Dell weigert servicetag na aankoop via eBay

Pagina: 1
Acties:

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:38
Ik heb een probleem. Ik heb vorig jaar een Dell Adamo 13 aangeschaft via eBay.co.uk, super ding. Maar nu wordt de batterij niet meer herkent. Geen probleem dacht ik zelf, aangezien de Servicetag aangaf dat ik nog 75 dagen garantie heb. Nu belde ik met Dell en willen ze me niet helpen aangezien de Servicetag niet op mijn adres staat en ik kan ook niet achterhalen waar hij wel op staat.

Kunnen ze me nu zomaar weigeren om garantie te verlenen? Ik heb het aankoopbewijs er nog bij. Ik vind het een zeer rare bedoening. Wie heeft hier nog meer ervaring mee en hoe is dit op te lossen?

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:20
Je zou even een International Transfer moeten doen van je laptop, hiervoor zijn online ergens formulieren beschikbaar. Dan kun je de laptop overzetten op je eigen gegevens en kun je dan vervolgens service/garantie claimen.

Neem aan dat op het aankoopbewijs de klantgegevens van de vorige eigennaar wel staan namelijk.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als jij het juiste adres kan geven waarop deze geregistreerd staat kan dit prima. Dit had ik ooit met een monitor die ik van iemand had overgenomen. Als je die gegevens geeft (icm een aankoopbewijs) dan kun je het om laten zetten en dan zullen ze je gewoon kunnen helpen. Dit wordt meestal gedaan ivm mogelijke diefstal enzo.

• frankpaul1
Nee, dat zijn gewoon de eBay/PayPal gegevens op de factuur. Ik ben nu aan het proberen de adresgegevens en emailgegevens te achterhalen en die zijn nodig voor de overdracht van de garantie. Ik heb echter nog geen reactie. Maar als ik die niet kan achterhalen dan zou het zou toch geen donder uit moeten maken op welk adres de garantie staat? Ik ben toch de huidige eigenaar?

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:56

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Je hebt hem niet bij Dell gekocht, hè! Dus garantie hoeven zij ook niet te verlenen, dat moet diegene bij wie je hem gekocht hebt doen.

Maar goed, daarover zijn wel andere topics te vinden. Vooralsnog zou ik dus proberen om via je verkoper garantie te claimen en Dell te laten voor wat het is.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:13
Dell is waarschijnlijk ook de verkoper van... Dell laptops! Ik geloof dat Dell maar weinig resellers heeft (zeker in Nederland), als ze er überhaupt al zijn. Ik heb mijn laptop in ieder geval gewoon bij Dell gekocht.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
woelders heeft het dan ook niet over resellers. Deze laptop is via Ebay gekocht, dus tweedehands. Wat woelders probeert duidelijk te maken is dat frankpaul1 zelf geen overeenkomst gesloten heeft met Dell.

• frankpaul1
Akkoord, maar dat zou toch geen probleem moeten geven? Garantie is garantie toch? Lijkt me gelden ongeacht de eigenaar. Ik heb met Apple dit soort dingen nog nooit meegemaakt. Altijd op serienummer en nooit problemen.

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07-2025
Dell doet dat hoogst waarschijnlijk om bij diefstal, het claimen van garantie tegen te gaan. Bij Apple krijg je dan dit soort taferelen.

Verwijderd

/me heeft even de titel onder handen genomen!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

frankpaul1 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 13:25:
Nee, dat zijn gewoon de eBay/PayPal gegevens op de factuur. Ik ben nu aan het proberen de adresgegevens en emailgegevens te achterhalen en die zijn nodig voor de overdracht van de garantie. Ik heb echter nog geen reactie. Maar als ik die niet kan achterhalen dan zou het zou toch geen donder uit moeten maken op welk adres de garantie staat? Ik ben toch de huidige eigenaar?
Ja, jij bent de huidige eigenaar, maar je staat mogelijk zo niet bij Dell geregistreerd. En om gezeik ivm diefstal en alles te voorkomen zul je waarschijnlijk even de oude gegevens moeten overleggen en die laten wijzigen.
Zo heb ik dat dat met mijn monitor destijds ook gedaan en dat ding zonder problemen.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:40

E-Vix

Nu met sneeuw!

Deze link heb ik destijds van mijn accountmanager bij Dell gekregen om de garantie van de laptop van mijn vader over te zetten op zijn naam:
http://www1.us.dell.com/c...ntl?c=us&cs=19&l=en&s=dhs

Het is van belang dat alles ingevuld is. Destijds is de transfer in eerste instantie afgewezen omdat de bedrijfsnaam niet ingevuld was. Er bestaat ook nog de mogelijkheid dat Dell navraag zal doen bij de vorige eigenaar of het echt klopt dat jij de nieuwe eigenaar bent (en dat hij dus niet gestolen is).

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• frankpaul1
Bedankt voor de titel-edit.

Ik begrijp dat ik het over moet zetten, maar dat is dus niet mogelijk. Wat mij betreft mag Dell navraag doen bij de vorige eigenaar vanwege diefstal. Maar ik kan hem niet meer bereiken. Misschien zijn mail-adres veranderd ofzo.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:40

E-Vix

Nu met sneeuw!

Als je de gegevens niet hebt, dan kan je hem niet over zetten. Als de gegevens die jij invult namelijk niet matchen met de gegevens die zij in hun systeem hebben staan, dan wordt je verzoek direct afgewezen.

Probeer de verkoper anders te mailen op zijn Paypal adres. Die veranderen meestal niet zo snel.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• frankpaul1
Ja, akkoord. Maar welke rechten heb ik nou als ik het niet kan achterhalen. Dan zit ik met een Adamo waar nog garantie op zit, maar die dus niet in aanmerking komt. Het is nog steeds een leuke laptop, maar de mobiliteit is een beetje weg :)

Verwijderd

het gaat echt puur om feiten dat je het systeem gestolen kan hebben en de eigenaar hem niet bij dell als gestolen heeft opgegeven dus kan jij niet genieten van de werkelijke eigenaar de garantie mocht het systeem gestolen zijn

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2010 00:11 ]

Verwijderd

opgelost ;)

veel plezier ermee
Pagina: 1