Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Mediamarkt Utrecht zou deze als een van de 1e uitgeleverd krijgen. Bel ze even op zou ik zeggen.
Wat ik zelf eigenlijk nog echt mis is een model met een gewone schijf en een optisch station, altijd handig als je niet thuis bent natuurlijk! Echter heeft Sony mij hier ook al op geantwoord dat deze er niet inzit.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Was op voorraad dus hopelijk heb ik hem snel ;-)
Lang getwijfeld of ik wel of geen SSD wilde, maar uiteindelijk kan ik niet zonder optische drive dus is het alsnog de SSD versie geworden.
Ben heel benieuwd, hiervoor gebruikte ik een Vayo VGN SZ3XP/C die het helaas vorige week heeft begeven.
Zijn er al mensen die de VPCZ11X9E/B binnen hebben ?
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
Thank you for contacting Intel Technical Support.
I have confirmed that TRIM is not supported for SSDs that are part of a RAID configuration. It is supported in AHCI mode and for pass-through drives (drives that are not part of a RAID config). At this time our development teams are not working on solutions that would offer TRIM for SSDs that are part of a RAID configuration.
The information available on the Help Menu is incorrect. This has been escalated already and will be corrected shortly.
More information about what the driver supports regarding TRIM is available here:
http://www.intel.com/support/chipset.../CS-022304.htm
For your convenience, the Intel(R) Matrix Storage Manager offers Top Technical Issues and FAQs at this link:
http://support.intel.com/support/chipsets/imsm/
Which includes the latest technical articles, FAQs, and support information for this product.
Sincerely,
Allan J.
Intel Technical Support
Bron: Notebookreview
Deze drivers met versienr. 9.6.1014 zijn pas één weekje uit. Is dit bericht misschien van daarvoor?
Zie ook: http://tweakers.net/nieuws/66323/intel-publiceert-trimdriver-voor-raidconfiguraties.html
Intel RST: not Trim with SSD RAIDMauser.NET schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:59:
Ik heb gelezen op de Intel site (heb nu helaas geen link bij de hand) dat dit alleen geld voor RAID 5. Voor RAID 0, oftewel striping, schijnt de TRIM functie wel te werken in de laatste nieuwe drivers van Intel.
Deze drivers met versienr. 9.6.1014 zijn pas één weekje uit. Is dit bericht misschien van daarvoor?
Zie ook: http://tweakers.net/nieuws/66323/intel-publiceert-trimdriver-voor-raidconfiguraties.html
Published March 25, 2010, by Florian Vieru - in hardware, storage - keywords: Intel, Intel RST, Fast Storage Technology, DSS, flash drive, Raid, Command Trim
The confirmation fell yesterday evening, the latest Intel RST driver does not support the Trim with SSD in a RAID configuration command...
A few days ago, Intel released a new driver for its chipsets RAID modes. The Intel Rapid Storage Technology 9.6.0.1014 represented an important since according to the description provided with this driver update, it was possible to retain the support of the Trim command in comprising several SSD in a RAID configuration. This announcement was sadly mistaken, Intel has confirmed yesterday evening. The Trim command may however pass when DSS is configured only AHCI mode, or only next to a pool of HDD. It is therefore a little better than before, and Intel continues to work to make that everyone expects, the Trim with an SSD RAID support.
edit: Ik post heus geen oud nieuws hoor
... Ehh jawel, je moet de SSD's ook updaten met drivers van intel.Sick Nick schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 16:10:
Tja, lekker belangrijk? De Z gebruikt helemaal geen intel SSD's in z'n raid aray
Op 16-03 betaald dus dat is erg snel.
Ziet er gelikt uit en start snel op.
Heb al wel een klein probleempje.
Als ik via het Vaio control centum een hersteldisk wil maken dan kan ik klikken wat ik wil. Het proces wordt niet gestart. Via Windows lukt het wel maar in de documentatie wordt de gebruiker op het hart gedrukt de herstel- en recovery altijd via het Vaio Control centrum te doen.
Ik heb er een blueray brander inzitten. Die functioneert verder prima. Uiteraard weet ik dat hersteldisk op uitsluitend op dvd-s bebrand kunnen worden.
Andere gebruikers ook ervaringen op dit vlak (en eventueel oplossingen)?
