Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343404

Topicstarter
Ik heb een computer samengesteld met de onderdelen zie hier onder.

Best Buy Guide: editie november 2009
Game- en high-end gamesysteem

Processor Intel Core i5 750
Moederbord MSI P55-GD65
Processorkoeling Cooler Master Hyper TX3
Voeding Antec TruePower TP-650
Geheugen OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1333LV4GK
Videokaart Club3D HD 5850 1GB (CGAX-58524IDP)
Harde schijf Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Sony NEC Optiarc AD-5240S Zwart

Maar mijn voeding fan draait erg hard maakt veel lawaai ik denk omdat hij constant volledig draait.
Hoe kan ik dit verhelpen? of wat heb ik fout gedaan met aansluiten misschien.

Ik heb ook gelijk een vraag over de voeding kabel die voor de cpu is. Bij de voeding zitten 2 kabels ATX12V en EPS12V. De ATX is 4 pin en de EPS is 8 pin. In mijn moderbord zit een 8 pin aansluiting maar in het boekje staat allen dan je de ATX kan aansluiten niets over ESP. Ik heb de ATX aangesloten hij doet het wel maar weet niet of het goed is.

MVG
Tom Verhoeff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05 12:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:39

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik zie nergens (ook niet op de site van Antec) dat het toerental van de fan variabel is.

Aan verkeerd aansluiten zal het in ieder geval niet liggen. Die stekkers kunnen er allemaal maar op 1 plek en 1 manier in. Zit er niet iets tussen de bladen van de fan, bijvoorbeeld? Ik denk dat de enige oplossing in dat geval het kijken naar een andere voeding is.

[ Voor 173% gewijzigd door Bastiaan op 02-02-2010 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343404

Topicstarter
Kan het mis niet zijn dat ik iets met de bios moet doen. Iets van het stroom gebruik waardoor hij nu op voledige toeten draait??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Nee, áls de fanspeed al variabel is, is dat automatisch temperatuurgestuurd. Het zit in de voeding zelf ingebouwd, in dat geval.
De meeste andere fans zijn wél via de BIOS aan te sturen, ook al dan niet temperatuurgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315749

Bastiaan schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:48:
Nee, áls de fanspeed al variabel is, is dat automatisch temperatuurgestuurd. Het zit in de voeding zelf ingebouwd, in dat geval.
De meeste andere fans zijn wél via de BIOS aan te sturen, ook al dan niet temperatuurgestuurd.
alsof daar de fan speed van je voeding aan te passen is. veel te gevaarlijk voor mensen die hem uit of heel laag zetten. ik denk dus dat het uit veiligheid's overwegingen niet aan te passen is. dus als het je echt stoort.
op maken en een weerstandje er tussen solderen of met een kabeltje op de 5 of 7 V aansluiten. maar dan vervalt je garantie denk ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sermo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-05-2024
De Antec specs zeggen dit:

A Japanese brand 120mm PWM fan for quiet operation.

Wat gebeurt er als je de voedingskabel niet aansluit op je moederbord maar de voeding wel aanzet; (Dus je laat de voeding onbelast draaien) verandert het toerental (na b.v. 30 minuten) dan niet, c.q. draait die fan dan ook zo snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sermo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-05-2024
P.S.

Handleiding zegt:

PULSE WIDTH MODULATION (PWM) FAN

Pulse Width Modulation technology allows the TruePower New series to finely control the speed of the power
supply’s fan. By using this method instead of the traditional voltage controlled fans, this PSU’s fan can run up to 50% quieter than standard fans. A PWM fan can run as slow as 10-15% of the fan’s rated top speed, whereas a voltage regulated fan can only go as low as 40%.

http://www.antec.com/pdf/manuals/TP-650_Manual_EN.pdf

Schakelt het BIOS de PWM niet uit en laat de fan van de voeding op 100% vermogen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Anoniem: 315749 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:09:
[...]
alsof daar de fan speed van je voeding aan te passen is. veel te gevaarlijk voor mensen die hem uit of heel laag zetten.
Ik geef toch ook aan dat dat daar niet kan?
Nogmaals; ándere fans inderdaad vaak wel :)
Pagina: 1