewoon een regel kan invoegen zonder dat dan de rest van het stramien overhoop wordt gehaald.
Wie kan me in de goede richting duwen?
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?