Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:11
Hallo,

Een kennis van mij heeft in zijn "bedrijf" exchange draaien. Hierbij help ik hem al er problemen zijn.

Echter heeft hij nu iets waardoor ik de kwijt zoek ben!

Als hij in Outlook vanuit een ander zijn zijn postbus wilt sturen krijgt hij nu ineens:
U bent niet gemachtigd om het bericht namens de opgegeven gebruiker te verzenden.

Er draaid Exchange 2003 met Outlook 2000 (later ook 2003 geprobeerd).

Wat heb ik geprobeerd:
Rechten aan/uit gezet in Geavanceerd van de user. Dan Send As toekennen -> Nog steeds problemen
Rechten in Outlook ingesteld (inloggen al gebruiker dan bij rechten user toekennen al beheerder) -> Nog steeds problemen

Hij is administrator, ook staat het account open voor iedereen. Helaas nog steeds geen rechten...

Als je het van veld wegwilt halen komt hij tijdens verzenden automatisch terug, zet je deze om in je eigen naam dan heb je ineens ook geen rechten meer omvanuit je eigen naam te versturen..

Bestaat er een soort van "hack" om gewoon even alles open te zetten? Intern mogen ze namelijk toch in elkaars mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je hebt in de exchangetool aangegeven bij"Send on behalf" dat de gebruiker mag verzenden namens?
Het is mij namelijk niet helemaal duidelijk of je dat nou wel of niet hebt gedaan.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Outerspace schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 12:54:
Je hebt in de exchangetool aangegeven bij"Send on behalf" dat de gebruiker mag verzenden namens?
Het is mij namelijk niet helemaal duidelijk of je dat nou wel of niet hebt gedaan.
Ah klopt, die heb ik ook nog geprobeerd.

Exchange General -> Deliveryoptions.

Helaas was dit het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

In Outlook 2003 kan je via opties -> gemachtigden ook nog opties instellen. Dit werkt waarschijnlijk ook zo voor Outlook 2000

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Outerspace schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 13:05:
In Outlook 2003 kan je via opties -> gemachtigden ook nog opties instellen. Dit werkt waarschijnlijk ook zo voor Outlook 2000
Klopt, zie TS. Die heb ik al geprobeerd maar wilt ook niet werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 11:39
Hebben (Exchange) Administrators niet standaard een Deny staan op mailbox toegang, waaronder "Send As"?

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
mbaltus schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:15:
Hebben (Exchange) Administrators niet standaard een Deny staan op mailbox toegang, waaronder "Send As"?
Hoe kan ik dit controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 11:39
Je kunt iets meer lezen over het onderwerp op:
http://www.petri.co.il/gr...on_exchange_2000_2003.htm

Ik neem aan dat met "Administrator" je bedoelt dat de betreffende gebruiker lid is van de Domain Admins groep?

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Je hebt in het AD MMC snapin een optie voor advanced, hierin moet je ook de send as rechten instellen.

On the View menu, ensure that the Advanced Features check box is selected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Thijmen schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:04:
Je hebt in het AD MMC snapin een optie voor advanced, hierin moet je ook de send as rechten instellen.

On the View menu, ensure that the Advanced Features check box is selected.
Zie TS die heb ik ook al geprobeerd. Maar heeft niet geholpen.
mbaltus schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:40:
Je kunt iets meer lezen over het onderwerp op:
http://www.petri.co.il/gr...on_exchange_2000_2003.htm

Ik neem aan dat met "Administrator" je bedoelt dat de betreffende gebruiker lid is van de Domain Admins groep?
Mm heb hier wat dingen van toegepast. Binnenkort even testen.

Iemand anders nog een tip. Soort van hack om gewoon Super Administrator te worden en alles overruled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-08 09:41

Midas.e

Is handig met dinges

Niet lidmaken van domain administrators, dat geeft meer problemen dan oplossingen. Zoals dit geval.
Hierna kan je de send as rechten aanpassen en zal het gewoon werken.

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Midas.e schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:55:
Niet lidmaken van domain administrators, dat geeft meer problemen dan oplossingen. Zoals dit geval.
Hierna kan je de send as rechten aanpassen en zal het gewoon werken.
Oke heb ze nu uit de domainadministrator gehaald.

Ze zitten nog wel in de builtin/Administrator maar dit maakt niet uit lijkt ?

We gaan het morgen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou ook rekening met je IS cache:
Note If you do not restart the Microsoft Exchange Information Store service, the Microsoft Exchange Information Store service will update its permissions cache to make the new permissions take effect according to the value that is set in the following registry subkey:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\MSExchangeIS\ParametersSystem
Value name: Mailbox Cache Age Limit
Value type: REG_DWORD
Radix: Decimal
Value data: The mailbox information cache age limit in minutes.
The default value for this registry entry is 120 minutes (two hours). If you modify this registry entry, you must restart the Microsoft Exchange Information Store service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 19:25:
Hou ook rekening met je IS cache:

[...]
Helaas het werkt nog niet.

Denk dat ik maar is rustig alle rechten nog is moet nalopen. Ze zijn nu sowieso uit de domainadministrator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is ie toevallig ook nog Enterprise admin ? Want die heeft ook een deny. Stel het anders gewoon eens op Mailstore niveau in via je Exchange 2003 system manager. Hoef je het ook niet voor elke user aan te passen ook wel handig :)(Deny vinkje voor domain en eventueel ent admins weghalen op de properties van je mailstore.)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 22:47:
Is ie toevallig ook nog Enterprise admin ? Want die heeft ook een deny. Stel het anders gewoon eens op Mailstore niveau in via je Exchange 2003 system manager. Hoef je het ook niet voor elke user aan te passen ook wel handig :)(Deny vinkje voor domain en eventueel ent admins weghalen op de properties van je mailstore.)
Dus in je systemanager op Mailstore niveau.

Onderliggend kan het dan overal weg? Dus bij advanced settings en bij exchange gereral?

• Daros
Nou alles nagelopen... Maar helaas blijf de melding krijgen.

Iemand nog tips?

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:21

_AN

Kijk eens of er SELF permissions op de mailbox staan?

http://www.petri.co.il/images/mbx_rights6.gif

Heb je het al met een normale gebruiker geprobeerd i.p.v administrator?

[ Voor 26% gewijzigd door _AN op 11-02-2010 21:03 ]

Pagina: 1