[PHP] Referer controleren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zit met een klein probleempje.
Ik heb een website waar mensen moeten betalen voordat ze kunnen registreren, De betaling word via mollie geregeld (SMS&Bellen).

Alleen kunnen mensen nu de link "sharen" met hun vrienden zodat ze gewoon bij het registratie formulier komen zonder te hoeven betalen!

Dit is natuurlijk niet wat ik wil en heb al meerdere malen geprobeerd te zoeken maar tevergeefs heb ik hellemaal niks erover gevonden.
Het enige wat ik nu weet is dat de functie HTTP_REFERER niet hellemaal "Water Proof" is, sommige browsers supporten deze functie niet en bij sommige kan je deze functie uitzetten!

Nu dus mijn vraag, Weet iemand mischien met welke functie ik kan kijken of de referer: "www.mollie.nl/" is, alles wat achter de / komt moet ook toegestaan worden!

Ik ben het spoorbijster en weet hellemaal niet meer waar ik moet zoeken.

Hopelijk kan iemand mij helpen!

Met vriendelijke groet,
BrendanDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heeft Mollie niet complete oplossingen hiervoor? Zoals paypal met formulieren en bepaalde antwoorden werkt, hebben zij ongetwijfelt wel iets 'meer waterdicht' dan een simpele controle van een referer.

(afaik werkt paypal bv met een formsubmit en geeft een bepaalde hashstring terug, hiermee kan je controleren of de betaling goed is gegaan).

edit, dat bedoel ik:
http://www.mollie.nl/support/documentatie/sms-diensten/
en
http://www.mollie.nl/support/documentatie/betaaldiensten/

[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 02-02-2010 18:14 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 11:40
De HTTP-referrer is in de meeste webservers een environmental variable. Je moet die vervolgens kunnen uitlezen in je scripting/CGI module of je maakt direct in de config van je webserver een conditional statement op die envrionmental variable voor een bepaalde URI. Zie daarvoor de documentatie van de webserver die je gebruikt. Ook PHP heeft documentatie hierover; heel makkelijk te vinden met Google.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
gertvdijk schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:15:
De HTTP-referrer is in de meeste webservers een environmental variable. Je moet die vervolgens kunnen uitlezen in je scripting/CGI module of je maakt direct in de config van je webserver een conditional statement op die envrionmental variable voor een bepaalde URI. Zie daarvoor de documentatie van de webserver die je gebruikt. Ook PHP heeft documentatie hierover; heel makkelijk te vinden met Google.
Punt is dat je heel de referrer niet moet willen gebruiken. Een referrer spoofen is kinderspel en daarmee omzeil je de hele "beveiliging". Ga je op een referrer af dan ben je dus verkeerd bezig.
(Leuk weetje: het is referrer, maar is verkeerd gespeld in de HTTP specificatie waardoor iedereen altijd een r te weinig gebruikt :P )

SinergyX in "[PHP] Referer controleren" Dat is het enige juiste antwoord. Je zult wat op-en-neer communicatie met mollie (of welke payment provider dan ook) moeten doen om er zeker van te zijn dat er betaald is.

[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 02-02-2010 18:27 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Als je een request doet bij Mollie, dan krijg je uiteindelijk een XML response met een aantal nuttige gegevens terug. Zo kan je controleren of er een goede afwikkeling van de betaling is geweest.

Nou weet ik niet precies welke Mollie dienst je gebruikt, denk deze payment module?
Je kan iniedergeval een aantal voorbeeldscripts op de website downloaden die je evt. verder kunnen helpen.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je moet de authenticatie niet door de clientkant laten uitvoeren maar serverside. Gooi in de sessie of de betaling is gelukt, en koppel dat aan een IP-adres. Dat is alvast een begin...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Pagina: 1