Anders maandag maar even met Sony-help bellen.
CLB schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:05:
pricewatch: Sony Vaio VPCZ11Z9E/B kost 2750,- via SonyStyle.nl 'slechts' 2400,-
Heb de X variant en niet de Z variant, met dus 128 GB SSD, Core I5 520M, 1600*900 resolutie, standaard batterij etc.
Heb jij hem ook bij SonyStyle besteld? Zoja... wat stond er toen in jouw mailtje als verwachte levertijd?sti-993 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 09:44:
Gisteren, 25 maart mijn Z ontvangen.
Op 16-03 betaald dus dat is erg snel.
Ik heb hem namelijk de 17e besteld
Om dit geen levertijdenpost te laten worden, ik heb gisteren de volgende schoudertas binnengekregen voor bij de Z. Namelijk de http://www.booqbags.com/A...lack-laptop-messenger-bag. Nou nog de laptop...
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
en dus al op 25 maart al in huis.
[ Voor 23% gewijzigd door WVL_KsZeN op 30-03-2010 12:00 ]
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Ben ik blij dat ik van het verwisselde @ en " verlost ben op mijn Vaio VGN-SZ met UK-toetsenbord, zit er geen euroteken op de nieuwe Z..!WVL_KsZeN schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:59:
en wat voor toetsenbord zit er nou op? (US / US int / UK / NL?)

Voor zo'n smak geld kunnen ze toch wel 'gebruikelijke' toetsenborden leveren? Mijn Vaio-TT (spaar ze allemaal
Klopt, je kunt immers ook een Arabisch toetsenbord aan je laptop toekennen. Vandaar dat bij sommige mensen bijvoorbeeld een '@' verschijnt in plaats van een aanhalingsteken.Ramon schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 10:06:
Waarschijnlijk (gokje...) kan je wel gewoon Right-Alt+5 doen om euroteken te krijgen, ook al staat het er niet op.
Het gaat mij erom dat een dure laptop (of notebook zo je wilt) die afgeleverd wordt in Europa niet is voorzien van een eenvoudig 'tekentje'. Voor een premiummerk als Sony vind ik dat eigenlijk niet kunnen en al helemaal niet voor deze prijs.
Ik zal er niet minder plezier door hebben, maar toch.
Druk aan het installeren.
Mijn eerste indruk is dat ik erg moet wennen aan het breedbeeld scherm, maar wel enorm blij verrast ben hoe licht het laptopje is, echt bizar !
Wel even een vraagje van mede eigenaren, ik heb de i5 versie die nu op speed staat (al brandt het lampje nu niet bij geen van alle opties) Maar hij wordt tijdens de initiele installatie wel echt meteen erg warm, echt behoorlijke warme lucht aan de linkerkant, is dit normaal?
[ Voor 40% gewijzigd door cyclone op 31-03-2010 11:40 ]
Anoniem: 349509
Ik heb gewoon een euroteken hoor...Xprezzi schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 10:38:
[...]
Het gaat mij erom dat een dure laptop (of notebook zo je wilt) die afgeleverd wordt in Europa niet is voorzien van een eenvoudig 'tekentje'. Voor een premiummerk als Sony vind ik dat eigenlijk niet kunnen en al helemaal niet voor deze prijs.

Goed nieuws
Waar dan? Hij staat bij mij alleen op de 5 en dus control + alt + 5. Ik denk dat je dat bedoelt en dat is standaard. Er zijn ook toetsenborden die hebben bij 4 een euroteken in plaats van een dollarteken.
Anoniem: 349509
Als ik al mijn computers zo eens bekijk kan dat teken echt overal zitten... bizar.
De standaard uitvoering, donkergrijs aluminium rondom het toetsenbord en mat-zwarte deksel. Blijft me verbazen hoe snel dat ding is, installeren is zonder dollen binnen 5 minuten gepiept, alles start direct op na aanklikken, booten is ook binnen 20 seconde naar de desktop. Echt helemaal geweldig, als ik een windows laptop zou kopen zou het zeker weten deze zijnCLB schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 13:21:
Nice nice... welk kleur?
Had er trouwens 2 binnen gekregen, 1 neer gezet en de andere ook meteen verkocht vandaag. Populair model dus
Voor de rest:
Ik verwacht reviews a la CLB in "[Ervaringen] Zepto Nox / Mythos - Deel 1"CLB schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 02:01:
Ervaringen, foto's, screenshots, benchmarks, games, minpunten...?
