Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Gezocht] Proxysoftware

Pagina: 1
Acties:

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 13:18

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
(Hoop dat dit topic hier thuis hoort :))
De situatie is als volgt:
Ik loop stag voor een bibliotheek.
We hebben hier een Windows server 2003 (DC, centrale opslag) en een WinXP Prof. met Xampp als webserver.

De webserver host de naslagportal welke naar websites doorlinkt die wij gratis aanbieden.
De systemen waar de naslagportal aangeboden word zijn beveiligd door een programma genaamd AppGuard.
Appguard bevat een eigen whitelist waarmee we ervoor zorgen dat alleen de naslag-sites bezocht kunnen worden.

Echter hebben wij nog 5 catalogus-systemen.
Deze hebben geen appguard (en kunnen er door bepaalde interne redenen ook niet van appguard voorzien worden).
Op deze systemen is het mogelijk om onbeperkt gebruik te maken van het internet, wat niet de bedoeling is.

Wat ik zoek:
  • Programma dat ik op de webserver (WinXP) kan zetten dat als proxy werkt.
  • Werken dmv een whitelist (dus alleen de sites in de lijst kunnen bezocht worden).
  • Overzichtelijk een simpel beheer. De dames van het kantoor moeten het eenvoudig zelf kunnen beheren als mijn stage over is.
  • Bij voorkeur freeware, of in ieder geval zeer goedkoop en beschikbaar via iDeal (freeware heeft absolute voorkeur)
Ik heb zelf al wat zitten rondsnuffelen en kwam uit op onder andere Privoxy en dergelijke.
Deze zijn niet eenvoudig genoeg in het beheer (bestanden aanpassen voor white list etc is niet goed).

Verder door mede-IT'ers op zaken zoals Untangle en ClearOS gewezen.
Ook deze zijn geen oplossing gezien we geen aparte server willen.

[ Voor 2% gewijzigd door Darkfreak op 02-02-2010 15:51 . Reden: Verkeerd aantal systemen ]

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-11 21:14

CmdrKeen

Krentenboltosti

Heb je hier wat aan? http://www.handcraftedsoftware.org/index.php?page=5

Dit gebruik ik o.a. om een machine bij iemand anders als proxy te gebruiken via Hamachi bij mij vandaan, via internet :P Voldoet aan je wensen.

Bloed, zweet & koffie

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
FreeProxy had ik volgens mij ook al, even kijken voor de zekerheid.
Heb heel wat programma's al afgewerkt die tegenvielen in beheer, of waar je de sites moet aangeven welke NIET bezocht mogen worden ..
Ik wil een proxy die standaard helemaal dicht is, en waar ik aangeef wat WEL mag ..

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-11 21:14

CmdrKeen

Krentenboltosti

Je kan natuurlijk ook DNS uitzetten op die machines en met hosts-files werken, maar dat is lastiger in beheer als je er niets omheen bouwt.

Bloed, zweet & koffie

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:57
ccproxy gebruiken ze bij ons op schooll. Het is een simpel maar goede proxy applicatie. Helaas moet hier wel voor worden betaald.

Als ik snel even zoek kost ccproxy 69 dollar en kan er via de volgende manieren worden betaald:

Credit Card
Bank/Wire Transfer
PayPal
IPS (International Payment Solutions)
Check
Cash

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Ccproxy heb ik ook al gezien.
Deze zag er fijn uit. De betaling geeft echter problemen.
Als ik het goed begrijp:
Eenmalig 69USD, en dan 30USD jaarlijks.
Het probleem zit hem in de betalingsmogelijkheden daar.

• mistig
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-03-2023
als alternatief kan je opendns gebruiken, simpel in te stellen en kan met whitelists werken

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Zal het onthouden (me dag zit er bijna op)

Me viel een ding op met CCProxy:
de trial is limited op 3 users.
Echter kun je voor 1 user een hele ip-reeks aangeven.
Dus als ik nou voor user 1 gewoon de ip-reeks van alle catalogus-systemen opgeef zou de trial misschien al voldoende zijn :) ..
Binnenkort even testen :) ..

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Je kunt ook Squid gebruiken, dit is freeware. Whitelistje maken, daarna simpelweg Squid als proxyserver instellen op de clients en je zou er al moeten zijn. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Alex) op 02-02-2010 16:13 ]

We are shaping the future

Verwijderd

Hoi,

Is ClarkConnect niet iets voor jullie. Draait wel op Linux en is Webbased.

http://www.clarkconnect.com/

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:57
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 16:16:
Hoi,

Dan moet hij een compleet werkstation innemen voor een proxy. Is niet echt de bedoeling lijkt mij.

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 16:16:
Hoi,
"Clarkconnect" is de door mij eerder genoemde ClearOS :) ..
Deze heb ik al geadviseerd gekregen.
Ziet er zeer fijn uit, maar inderdaad: Dit vereist een eigen station, wat dus niet mogelijk is.

Verwijderd

WinGate proxy server is geschikt voor Windows

http://www.wingate.com/products/wingate/index.php

;)

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 21:26 ]

Pagina: 1