Toon posts:

Microsoft OCS phone (tanjay) DHCP configuratie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier een test exemplaar van deze telefoon alvorens hem uit te rollen voor de organisatie. Ik krijg hem echter niet aan de praat via het netwerk en ook niet via de usb.

De netwerk configuratie heeft de voorkeur. Hiervoor heb ik het volgende al geprobeert :
klik
en
klik

Maar hij krijgt geen ip adres :( .

Op een simpele ADSL router met ingebouwd dhcp heeft hij hem zo te pakken. Dus het probleem zit in onze windows 2003 dhcp server versie 5.2.3

Heeft iemand hier ervaring mee ?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:43

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Hoe is de telefoon aangesloten op je netwerk? (ander vlan dan je DHCP-server?)

Krijgt een ander aparaat op dezelfde switchpoort wel een ip-adres?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 19:20:
Hoe is de telefoon aangesloten op je netwerk? (ander vlan dan je DHCP-server?)

Krijgt een ander aparaat op dezelfde switchpoort wel een ip-adres?
Hoi, de DHCP server staat inderdaad in een ander vlan. De ADSL router ook. de config van het netwerk zou dus in orde moeten zijn. Pc's krijgen wel een adres op deze manier.

Als ik de telefoon in hetzelfde vlan zet als de DHCP server krijgt hij wel een ip adres. In een ander vlan helaas niet. IP helper verwijst naar de DHCP server.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:26

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar Netwerken :)

Verwijderd

Topicstarter
Update,

Ik heb het met een andere telefoon geprobeert een polycom soundstation IP 7000 Deze werkt ook niet (failed to get boot parameters via DHCP.

Een telefoon van Philips de Baseline pro SIP werkt direct.

Ik vermoed dus dat het probleem in de DHCP opties zit. Weet iemand welke instellingen hiervoor gemaakt moeten worden ? Ik heb heel wat afgezocht maar dit probleem lijkt uniek te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
gevonden.. accesslists op de coreswitch... Duh....
Pagina: 1