Hij oogt ook erg slank en hij is (maar dat was daar dan wel zonder de accu) echt super... super licht!!
Nogmaals bedankt voor de tip Sick Nick
O ja, ik weet dat dit geen levertijdentopic is, maar gisterochtend kreeg ik weer een mailtje van SonyStyle:
Uw VAIO-bestelling is op weg naar ons logistieke centrum.
Uw VAIO-bestelling zal naar verwachting op 07.04.2010 worden verzonden.
Anoniem: 190639
vroeg me alleen af of de batterij van 6,5 uur uitsteekt ten opzichte van de normale accu.
en woond er iemand in de buurt van arnhem waar ik een keertje zou mogen komen kijken
wil hem als volgt gaan bestellen:
Intel® CoreTM i5 Processor
Legitieme Windows® 7 Professional
Zwart
128 GB Ultra SATA Flash SSD
4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
33,3 cm LCD, 1920x1080, camera
Beveiligingsfuncties
Batterij werkt maximaal 6,5uu
Groeten Jard

Kijk aan, veel plezier ermee. Blijft een mooi ding heMauser.NET schreef op zondag 04 april 2010 @ 17:03:
Uw VAIO-bestelling is op weg naar ons logistieke centrum.
Uw VAIO-bestelling zal naar verwachting op 07.04.2010 worden verzonden.
en is er iemand die een plaatje heeft van het verschil in de schermen?
zit ook nog erg in over de kleur
kan iemand de zarte, zilvere en carbon eens goed naast elkaar vinden/zetten
binnen en buitenkant?
[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 190639 op 05-04-2010 00:16 ]
Anoniem: 350790

170074
Maar toch even voor de zekerheid:
1) Wat voor merk SSD's gebruikt Sony?
2) Indien dit geen Intel is, hoe verhouden deze SSD's zich tot Intel (de betere SSD's)?
Anandtech gebruikt ook wel de bekende "IOmeter 4KB random write" methode, waarbij bij veel drives soms weerzinwekkende tijden van halve tot hele secondes voorbij komen. Zie:
http://www.anandtech.com/show/2738
Toch niet heel goed afgespeurd denk ik? CLB in "[Ervaringen] Sony Vaio Z"170074 schreef op maandag 05 april 2010 @ 18:52:
Heb even het topic afgespeurd (en Sony's site), maar kan geen informatie vinden over de random write performance. Ik vermoed dat het wel snor zit, gezien de positieve geluiden omtrent deze serie.
170074
Ha! Die heb ik zeker voorbij zien komen. Maar daar wordt de 256GB variant geshowed. Hoe zit het met de 128GB?CLB schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:19:
[...]
Toch niet heel goed afgespeurd denk ik? CLB in "[Ervaringen] Sony Vaio Z"
Tevens, ik ben niet echt bekend met CrystalDiskMark. Hoe betrouwbaar is deze tool?
Hier een vergelijking tussen de 128GB en de 256GB variant... enuh.. CrystalDiskMark, dat is zeg maar één van de standaard tools op dit moment170074 schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:34:
[...]
Ha! Die heb ik zeker voorbij zien komen. Maar daar wordt de 256GB variant geshowed. Hoe zit het met de 128GB?
Tevens, ik ben niet echt bekend met CrystalDiskMark. Hoe betrouwbaar is deze tool?
http://forum.notebookrevi...p?p=6082548&postcount=148
snap er niks meer van
kleur buiten en kleur binnen wat hoort nou bij wat.
Greetz Jard
Er zijn 4 kleuren voor de buitenkant (achterkant scherm dus). Gewoon zwart, gewoon zilver, carbonblack (soort antranciet polished metaal kleur) en metalshield (zilver met een motiefje er in)Anoniem: 190639 schreef op maandag 05 april 2010 @ 21:33:
zou iemand eens kunnen vertellen hoe het nou met de kleur stellinegn werkt.
snap er niks meer van
kleur buiten en kleur binnen wat hoort nou bij wat.
