Probleem geluid via hdmi

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuuhn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10-2023
Hallo,

Ik heb me vorige week een nieuwe pc in elkaar gestoken, maar nu ben ik ziek en wou ik een kijken naar een film die op mijn harde schijf staat, dus ik sloot mijn computer aan, aan mijn TV (Sony Bravia TV 37W5500, via HDMI aangesloten) maar toen kreeg ik geen geluid, op mijn televisie, heb dan een audio kabel gestoken tussen de computer (aan het moederbord bevestigd) naar de versterker (Sony STR-DE497) en kreeg toen ook geen geluid. Het rare is dat als ik boven met mijn lcd-computerscherm (LG W2261VP-PF, ook via HDMI aangesloten) een een oude versterker met dezelfde audio kabel, hdmi kabel, op zelfde poorten aangesloten, krijg ik wel geluid.

System specs:
Asus ENGTS250 DK/DI
Intel® Core™ i5-750
OCZ StealthXstream 700W
Thermaltake Element T
Samsung SH-S223C
MSI P55-GD45
Western Digital WD7500AADS
GeiL DIMM 4 GB DDR3-1333 Kit

Weet iemand waar het probleem kan liggen? Alles is goed aangesloten en ingesteld en met de nieuwe versterker lukt het niet en met de oude wel? Weet er soms iemand dan een oplossing?

Mvg

Bart

I do what I like to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Welk besturingssysteem? De juiste output gekozen voor het geluid? Die oude en nieuwe versterker en andere tv's die sluit je altijd op deze pc aan?

Edit: Er zit een S/PDIF kabel bij, wat mij doet vermoeden dat er geen soundchip op de grafische kaart zit en je dus via die kabel geluid op de hdmi krijgt. Is die kabel aangesloten?

[ Voor 38% gewijzigd door kluyze op 02-02-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
kluyze schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:15:
Edit: Er zit een S/PDIF kabel bij, wat mij doet vermoeden dat er geen soundchip op de grafische kaart zit en je dus via die kabel geluid op de hdmi krijgt. Is die kabel aangesloten?
S/PDIF kabel is het meest voor de hand liggend inderdaad, ondanks dat de TS beweerd "Alles is goed aangesloten..." + daarna moet de output even op S/PDIF gezet worden ipv Luidsprekers.

Daarnaast als je HDMI + losse audio kabel wilt aansluiten op je tv zal je waarschijnlijk HDMI aansluiting 2 moeten pakken, niet 1 of 3 (of 4 als je die hebt). Dit is tenminste zo bij mijn W4000, dus ik verwacht het ook bij jou W5500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTB_Appie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11-2024
Denk dat het heel simpel is, ik denk dat je videokaart geen geluid over hdmi ondersteunt. Zelf weet ik dat vanaf de Hd 5xxx serie HDMI 1.3 wordt ondersteunt voor geluid en beeld over hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuuhn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10-2023
kluyze schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:15:
Welk besturingssysteem? De juiste output gekozen voor het geluid? Die oude en nieuwe versterker en andere tv's die sluit je altijd op deze pc aan?

idd. ik heb net de S/PDIF kabel gevonden en die is niet aangeloten. De aansluiting op mijn grafische kaart vind ik maar waar zit die op mijn moederbord? ik kan die namelijk niet vinden, heb de kaart als eens gedemonteerd en gekeken maar dat zat die ook niet. Weet soms iemand waar dit kan zitten?

Mvg. Bart

I do what I like to do.