Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Spook laptop neemt het heft over door Arcade Live?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Ik heb een uitdaging met een Vista Acer 6930G laptop.

De laptop start met enige regelmaat zelf op. Het is geen virus. Het is maar 1 programma die het doet.
De Acer Arcade Live. Na de bios komt direct dit programma op de proppen zonder dat Windows nog maar volledig is opgestart. Na diverse pogingen om dit af te sluiten komt het systeem in een hibernate en de ene keer start het vrijwillig weer op en komt weer terug in het programma Acer Arcade Live. Na een lange druk op de knop gaat ie uit (voor hoelang geen idee). 8)7

Voor alle duidelijkheid de computer is uitgezet in windows met afsluiten en niet met standy. Als je op de tiptoetsen van het geluid komt start deze ook Acer Arcade Live op zonder Windows. Druk je op de aan/uitknop dan start het systeem gewoon op in Windows. |:( In windows was dit programma ook nadrukkelijk aanwezig, te pas en te onpas kwam dit programma dwars door je werk heen. Heel vervelend.

Het volgende heb ik al gedaan maar heeft weinig effect:

Acer Arcade Live helemaal verwijderd inc.keys in de registry. Programma is in windows weg maar is na de Bios opstart onaangetast. In windows wordt ook nog eens MCE opgestart, geen idee waarom. Die heb ik ook moeten killen in de Services, die bleef maar ongevraagd komen nadat ik Arcade Live had verwijderd.

Netwerk boot uitgezet, wake-up lan zit er niet op ook bij de netwerkkaarten en energiebeheer...

Ik heb gedacht aan een nieuwe (Vista-acer) installatie maar wie zegt mij dat het dan opgelost is.
In windows is het programma immers weg, alleen daarvoor niet.

Mijn ideeen zijn een beetje op, iemand nog een idee? Of heeft net zoiets meegemaakt? :?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:10
Klinkt alsof zo'n soort mini OS wat je kan opstarten om muziek e.d. te luisteren.

Meestal staat dat ergens op een kleine partitie, dus als je die partitie weg gooit dan zou je er vanaf moeten zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Tja, deze laptop is in 3 partities verdeeld.

Verwijderd

Topicstarter
De laptop maakt geen gebruik van aparte kleine partities.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:48

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Wat doet dit in WEB? Schop naar CSA

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Verwijderd

Topicstarter
Weet je ook welk mini OS van Acer, als ik die deactiver zou het toch ook opgelost moeten zijn?

Verwijderd

heb je je Bios geupdate?

Verwijderd

Topicstarter
Thanx MueR,...sorry :S

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 17:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, nog niet zou dat een oplossing kunnen zijn dan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:39:
Weet je ook welk mini OS van Acer, als ik die deactiver zou het toch ook opgelost moeten zijn?
Het is geen ECHTE miniOS van Acer, hij doelde erop dat het erop lijkt ! (meer een grapje denk ik)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:42:
Nee, nog niet zo dat een oplossing kunnen zijn dan?
Ja dat zou kunnen. Probeer het eens, PS gebruik je EDIT-knop

Verwijderd

Topicstarter
@stef, Edit-knop hoezo?

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwste BIOS zit er al in Laptop is krap een jaartje oud. ;)

• karstjan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06-2021
om dubbele posts te vermijden.

Verwijderd

Het is Sjefie !

Heb je je Bios al geupdate dan?
Als je laptop uit zichzelf opstart, kan je ons vertellen wat je precies ziet? Wat je wel en niet kandoen?

Verwijderd

Topicstarter
@sjefie, vanaf nu is stef sjefie sorry ;-) .

Wat ik zie:

Information: standaard informatie over de laptop
Main: System Time, System date, Memory Total, Video Total, Quiet boot, Network Boot, F12 Boot Menu, D2D Recovery, SATA mode
Security: Password etc.
Boot: div. opstart Media
Exit: Opslaan of niet opslaan van de veranderingen

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:03:
@sjefie, vanaf nu is stef sjefie sorry ;-) .

Wat zie:

Information: standaard informatie over de laptop
Main: System Time, System date, Memory Total, Video Total, Quiet boot, Network Boot, F12 Boot Menu D2D Recovery, SATA mode
Security: Password etc.
Boot: div. opstart Media
Exit: Opslaan of niet opslaan van de veranderingen
Wees eens wat duidelijker in je reactie's en vooral in bovenstaande ge-qoute reactie.
Wat bedoel je wat heb je gedaan etc?
Ik weet wel dat je in je BIOS zit, maar zo update je niet.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een hele beperkte Bios

Verwijderd

Topicstarter
Netwerk Boot Disabled zodat er niet meer van het netwerk opgestart kan worden waardoor je uitsluit dat dat een probleem zou kunnen zijn.

Verwijderd

Modbreak:Of je voert een topic report uit, of je laat het topic met rust. Zulke reacties kan je iig achterwege houden.

[ Voor 94% gewijzigd door pasta op 03-02-2010 03:12 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:26

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:36:
De laptop maakt geen gebruik van aparte kleine partities.
Daar moet je het denk ik eens eerst zoeken. Arcade live boot vanaf zo'n partitie he?

http://blog.xbmc.org/forum/showthread.php?t=64454
I have had a lot of trouble with an Acer, because ACER MBR is quite special. I has three partitions an Acer Recovery, the Windows OS, and the Acer ARCADE, and I think all of them are linked together (recovery starts if some or the other do not boot completely, restores original MBR, tries to restore files which scares me to hell).
Ofwel, als je de restore niet meer nodig hebt (!!) vervang dan de restore eens met een standaard boot van vista. draai eerst een startup repair:

http://www.bleepingcomputer.com/tutorials/tutorial148.html

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
@ sjefie

Ja dat heb ik gedaan die stond niet zo, lost niet zoveel op.