Greetz Jard
Voor de binnenkant zijn er maar twee versies. Bij de zilveren en de metalshield is alles (behalve de zwarte toetsen) zilver polished metaal kleur en bij de zwarte en de carbonblack is alles antranciet polished metaal kleur, net zoals de carbonblack buitenkant.
Volgens mij tenminste, want ik heb alleen de normaal zwarte in het echt gezien

Niet echt betrouwbaar. Vrijwel iedere keer komen er andere waarden uit. Als je de test 10 keer laat lopen zou dat opgelost moeten zijn.170074 schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:34:
[...]
Ben hem nu aan het opladen, en ga zo de weg op, ik draai hem op dit moment continu op de speed mode.shadownetwork schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:40:
Vraagje aan de gelukkige eigenaars: Hoe lang houd de accu het ongeveer uit
Zal het eens timen.
of zit hij er dan wel maar is ie niet aangesloten?
Greetz Jard
Voor zulke vragen hebben we de search uitgevonden (rechtsboven) en tevens hoef je niet bij elke post de
groeten te doen, dat doen we hier op Tweakers.net namelijk al automatisch.. Ik gebruikte de search en vond:
dunster schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:39:
Bij geen fingerprintreader zijn de buttons gewoon wat breder.
En ik dacht de eerste keer dat ik het las te begrijpen wat je bedoelde, maar nu brengt CLB me aan het twijfelenAnoniem: 190639 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:46:
weet iemand of de beveiligings functie ook niet zichtbaar is als je deze niet neemt.
of zit hij er dan wel maar is ie niet aangesloten?
Greetz Jard
Anyway... ik volg ook de thread op notebookreview.com en daar is de discussie gaande of de TPM beveiligingsmodule wel of niet fysiek in het notebook zit als je GEEN fingerprintfuntie hebt. Het zou natuurlijk kunnen dat deze er wel inzit, maar niet aan staat, en in aangepaste BIOS van Sony verborgen is.
Wat ik in ieder geval zie is dat je op SonyStyle duidelijk de keuze hebt tussen:
* Zonder Beveiligingsfuncties
of
* Vingerafdrukherkenning en TCG Ver. 1.2 compliant Trusted# Platform Module (TPM)
Wat ik ook weet is dat je op veel moederborden TPM als optie erbij kan kopen. Dit is dan meestal een klein addon kaartje wat je op het moederbord prikt.
Ikzelf denk dus dat hij er fysiek niet in zal zitten, maar aan de andere kant schijnen er wel meerdere opties in het BIOS verborgen te zijn, zoals te lezen is in de volgende intressante thread: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=473226
Wat me echter tegenvalt is het geluid uit de speakers..! Ontzettend zacht en het klinkt ook nog eens blikkerig. Het valt me des te meer tegen omdat mijn SZ in dezelfde klasse valt (nog geen 1.5 kg, carbonfiber, grafische kaart) en goede speakers heeft. Bij de TT werd het al wat minder - die is natuurlijk nog kleiner - maar is nog altijd 'harder' dan mijn nieuwe Z.
Dit is overigens nog maar het enige dat ik aan te merken heb (al moet ik ook even wennen aan de full-HD-resolutie op 33 cm). Sommige sites zijn erg... compact weergegeven
Batterijduur moet ik nog bezien. Heb vanmorgen om 10.00 uur de stekker eruit getrokken en nu om 12.15 uur en heb ik volgens de batterijindicator nog 2 uur en 12 minuten te gaan (57% resterend). Energiebeheer staat op automatisch, wifi staat continu aan, typ wat Word-documenten en zit continu op internet.
Nog een positief punt: deze Z heeft - ook van de andere Vaio's - het beste toetsenbord ooit (althans, voor mij
Net telefonisch besteld, kreeg uiteindelijk min 20 procent btw, omdat ik eenmanszaak ben en nog 5 procent korting op de totaal prijs, kan de btw niet nog een keer aftrekken, maar daar kan ik mee leven.
Nu maar proberen geduldig 2-3 weken te wachten..
