Al een maandje gebruik ik 'de nieuwe' Apple Airport Extreem.
Hij werkt opzich prima, ik had altijd alles op automatisch staan en kon internetten.
Echter nu wou ik toch eens specifiek testen wat het verschil in signaal kwaliteit is tussen het 2,4 en 5 ghz netwerk.
Nu heb ik het:
- 2,4 ghz
Netwerknaam: Netwerk van Eijk
Radiomodus: automatisch (word ingesteld op b/g/n)
Kanaal: 6 (heeft de minste storing bij mij)
Snelheid: 25 tot 43 mbit afhankelijk van de plaats in huis.
- 5 ghz kanaal
Netwerknaam: Netwerk van Eijk (5GHz)
Radiomodus: automatisch (word ingesteld op a/n)
Kanaal: automatisch (stelt hij in op 100)
Snelheid: onbekend
Het netwerk is wel te zien in de lijst met beschikbare netwerken (zowel op windows pc als mac)
Wanneer ik met mijn Macbook Pro (nieuwste model, eind 2009) probeer te verbinden met Netwerk van Eijk (5GHz) krijg ik een time out, verder geen enkele foutmelding.
Wanneer ik met een Dell XSP 1530 probeer te verbinden met Netwerk van Eijk (5GHz) krijg ik: er kan geen verbinding worden gemaakt met Netwerk van Eijk (5GHz)
Ik heb al geprobeerd om handmatig andere kanalen voor het 5 GHz gedeelte in te stellen (36, 40 ,44, 48) vreemd is dat hier kanaal 100 niet tussenstaat maar de airport die wel zelf kiest indien kanaal op automatisch staat.
De airport heeft firmware versie 7.5
Heeft iemand enig idee hoe dit kan of hoe ik dit werkend kan krijgen ?
Hij werkt opzich prima, ik had altijd alles op automatisch staan en kon internetten.
Echter nu wou ik toch eens specifiek testen wat het verschil in signaal kwaliteit is tussen het 2,4 en 5 ghz netwerk.
Nu heb ik het:
- 2,4 ghz
Netwerknaam: Netwerk van Eijk
Radiomodus: automatisch (word ingesteld op b/g/n)
Kanaal: 6 (heeft de minste storing bij mij)
Snelheid: 25 tot 43 mbit afhankelijk van de plaats in huis.
- 5 ghz kanaal
Netwerknaam: Netwerk van Eijk (5GHz)
Radiomodus: automatisch (word ingesteld op a/n)
Kanaal: automatisch (stelt hij in op 100)
Snelheid: onbekend
Het netwerk is wel te zien in de lijst met beschikbare netwerken (zowel op windows pc als mac)
Wanneer ik met mijn Macbook Pro (nieuwste model, eind 2009) probeer te verbinden met Netwerk van Eijk (5GHz) krijg ik een time out, verder geen enkele foutmelding.
Wanneer ik met een Dell XSP 1530 probeer te verbinden met Netwerk van Eijk (5GHz) krijg ik: er kan geen verbinding worden gemaakt met Netwerk van Eijk (5GHz)
Ik heb al geprobeerd om handmatig andere kanalen voor het 5 GHz gedeelte in te stellen (36, 40 ,44, 48) vreemd is dat hier kanaal 100 niet tussenstaat maar de airport die wel zelf kiest indien kanaal op automatisch staat.
De airport heeft firmware versie 7.5
Heeft iemand enig idee hoe dit kan of hoe ik dit werkend kan krijgen ?