Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 22:23
Hey Tweakers,

Ik had het volgende systeem in elkaar gezet

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 129,90€ 129,90
1Cooler Master Scout Zwart€ 79,90€ 79,90
1Corsair HX650W€ 99,90€ 99,90
1GeIL Black Dragon GB34GB1333C7DC€ 104,57€ 104,57
1Gigabyte GA-790XTA-UD4€ 102,30€ 102,30
1Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2R5 80GB€ 194,-€ 194,-
1MSI R5850-PM2D1G-OC€ 240,90€ 240,90
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 42,26€ 42,26
1Scythe Kaze Server Fan Controller€ 31,90€ 31,90
1Sony AD-7240S€ 18,61€ 18,61
ImporterenTotaal€ 1.044,24

En bij de startup kreeg ik tot mijn grote teleurstelling geen beeld. Op mijn monitor verscheen "no input detected."

Ik heb daarna de volgende stappen geprobeerd om het probleem te achterhalen, telkens met een restart uiteraard:

- Andere monitor
- Andere (werkende) videokaart
- Alle SATA onderdelen uitgeplugd en met één rambankje apart opgestart. Beide rambankjes dus apart getest.

Dit alles had geen resultaat. Volgens een vriend van mij is de kans groot dat mijn moederbord DOA is. Heeft iemand nog een idee of ik iets vergeten ben of moet ik hem maar RMA sturen?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Check de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en ga verder testen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
je hebt wel de benodigde kabels en dergelijke aangesloten (voeding van je graka enzo)? Doet het systeem verder wel wat? draaiende fans en dat soort dingen?
Ik zou inderdaad ook eerst beginnen met de troubleshooter, tegen de tijd dat je die door bent is de kans groot dat je het probleem wel gevonden hebt! succes iig!

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
Ik heb in die thread gekeken en kon niks vinden over absoluut geen beeld krijgen. Het enige nuttige wat ik kon vinden is dit:

Is de CPU fan op de daarvoor bestemde header aangesloten? Is de CPU fan voorzien van een toerentalsensor? (gele draad). Sommige mobo's willen anders helemaal niet opstarten. Raadpleeg de handleiding.

Ik had mijn CPU fan (die 3 pins is) aangesloten op mijn fancontroller... ik neem aan dat dit niks uit maakt.

Alle andere apparaten werken gewoon. De fans starten op, ook die van de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als er compleet niets opstart dan moet je gewoon aan het begin beginnen en hardware vervangen, tot het systeem het wel doet. Op die manier kun je uitsluiten waar het probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
heb je trouwens wel iets aangesloten waarmee je eventuele piepjes van je mobo kunt horen? Of lijkt het alsof het systeem wel op aan het starten is? Zoals je het nu zegt zou het mij niet verbazen als het een DOA is maa rik zou toch eerst proberen om zoveel mogelijk andere zaken uit te sluiten. Eventueel een andere voeding proberen als je die hebt liggen bijvoorbeeld.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogelijk heb je een bios update nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
Zal moeilijk flashen zijn als ik geen beeld krijg...

Ik heb trouwens ff een speakertje erin gezet omdat die niet op het mobo zit. Ik krijg om de 5 seconden een korte piep.

Ik heb helaas geen extra setje dure DDR3 ram bankjes om te testen :s

[ Voor 70% gewijzigd door Therapy777 op 02-02-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
Oké een kleine doorbraak!

Ik heb de twee ram bankjes opnieuw getest. In alle 4 de ram slote van het moederbord. Dit is het resultaat:

1 in de eerste slot (maakt niet uit welke): geen beeld
1 in de tweede slot (maakt niet uit welke): geen beeld
1 in de derde slot (maakt niet uit welke): BEELD!
1 in de tweede slot (maakt niet uit welke): geen beeld

Dus beide bankjes doen het, maar alleen in slot 3. Samen werken ze niet. Wat kan ik hiermee? Zijn de slots op het mobo stuk of is ligt het aan de RAM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:12

mvh

State Governor

De eerste link naar een site met BIOS beep codes
Repeating short beeps Power supply or system board problem
...dus dat suggereert een mobo-probleem. Dat lijkt ook wel te kloppen als om het even welk RAM het alleen in slot 3 doet.

Overigens zit er ook een 'edit' knop, dan hoef je niet twee reacties achter elkaar te plaatsen ;-)

Edit: nog even verder gekeken, want mijn vorige link zou wel eens nergens op kunnen slaan. Hier een lijst met AWARD beep codes (wijst op geheugenfout, maar kan wellicht ook aan mobo liggen) en AMI codes, maar die heeft geen eindeloze herhaling.

[ Voor 30% gewijzigd door mvh op 02-02-2010 16:13 ]

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
Dankjewel.

Ik had inderdaad ook gezien dat de piepjes duiden op een geheugenfout. Echter omdat de bankjes het allebei los doen in slot 3 en voor de rest niet, denk ik dat het toch het moederbord is. Als de RAM slots niet werken is het op zich niet gek dat de piep duid op een RAM fout. Het zit daar ook fout, maar in de slots en niet het geheugen :) Cool-Prices chatmeneer denkt dit ook dus maar een RMA...

Dank iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het zijn modules, geen bankjes. Dat zijn namelijk compleet andere dingen (en als je die door elkaar gaat halen kom je er niet meer uit :P).

Het lijkt me in dit geval ook gewoon een kapot slot op het mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
Nou ik ben inmiddels 20 dagen verder en 50 euro armer. En nog steeds zit ik met de gebakken peren.

Had het moederbord opgestuurd naar cool-prices. Die gaven aan geen defect te kunnen vinden. Ik heb toen op verzoek ook mijn ram en processor opgestuurd, opnieuw zonder resultaat. Dus ik mocht fijn onderzoeks- en verzendkosten gaan lappen.

Nu zit ik te wachten tot mijn onderdelen teruggestuurd zijn. Ik zie het alleen niet gebeuren dat mijn systeem ineens magisch gaat werken als ik alles weer aansluit in mijn kast. (Ga ik uiteraard wel testen)

Dus mijn mobo, geheugen en processor zijn het niet (daar kan ik hopelijk toch wel vanuit gaan als ze dat daar getest hebben). Mijn videokaart is het ook niet want ik heb het ook met een ander (die wel werkt) getest met hetzelfde resultaat.

Wat kan het nou nog zijn? Mijn voeding? Ik dacht dat Corsair kwaliteit leverde dus ging er niet vanuit dat dat het zou zijn... plus hij startte wel op met een bepaalde RAM configuratie (één in slot 3 zoals je eerder hebt gelezen) dus het lijkt me vrij sterk maar ik weet niks anders :S Ik heb ook geen apparaten om de spanningen te testen o.i.d. en een andere voeding heb ik ook niet. Althans niet eentje met 2x 4pin voor de processor maar alleen een met één 4-pin. Een brakke niet modulaire.

Het stomme is dat mijn huidige Pentium 4 (Zit nu op een laptop) sinds vanochtend precies hetzelfde probleem heeft. Alleen krijg ik helemaal geen piepjes (zit wel een speakertje in). Maar daar ben ik bijna zeker dat de voeding stuk is, gezien het ding merkloos is en de fan stuk was (had een casefan erachter geplakt voor luchtverplaatsing :P).

[ Voor 40% gewijzigd door Therapy777 op 22-02-2010 16:19 ]

Pagina: 1