Lichtkrant > com poort probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal.

Sinds kort heb ik de volgende lichtkrant:
Afbeeldingslocatie: http://www.amplus.com.hk/images/led/03127-H11.jpg

Het is de bedoeling dat ik de tekst die op de lichtkrant komt kan invoeren via de computer.
Dit moet via een serieele com poort.
Ik heb de software geinstalleerd en je zou denken dat het dan in een keer gaat lukken.
Niets is minder waar.
Hij geeft de hele tijd een onbekende error als ik de gegevens wil doorsturen naar de lichtkrant.
De instellingen van de com poort staan volgens mij helemaal goed, alleen weet ik niet of dit ook in m`n bios goed is ingesteld.
Kan iemand mij hier mee helpen?

Gr. Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Meestal kun je wel iets instellen voor de compoort in je bios. Waar staat deze setting nu op? en heb je ze allemaal al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 16:38:
Meestal kun je wel iets instellen voor de compoort in je bios. Waar staat deze setting nu op? en heb je ze allemaal al geprobeerd?
Hoi Terw_Dan, De instelling zijn als volgt:

Seriële PoortA: 2E8-2EF, IRQ 4
Seriële PoortB: 3E8-3EF, IRQ 5

Hier over heb ik wat op de website van symantec gelezen, dat ze zo geen conflicten krijgen met elkaar.
ze stonden eerst anders, maar beide werkt niet.

Gr. Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Heb je beide poorten nodig? Zo niet dan zou ik er gewoon 1 van de 2 uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 16:48:
Heb je beide poorten nodig? Zo niet dan zou ik er gewoon 1 van de 2 uitzetten.
Hoi,
Ik heb ze inderdaad niet allebei nodig, maar zou dit de storing kunnen oplossen?

Gr. Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Geen idee of dat het oplost, compoorten heb ik 12 jaar geleden voor het laatst gebruikt, maar het valt te proberen. Je kunt op die manier in elk geval een conflict uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 16:53:
Geen idee of dat het oplost, compoorten heb ik 12 jaar geleden voor het laatst gebruikt, maar het valt te proberen. Je kunt op die manier in elk geval een conflict uitsluiten.
Het is idd pittig ouderwets, ik heb de tweede poort uitgezet, maar de error blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 12:20

mace

Sapere Aude

En wat is die onbekende error dan? :)

En weet je zeker dat je niet per ongeluk een null-modem kabel hebt (dat is een soort crosskabel voor RS232)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mace schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 16:55:
En wat is die onbekende error dan? :)

En weet je zeker dat je niet per ongeluk een null-modem kabel hebt (dat is een soort crosskabel voor RS232)
Hoi

Geen idee wat die error is, er komt een foutmelding van unhkow error, voor de rest geen extra informatie.
Het kabeltje werd geleverd bij de lichtkrant dus ik neem aan dat het niet aan het kabeltje kan leggen.
Kan je op een of andere mannier zien of het wel of niet een null-model kabel is?

Gr. Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

kijk ook even in het systeembeheer van windows bij de COM poortinstellingen, daar staat het exacte adres wat door je OS wordt gebruikt en dat kan afwijken van je bios ;).

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

http://www.allpinouts.org/index.php/Main_Page
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 16:58:
[...]

Hoi

Geen idee wat die error is, er komt een foutmelding van unhkow error, voor de rest geen extra informatie.
Het kabeltje werd geleverd bij de lichtkrant dus ik neem aan dat het niet aan het kabeltje kan leggen.
Kan je op een of andere mannier zien of het wel of niet een null-model kabel is?

Gr. Maurice

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 23:24
Welk OS is het uberhaupt, en is de software daarmee compatible (let ook op 32/64bit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken deze lichtkrant niet, en ook de software niet, maar COM poorten communiceren op bepaaltde snelheden en al dan niet parity aan of uit, ook 7/8 bits is een instelling. Kan je deze instellen, en staan deze wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:08:
Welk OS is het uberhaupt, en is de software daarmee compatible (let ook op 32/64bit)?
Hoi,

Ik gebruik win XP profecional de software moet volgens het boekje hiermee werken.
De instellingen van de com poort die je in windows kan aanpassen staan ook in het boekje:

Bit per second: 9600
data bits: 8
Parity: none
Stop Bits: 1
Flow Control: xon/xoff

Ik neem aan dat dit de instellingen zijn voor de lichtkrant.
Ik ben het allemaal wezen proberen, en nou krijg ik geen fout melding meer, maar loopt het tijdens het verzenden vast:S
Gr. Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand enige idee wat het kan wezen?
Pagina: 1