Config :
Artikelnummer : VPCZ11X5E
Productomschrijving : Notebook VPC-Z11X - Persoonlijke
Optisch station : DVD-station
Harde schijf : 256 GB Ultra SATA Flash SSD
Draadloos LAN : Draadloos LAN + Bluetooth®
Processor : Intel® CoreTM i5 Processor
Poorten : 2 USB Poorten + 1 iLink Poort
Display : 33,3 cm LCD, 1920x1080, camera
Grafische kaart : NVIDIA® GeForce® GT 330M 1GB
Afwerkingen : Zwart
Geheugen : 8 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
Batterij : Batterij werkt maximaal 4,5uur
Toetsenbord : Toetsenbord: US Int
Geheugenkaartlezer : SD- en MS-geheugenkaartsleuf
Connectiviteit : Draadloos WAN
Hoofdtelefoon : Zonder hoofdtelefoon
Internet security : McAfee® - 60 dagen bescherming
AC-adapter : 1 AC-adapter
HDMI(TM) uitgang : HDMI(TM) uitgang
Beveiligingsfuncties : Beveiligingsfuncties
Besturingssysteem : Windows® 7 Professional
Datum : 08.04.2010
Gefeliciteerd! Je zult er geen spijt van krijgen: het is echt het neusje van de zalm op laptopgebied!NeoSoulStar schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:29:
Na lang wikken en wegen toch ook besloten om de viao te scoren, betrapte mezelf er op dat ik elke dag wel iets zat te lezen over de viao op tweakers, notebookreview ect :-)
Hmm heerlijk, even wennen aan de toetsen, maar die zijn geweldig ! (mijn andere zitten dicht tegen elkaar aan)...
Net zoals mijn VAIO VPCX11S is het scherm perfect. de 512 Gb SSD is razendsnel.
Kortom, erg bij ! en goed dat ik dit heb gedaan. UMTS zo even proberen. Die andere nu ontmantelen..
Enige nadeel : is de Nederlande W7. . Vervang ik wel een keer als de tijd rijp is.
Lightroom is zo enorm snel !
[ Voor 3% gewijzigd door Wisc2 op 08-04-2010 14:23 ]
Kanonnier zeg maar.
Hahaha grappig (nahja) mijn SZ is dus 3 weken geleden daadwerkelijk overleden heb dus inmiddels de Z alweer een weekje ingebruik.Xprezzi schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:16:
Ik heb drie Vaio's: een SZ (staat op het punt om te overlijden), een TT (lekker compact) en sinds een dag deze Vaio Z (wat een fantastisch apparaat).
IDD de SZ klonk 100 keer beter, maargoed die was dan ook wel wat groter.Wat me echter tegenvalt is het geluid uit de speakers..! KNIP
Ik heb vandaag ook een accuduur testje gedaan, inmiddels dik 6 uur erop zitten en nog 30% resterend. Maar na een tijdje geeft hij al een hele tijd nog 2 uur en x minuten resterend. maar dat is dus inmiddels al dik 3 uur geleden en geeft nu nog steeds aan 2 uur en 2 minuten. Kortom ik ben nog even op zoek hoe ik de accuduur goed kan calibreren.Batterijduur moet ik nog bezien. Heb vanmorgen om 10.00 uur de stekker eruit getrokken en nu om 12.15 uur en heb ik volgens de batterijindicator nog 2 uur en 12 minuten te gaan (57% resterend). Energiebeheer staat op automatisch, wifi staat continu aan, typ wat Word-documenten en zit continu op internet.
Ook eens, toetsenbord van de SZ zat al ruim een jaar half losNog een positief punt: deze Z heeft - ook van de andere Vaio's - het beste toetsenbord ooit (althans, voor mij)
Qua accuduur, die 6 uur haal ik in Stamina dus makkelijk ! kortom dat klopt wel (met een gewone standaard accu dus)
Nu ben ik echt gezegend met m'n 14,1" laptopje waar imho echt subliem geluid uitkomt...
Zijn er nog mensen die meerdere ervaringen kunnen posten wat betreffende verschillende aspecten...
Met wat mooie foto's / benchmarks / game-ervaringen bij zoals: CLB in "Ervaringen Zepto Nox / Mythos - Deel 1"
Als je Windows 7 Ultimate hebt, dan is het heel simpel omschakelen naar een andere taal, bijvoorbeeld Engels.Wisc2 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:13:
Enige nadeel : is de Nederlande W7. . Vervang ik wel een keer als de tijd rijp is.
