UTP kabel verlengen maar dan niet met een koppelstuk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Topicstarter
Ik heb al mijn kabels netjes achter plinten kunnen wegwerken waardoor je werkelijk niets van de kabels ziet, nu heeft alleen een van de kabels een breuk opgelopen waardoor hij verkort moest worden.

Om hem weer netjes achter de plint weg te kunnen werken moet ik hem kunnen koppelen, maar een standaard utp koppelstuk is te groot om daar kwijt te kunnen.

De hele kabel vervangen is ook geen optie; hij zit vast in het beton :)

Het enige wat ik heb kunnen vinden is een contra UTP stekker, ik *denk* dat dat wel gaat passen.

Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/ISDN-0009.jpg

Heeft iemand ervaring mee, hoe monteer je zoiets en zal hij de snelheid kunnen behouden (1GB)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 18:54
De kabel sluit je hier mee aan:

http://www.ampnetconnect....30,2308,2309&pn=055841801

Maar dat is best wel een prijzig stukje gereedschap voor 1 kabel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:04

DefLite

Why so serious?

Stukje kabel strippen, en ze zelf aan elkaar draaien + wat tape erom heen? Als je precies/voorzichtig genoeg werkt zou het geen performance verlies opleveren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:55
Let wel op dat zulke koppelstukjes alleen werken als je een kabel met massieve aders gebruikt. Als je van die flexibele koperdraadjes hebt dan werkt het niet echt lekker.

Solid: (1 koperdraadje per ader, minder flexibel): http://www.mnm-computers....ls/UTP/UTP_Stug_Solid.jpg
Stranded: (flexibeler) http://www.mnm-computers....P/UTP_Soepel_stranded.jpg

Wikipedia: Category 5 cable: Solid core Cable vs Stranded Cable

En kun je het niet gewoon aan elkaar solderen en dan krimpkousje eromheen doen?

[ Voor 44% gewijzigd door ThinkPad op 02-02-2010 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hoeveel ruimte heb je dan? Met zo'n koppelstuk zit je sowieso aan de breedte van een RJ45 stekker en een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 10:35
J3roen schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 19:36:
Heeft iemand ervaring mee, hoe monteur je zoiets en zal hij de snelheid kunnen behouden (1GB)?
Plastic geval van een paar euro werkt ook prima om kabel te monteren. Voor 1 Gb is je blokje ook prima (patchkasten bevatten soortgelijke blokjes).

Zodra je acht losse draadjes aan elkaar prutst met tape dan heb je al redelijke kans dat je 1Gb niet meer gaat halen. De twist is belangrijk en bijvoorbeeld 10 centimer untwisted maken heeft direct effect op je maximale afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Topicstarter
Thanks allemaal. Ik heb de stekker besteld en de IDC insertion tool. Nu maar hopen dat het past :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J3roen schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:05:
Thanks allemaal. Ik heb de stekker besteld en de IDC insertion tool. Nu maar hopen dat het past :)
Als je niet wil "klooien" met zo'n tool: je hebt ook modellen van die dingen (Piranha heeft ze zeker) die je zonder tool kunt aansluiten. Je steekt de 8 adertjes in een stukje plastic en dat klik je vervolgens op de feitelijke contra-stekker. De kabeltjes worden dan automatisch "ge-insert".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumbaa82
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Voor zover ik weet had je net zo goed een koppelstukje kunnen gebruiken.
Want deze connector is echt niet bijzonder veel kleiner.

Zou het niet beter zijn om het gewoon de 2de keer het wel gewoon goed te doen ?
Buisje leggen waardoor je de kabel laat lopen, kans op beschadiging van de kabel kleiner en als de kabel dan weer vervangen moet worden is het kwestie van kabel eruit trekken en nieuwe erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterwolf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 20:04
Zo iets...

Afbeeldingslocatie: http://www.okaphone.nl/product/images/CMP-CONNBOX.JPG

Gebruik voor kabelverbinding zonder pluggen. LSA+ connectie (intern). Dus wel dogtang/lsa tool voor nodig.

Koppelstukje betekend dat je eerst op 2 UTP kabels een plug moet knijpen en dan weer via een koppelstukje verbinden. Kan wel, maar wil je het wat degelijker aanpakken ziet zo'n connectionbox er wat beter uit.

[ Voor 36% gewijzigd door waterwolf op 04-02-2010 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Topicstarter
Dat is een mooie oplossing waterwolf. Ik heb deze ook besteld zojuist. Handige webshop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Topicstarter
Ik heb vandaag de connector die hierboven staat binnengekregen; helaas is hij echt groot. Stuk groter dan een normaal utp koppelstuk en zal dus met geen mogelijkheid achter een plint passen :)

Morgen krijg constra stukje binnen van de eerste post. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J3roen schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 19:22:
Ik heb vandaag de connector die hierboven staat binnengekregen; helaas is hij echt groot. Stuk groter dan een normaal utp koppelstuk en zal dus met geen mogelijkheid achter een plint passen :)

Morgen krijg constra stukje binnen van de eerste post. Ben benieuwd.
Mocht ook je andere oplossing niet achter een plint passen, dan kan het een mogelijkheid zijn om een klein stukje (blokje) uit de muur te frezen (beton is wat lastiger dan gips, maar ook goed te doen). In deze ruimte kan je dan de connector plaatsen zodat dit achter de plint past.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2010 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Dona
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:26

De Dona

Wie anders?

Al eens eerder gemeld;

Is solderen geen optie? Wat krimpkousjes eromheen en je hebt een nette verbinding! Solderen van die utp-kabels is goed te doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Dona schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 01:33:
Al eens eerder gemeld;

Is solderen geen optie? Wat krimpkousjes eromheen en je hebt een nette verbinding! Solderen van die utp-kabels is goed te doen. ;)
Heb ik ook in het verleden wel eens gedaan. Zolang je het netjes aan elkaar soldeert en het netjes afwerkt met krimpkousjes is het heel goed te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:11
Die koppelstukjes hebben vaak een simpele plastic behuizing die je er eenvoudig af kunt breken. Dan hou je slechts een klein geheel over waar je eventueel zelf nog want omheen kunt doen ter bescherming. Dit ding is inderdaad niet veel kleiner dan een doorsnee koppelstuk heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:01
solderen en isoleren ? en ja kan voor storingen veroorzaken 8)7 maar hier werkt het prima naar behoren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 11:11
Misschien een gat in de muur maken ter hoogte van het koppelstuk.
Zolang het gat niet hoger is dan de plint is er niet zoveel aan de hand - lijkt me.

makes it run like clockwork

Pagina: 1