Geef eens uitleg waarom je denkt dat het aan de Bios zou kunnen zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 20:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:17:
Ja dat heb ik gedaan die stond niet zo, lost niet zoveel op.

Geef eens uitleg waarom je denkt dat het aan de Bios zou kunnen zijn?
Je hebt de Bios ook niet geupdate.
Problemen in een PC dan wel laptop hebben vaak ook te maken met update's.
Updat je BIOS gewoon, als dit niet het oorzaak was, heb je in ieder geval de nieuwste BIOS draaien.

je wilt dat iedereen hier alles voor je voorkauwt, ga zelf ook eens op onderzoek uit. Doe wat !

PS. Zie ook de Post van Leuk_He!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 18:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ofwel, als je de restore niet meer nodig hebt (!!) vervang dan de restore eens met een standaard boot van vista. draai eerst een startup repair:
Hmmm, ik heb alleen die restore cd's / partitie en niet een volledige versie van Windows. Jij doelt erop dat ik dat Arcade verhaal maar weg moet halen zodat het probleem opgelost wordt. Eigenlijk vindt ik het vreemd dat het systeem spontaan dit soort acties onderneemt om zomaar op te starten etc.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:28:
[...]

Hmmm, ik heb alleen die restore cd's / partitie en niet een volledige versie van Windows. Jij doelt erop dat ik dat Arcade verhaal maar weg moet halen zodat het probleem opgelost wordt. Eigenlijk vindt ik het vreemd dat het systeem spontaan dit soort acties onderneemt om zomaar op te starten etc.
Op die Restore DVD's staat je windows al. Dan krijg je je laptop weer terug zoals je hem kocht.
Gewoon doen, of een Clean-install uitvoeren, maar jij hebt geen CD van windows (alhoewel je die overal kan downloaden).

Het is idd vreemd dat het systeem spontaan dat soort acties uitvoert, maar dus wel een bekend probleem.

Verwijderd

Gevonden in 15 seconden op google : Acer boots from arcade, not vista

Waarschijnlijk een corrupte file/mbr.
Oplossing : Recover je notebook naar de factory settings.
Tip : Bij de meeste Acer notebooks kun je de restore starten door gelijk bij het aanzetten de toetsencombinatie alt+F10 in te tikken (blijven tikken!)

Verwijderd

Topicstarter
Op die Restore DVD's staat je windows al. Dan krijg je je laptop weer terug zoals je hem kocht.
Gewoon doen, of een Clean-install uitvoeren.
Ja, dan ben ik bang dat het probleem weer terug komt want daar staan al die Acer programma's ook op.
Het is idd vreemd dat het systeem spontaan dat soort acties uitvoert, maar dus wel een bekend probleem.
Ik heb deze call ook al bij Acer neergelegd. Die zouden mij nog terugbellen??! Vandaag??! Hebben ze niet gedaan. Ik heb bij hun de vraag neergelegd hoe ik dit in deze opstelling, met hun geleverde produkten, het continue opnieuw opstarten kan stopzetten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 19:05:
[...]

Ja, dan ben ik bang dat het probleem weer terug komt van daar staan al die Acer programma's ook op.

[...]

Ik heb deze call ook al bij Acer neergelegd. Die zouden mij nog terugbellen??! Vandaag??! Hebben ze niet gedaan. Ik heb bij hun de vraag neergelegd hoe ik dit in deze opstelling, met hun geleverde produkten, het contineu opnieuw opstarten kan stopzetten.
Zie de post net boven jou reactie.
PS. Anders installeer je hem toch helemaal opnieuw? wel ff Formatteren dan !

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 19:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gevonden in 15 seconden op google : Acer boots from arcade, not vista
Dat is een quickie
Waarschijnlijk een corrupte file/mbr.
Oplossing : Recover je notebook naar de factory settings.
Tip : Bij de meeste Acer notebooks kun je de restore starten door gelijk bij het aanzetten de toetsencombinatie alt+F10 in te tikken (blijven tikken!)
De omschrijving van hun probleem lijkt wel heel erg op die van mij.
Dit ruik naar een oplossing. Ik ga kijken of het werkt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Het probleem is opgelost. Geen spook laptop meer :D . Sterker nog ik kan het hele Arcade Live niet meer opstarten vanuit de uitstand maar wel vanuit Windows. Inderdaad de MBR stuk dus.

Oplossing voor dit probleem:

1. Systeem opnieuw opstarten.
2. Op hetzelfde moment <ALT> + <F10> indrukken om het herstelproces te activeren.
3. Op F8 drukken
4. Keuze maken met herstellen
5. Inloggen als Gebruiker (hoeft niet perse als administrator)
6. Opstartprocedure herstellen
7. Opnieuw opstarten
8. Klaar (Als dit nog niet in orde is deze procedure nog een keer uitvoeren)

Nu is Windows Vista de baas en niet Acer (Arcade Live).

Thanks All ;)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:26

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Goede feedback! _/-\o_
spoiler:
(zei ik toch al : startup repair draaien) :9 :P

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1