Alleen mijn start en afsluit scherm zie je nog Nederlandse teksten. De rest van Windows 7 is bij mij nu volledig in het Engels.
cougar - dunster crew
Dit wordt mn eerste ervaring met een ssd schijf, dus ben wel benieuwd, lees best veel op notebookreview over dat trim gebeuren, maar dat schijnt toch nog niet te werken, ondanks intel het wel zegt in de info van de raid driver.
Sony Z11 - Long Term SSD Performance
Hoeveel snelheids verlies moet ik dan denken, 10-20 procent minder snelheid?
Om je snelhied te behouden kan je dan het best elk half jaar/jaar een keertje opnieuw je os instaleren of een image terug zetten? (iets wat ik nu eigenlijk ook wel regelmatig doet)
Nog wel wat info gevonden om je ssd hdd een beetje te tunen/tweaken in windows 7
Windows 7 - Ultimate SSD Speed Tweak
Nog 21 days and counting...

Ik zal binnenkort either hier of op t.net een heuse review schrijven met eigen foto's
Ik kijk er naar uit!Ramon schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:48:
Ik heb mijn schatje ook sinds woensdag binnen en hij is echt geniaal! De eerste keer dat ik hem zag in het echt, dacht ik echt van woow wat istie klein
Ik zal binnenkort either hier of op t.net een heuse review schrijven met eigen foto's
@CLB: Misschien een idee om de topicstart aan te passen met de extra info en notebookreview op/aanmerkingen en tweaks? Ik zou hiermee wel kunnen helpen na de tentamenweek, zit toch nog een beetje verlekkerd naar deze laptop te kijken en dan ben ik direct goed ingelezen
edit: laptop opnieuw gestart, geluid deed het niet. oordopjes eruit gehaald en dan er weer in gedaan. Ik had opeens weer geluid. Dit is niet echt goed ...driver fout of laptop fout ...
[ Voor 41% gewijzigd door Negaiido op 08-04-2010 21:43 ]
Had je iets via HDMI aangesloten? Win7 schakelt namelijk soms zelf van audio uitvoer apparaten. Als je dus iets via HDMI aansluit dan gaat ie daarnaartoe uitvoeren. Als je dan daarna de oordopjes er weer in doet dan schakelt ie weer daarheen.Negaiido schreef op donderdag 08 april 2010 @ 21:14:
Ik heb opeens last van blikkerig geluid. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik heb twee oordopjes geprobeerd en beide niet goed
edit: laptop opnieuw gestart, geluid deed het niet. oordopjes eruit gehaald en dan er weer in gedaan. Ik had opeens weer geluid. Dit is niet echt goed ...driver fout of laptop fout ...
Zag net bij wat fotos in dit topic dat als je zwart besteld, je ook een soort donkere kleur keyboard achtergrond krijgt, vind ik persoonlijk toch net wat minder mooi.
Net gebeld, zou terug gebeld worden door de verkoop afdeling.. hopenlijk kan ik het nog laten veranderen
Fingers crossed.

[ Voor 95% gewijzigd door beyazz06 op 09-04-2010 11:03 ]
NopeRamon schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:40:
[...]
Had je iets via HDMI aangesloten? Win7 schakelt namelijk soms zelf van audio uitvoer apparaten. Als je dus iets via HDMI aansluit dan gaat ie daarnaartoe uitvoeren. Als je dan daarna de oordopjes er weer in doet dan schakelt ie weer daarheen.
Weet dat dit geen levertijd topic is , maar wou dit toch ff melden.
Gisteren telefonisch besteld en net een email gekregen van sony :
We kunnen u meedelen dat uw betaling is ontvangen. Uw bestelling wordt nu in behandeling genomen.
Uw VAIO-bestelling zal naar verwachting tussen 15.04.2010 en 22.04.2010 worden verzonden. Let op: dit is een
verwachte verzendtijd. Wij sturen u een update indien deze datum wordt gewijzigd.
Dat is wel snel dan, zou binnen een week of 2 al verstuurd kunnen worden ..
Qua service is er voor mijn gevoel wel het een en ander gewijzigd, zoals ik al eerder noemde heeft mijn SZ daadwerkijk de geest gegeven, en ik heb nog overwogen om hem te laten repareren (vind het nog steeds een heel erg fijne laptop).beyazz06 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:02:
Ik zit hier ook nog met een SZ model die waarschijnlijk ook binnenkort de geest gaat geven... Alleen ben ik erg aan het twijfelen om nog eens een Vaio te nemen.. Ik heb namelijk veel donder gehad met men huidige laptop, besides de service van Sony Vaio is echt om te huilen.. Dus echt twijfel twijfel en nog eens twijfel!
