• TWNNPTRS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-06-2023
Ik heb het volgende probleem, Ik moet namelijk de LBA mode in de bios aanbassen bij een
Lenovo M58P 9964 A3G smbios Dit is een instelling voor de Harddisk.

Wat heb ik al geprobeerd,

1. manual door gelezen van de bios. Ik staat nergens de mogelijkheden.
2. Bios geflash naar een hogere versie, mogelijkheid nog steeds niet.

Weet iemand toevallig wat ik nog meer kan proberen zodat ik deze mode kan veranderen.

Verwijderd

Dan zit die mogelijkheid niet in de bios voor gewone gebruikers.
Vroeger (heel heel vroeger) waren er programma's van de makers van harde schijven om de beperkingen van de BIOS te omzeilen en grote harde schijven te kunnen gebruiken. Maar dat zul je toch niet bedoelen hoop ik.

Waarom vertel je niet wat je eigenlijk wilt? Waarom wil je de LBA aanpassen?

• TWNNPTRS
Het probleem is als volgt.

1. Ik heb een image getrokken van deze PC daar voor moest ik de HD in IDE mode zetten.
2. Naar dat ik de image getrokken had en de instellingen terug heb gebracht was de database van Oracle defect.
Dit is wel eens vaker gekomen en dan deed ik de LBA nivo opnieuw zetten. En alles draaide weer.
Maar dit was jammer genoeg met een andere PC.

Verwijderd

Ai, te ingewikkeld voor mij. Het lijkt me ook niet echt normaal om het op deze manier te doen.
Misschien weet iemand anders meer?

Verwijderd

TWNNPTRS schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 09:26:
Het probleem is als volgt.

1. Ik heb een image getrokken van deze PC daar voor moest ik de HD in IDE mode zetten.
2. Naar dat ik de image getrokken had en de instellingen terug heb gebracht was de database van Oracle defect.
Dit is wel eens vaker gekomen en dan deed ik de LBA nivo opnieuw zetten. En alles draaide weer.
Maar dit was jammer genoeg met een andere PC.
Kan je geen andere PC tijdelijk gebruiken voor het instellen van de LBA modus?

LBA is iets heel ouds, kwam nog voor in 386 en hoger tijdperk. Oudere PC's kon je het LBA mee omzeilen met een ISA-add-on kaart, zodat je schijven groter dan 120GB kon gebruiken in PC's waarbij LBA te beperkt was.

Goede oude tijd overigens, LBA :)

• TWNNPTRS
Ik kwam er niet uit met die PC.

Ik heb nu even een oude PC gepakt.
En nu wil het allemaal wel weer lekker werken.

Bedankt
Pagina: 1