Toon posts:

4GB geheugen 2GB beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen

Ik heb een tijdje terug een nieuwe pc gebouwd met de volgende specs :

i7 860
MSI GD-65
2 x 2 GB DDR3 van Geil 1333mhz
ATI 4350 videokaart

Nu loop ik tegen het probleem aan dat hij in windows 7 64bit wel 4GB ziet maar er maar 2GB beschikbaar is (er staat RAM 4GB 2GB beschikbaar)

In windows vista geeft hij wel netjes 4GB geheugen aan en in de bios ook.

Ik heb al een ander geil geheugenkitje geprobeerd maar hetzelfde probleem. Ook heb ik dit geheugen met memtest getest en heb geen fouten kunnen vinden.

Bios update heeft het probleem ook niet verholpen

Iemand een idee wat het probleem is ?

Verwijderd

kan je misschien screenshot laten zien van je taskbar?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 19:38:
kan je misschien screenshot laten zien van je taskbar?
De onderdelen staan op me werk omdat ik daar testspullen heb. Waarom heb je een screenshot nodig ? Heb je iets specifieks in gedachte ? Windows is nog helemaal leeg ik heb geen gekke dingen geïnstalleerd

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08-2025
Ik weet niet goed hoe het precies zit, maar zou het niet kunnen dat de 4350 2GB inneemt zodat er maar 2GB overblijft?

Verwijderd

Topicstarter
diamondback schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 19:51:
Ik weet niet goed hoe het precies zit, maar zou het niet kunnen dat de 4350 2GB inneemt zodat er maar 2GB overblijft?
Dat is eigenlijk alleen bij onboard kaarten zo. De 4350 heeft eigen geheugen. Bovendien zou hij dat in vista ook moeten doen lijkt me dan

• SparkyRih
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-09-2021
Lees dit eens door: 4GB RAM op eens 3 GB over? (64-bit OS)

Het lijkt op het zelfde probleem waar ik vandag opeens tegenaan liep:D

http://marc.schattorie.nl

Verwijderd

Topicstarter
morgen even proberen ik heb al duizenden keren windows 7 geïnstalleerd maar ben dit nog nooit tegen gekomen. Als het is gelukt laat ik het weten. Bedankt voor nu in ieder geval

Verwijderd

Topicstarter
uiteindelijk heb ik toch maar een nieuw bord genomen. Nu doet hij het wel weer. Wat nou precies het probleem is ik heb geen idee

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem I7 920 met gigabyte ud5 bord en 6 gig intern window7 64bit .. Nou heb ik soms 2 gig beschikbaar en dan weer 4 gig en op het moment weer 6...
Heb al memtest gedaan en daar komt die zonder errors doorheen heel vaag probleem ..
Heb al zitten zoeken op internet en komt vaker voor maar geen oplossing gevonden ..

• tiies
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:03
Ik heb precies hetzelfde gehad, bij mij werd het verholpen met een bios update. :)

Verwijderd

welk moederbord had je dan???
Vind het toch wel link om te updaten kan ook mis gaan toch?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zo lang als je maar erop let dat het de goede bios-update is en er geen stroomonderbreking onstaat tijdens het flashen dan kan dat voor de rest geen kwaad. Daarbij herstellen de meeste biossen zich mocht er een foute flash ingezet zijn of dat er iets misgegaan is tijdens het flashen, althans dan bij de Asus boarden.

Verwijderd

Topicstarter
bios flash heeft niet gewerkt. ik lees de laatste tijd wel meer negatieve verhalen over dat msi bord. mischien toch verstandig om een ander bord te nemen

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:56

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Niet om je te pesten, maar dat specifieke MSI bord doet hier zijn werk uitstekend met Geil geheugen.
Heb je niet toevallig ergens een memory remap verkeerd staan?
Tevens merk je zelf op dat Windows Vista keurig je 4GB RAM detecteerd. Controleer eventueel of een Linux LiveCD hetzelfde doet.
Want dan lijkt het een softwareprobleem met Windows 7 te zijn.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf ook meerdere setups gebouwd met dat msi bord en geil geheugen heeft altijd gewerkt maar bij mij natuurlijk weer niet.
Pagina: 1