Toen ik de anderhalf jaar geleden belde voor de gecrashte harddisk was de support/ service idd echt om te janken (zeker vergeleken bij de service die ik gewend ben van HP Laptops die we ook zakelijk gebruiken).
Echter toen ik dus 3 weken geleden belde werd ik erg netjes geholpen, terug gebeld, en gaf men aan dat men maximaal 5 werkdagen nodig heeft voor de reparatie (heel wat beter dan de 3 weken dat ik mijn laptop de vorige keer kwijt was voor alleen een harddisk).
Ik werd zowaar gisteren nog netjes gebeld of ik mijn laptop nog wilde laten repareren, had nadat ik de prijzen hoorde gezegd dat ik er nog even over wilde nadenken.
Heb uiteindelijk dus een nieuwe gekocht.
Maar mijn advies als je twijfelt vanwege de service (die idd echt slecht was) bel gewoon eens met Sony met een probleem van je huidige SZ en kijk eens of jij dezelfde ervaring hebt nu als ik onlangs.
Bij SonyStyle biede ze die niet aan, maar op andere sites kom ik ze wel tegen ...
Dus ben een beetje puzzled
Mijn eerste bevindingen :
Topklasse machine
Snel, de SSD is perfect
Scherm zeeeeer mooi
Toestenbord is werelds
Enige aadachtpuntjes :
Accu (Ik heb de grote) heeft iets speling . (Accu maakt wel lomp, maarja wel meer batterijpower).
Staat wel iets omhoog wat lekkerder werkt.
Speakers, Mjah..Past ook niet veel meer denk ik erin. Maar externe speakers erop klinken perfecto..
Ben erg tevreden !
Kanonnier zeg maar.
Ik weet nu niet wat ik precies moet doen.
- Ik ga Sony bellen en vragen wat zij voor mij kunnen doen.
- Ik laat het zo want wachten op een nieuwe laptop(of vervanging) kost teveel tijd. Plus is het een kras(je) die je haast niet ziet.
Sony bellen kan natuurlijk altijd, nee heb je - ja kan je krijgenNegaiido schreef op zondag 11 april 2010 @ 14:33:
Ik ben er net(of naja had ik al eerder gezien) achtergekomen dat ik een streep(kras) op de rechterkant van mn laptop hebHet lijkt net alsof iemand met een sleutel erop heeft gekrast. Het is best moeilijk te zien maar met meer licht zie je het wel.
Ik weet nu niet wat ik precies moet doen.
- Ik ga Sony bellen en vragen wat zij voor mij kunnen doen.
- Ik laat het zo want wachten op een nieuwe laptop(of vervanging) kost teveel tijd. Plus is het een kras(je) die je haast niet ziet.
Aan de andere kant, een laptop is er om te gebruiken, het eerste krasje is altijd kut, maar daarna kan je (ik) het vaak ook wel loslaten
Maar ik heb al 2-3 weken mijn laptop dus het zal wel niet aan de transport gelegen hebben en op een of andere manier ontstaan zijn. Kabouters?
[ Voor 30% gewijzigd door Negaiido op 11-04-2010 18:58 ]
Volgens mij kan je geen origineel docking station van Sony op je notebook gebruiken, omdat je een extended hoge accu hebt.Wisc2 schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:47:
Allen, mbt Docking Stations, welke zou ik hiervoor moeten hebben ?
Accu (Ik heb de grote) heeft iets speling . (Accu maakt wel lomp, maarja wel meer batterijpower).o..
cougar - dunster crew
Ik zou zeggen bel Sony ff puur om even de service te peilen, waar ik momenteel erg geinsteresserd in benNegaiido schreef op zondag 11 april 2010 @ 18:52:
Het is moeilijk om te zeggen of het door mij komt of door de transport. Ik heb er niks mee gedaan wat dit zou kunnen veroorzaken. Het is mij ook niet opgevallen...
Maar ik heb al 2-3 weken mijn laptop dus het zal wel niet aan de transport gelegen hebben en op een of andere manier ontstaan zijn. Kabouters?
