(Hoop dat dit topic hier thuis hoort
)
De situatie is als volgt:
Ik loop stag voor een bibliotheek.
We hebben hier een Windows server 2003 (DC, centrale opslag) en een WinXP Prof. met Xampp als webserver.
De webserver host de naslagportal welke naar websites doorlinkt die wij gratis aanbieden.
De systemen waar de naslagportal aangeboden word zijn beveiligd door een programma genaamd AppGuard.
Appguard bevat een eigen whitelist waarmee we ervoor zorgen dat alleen de naslag-sites bezocht kunnen worden.
Echter hebben wij nog 5 catalogus-systemen.
Deze hebben geen appguard (en kunnen er door bepaalde interne redenen ook niet van appguard voorzien worden).
Op deze systemen is het mogelijk om onbeperkt gebruik te maken van het internet, wat niet de bedoeling is.
Wat ik zoek:
Deze zijn niet eenvoudig genoeg in het beheer (bestanden aanpassen voor white list etc is niet goed).
Verder door mede-IT'ers op zaken zoals Untangle en ClearOS gewezen.
Ook deze zijn geen oplossing gezien we geen aparte server willen.
De situatie is als volgt:
Ik loop stag voor een bibliotheek.
We hebben hier een Windows server 2003 (DC, centrale opslag) en een WinXP Prof. met Xampp als webserver.
De webserver host de naslagportal welke naar websites doorlinkt die wij gratis aanbieden.
De systemen waar de naslagportal aangeboden word zijn beveiligd door een programma genaamd AppGuard.
Appguard bevat een eigen whitelist waarmee we ervoor zorgen dat alleen de naslag-sites bezocht kunnen worden.
Echter hebben wij nog 5 catalogus-systemen.
Deze hebben geen appguard (en kunnen er door bepaalde interne redenen ook niet van appguard voorzien worden).
Op deze systemen is het mogelijk om onbeperkt gebruik te maken van het internet, wat niet de bedoeling is.
Wat ik zoek:
- Programma dat ik op de webserver (WinXP) kan zetten dat als proxy werkt.
- Werken dmv een whitelist (dus alleen de sites in de lijst kunnen bezocht worden).
- Overzichtelijk een simpel beheer. De dames van het kantoor moeten het eenvoudig zelf kunnen beheren als mijn stage over is.
- Bij voorkeur freeware, of in ieder geval zeer goedkoop en beschikbaar via iDeal (freeware heeft absolute voorkeur)
Deze zijn niet eenvoudig genoeg in het beheer (bestanden aanpassen voor white list etc is niet goed).
Verder door mede-IT'ers op zaken zoals Untangle en ClearOS gewezen.
Ook deze zijn geen oplossing gezien we geen aparte server willen.
[ Voor 2% gewijzigd door Darkfreak op 02-02-2010 15:51 . Reden: Verkeerd aantal systemen ]
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