Ik heb met Sony gesproken , en zij melden mij mdat ook met Extended batterij de VGP-PRZ10-CEK moet voldoen. Deze dus maar ergens besteld.dunster schreef op maandag 12 april 2010 @ 16:30:
[...]
Volgens mij kan je geen origineel docking station van Sony op je notebook gebruiken, omdat je een extended hoge accu hebt.
Kanonnier zeg maar.
En en en...Ramon schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:48:
Zo te zien ben ik niet de enige: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?p=6084957
Dit is echt heel irritant. Het lijkt wel of die hybrid graphics niet goed werkt. Hopelijk komt daar een update voor, want hier word ik gek van
Ik vond de auto brightness erg irritant, gaf ook een soort flikkerend effect, heb je die al uitgezet?Xprezzi schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:46:
Hebben de andere Vaio Z-bezitters ook last van een flikkerend scherm als je schakelt tussen 'speed' en 'stamina'? Of wanneer je overschakelt van stroom naar batterij?
Zo te zien ben ik niet de enige: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?p=6084957
Dit is echt heel irritant. Het lijkt wel of die hybrid graphics niet goed werkt. Hopelijk komt daar een update voor, want hier word ik gek van
Dat is toch logisch... speed heeft andere settings als stamina(batterij besparend etc) en hij moet van videokaart wisselen. Het is maar voor +- 5 seconden.
@cyclone
Dat van auto brightness komt waarschijnlijk doordat het scherm zelf ook veel licht afgeeft en dus reageert hij daarop.
Ik heb toch maar besloten om het te laten, ze vallen helemaal niet op. Je moet met je neus erboven op zitten om ze te zien.beyazz06 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 23:49:
[...]
Ik zou zeggen bel Sony ff puur om even de service te peilen, waar ik momenteel erg geinsteresserd in ben
[ Voor 41% gewijzigd door Negaiido op 14-04-2010 17:30 ]
mmmh ik zit alleen met of mijn ogen 1920x1080 aan kunnen,
weet iemand hoe ik dat kan testen?
verder is me vraag of je laten de dvd speler kan vervangen door een interne schijf?
( ja ik weet dat dan de garantie verval
Druk bezig
Het beeld wordt even zwart ja terwijl de laptop van videokaart wisselt, lijkt me niet een groot probleem toch?Xprezzi schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:46:
Hebben de andere Vaio Z-bezitters ook last van een flikkerend scherm als je schakelt tussen 'speed' en 'stamina'? Of wanneer je overschakelt van stroom naar batterij?
Chill hoorRamon schreef op woensdag 14 april 2010 @ 18:59:
Druk bezigMaar hij komt voor dit weekend zeker online!
lol
naja ik heb een paar daagjes vrij
Nee, dat is niet logisch. Het duurt ook niet vijf seconden, soms blijft het flikkeren. Bijvoorbeeld als je met je muis over een afbeelding of link gaat. Het schakelen gaat dus niet goed.Negaiido schreef op woensdag 14 april 2010 @ 17:27:
@Xprezzi
Dat is toch logisch... speed heeft andere settings als stamina(batterij besparend etc) en hij moet van videokaart wisselen. Het is maar voor +- 5 seconden.
Het lijkt me ook geen hardwarefout, maar softwarematig gaat het soms niet helemaal goed (het is dus ook niet altijd).
Misschien ff contact opnemen met Sony dan? Bij mij is het wel degelijk een paar tellen een zwart beeld en dan is het soms ff schakelen van Aero naar Aero Glass ( transparantie ) en dan is het klaar.Xprezzi schreef op donderdag 15 april 2010 @ 12:51:
[...]
Nee, dat is niet logisch. Het duurt ook niet vijf seconden, soms blijft het flikkeren. Bijvoorbeeld als je met je muis over een afbeelding of link gaat. Het schakelen gaat dus niet goed.
Het lijkt me ook geen hardwarefout, maar softwarematig gaat het soms niet helemaal goed (het is dus ook niet altijd).
Het schermgeflikker gebeurt wanneer je met je muisaanwijzer over een flashbanner of link beweegt.
Het schakelen tussen programma's (ik gebruik vaak Outlook 2010, Photoshop en Illustrator CS3, 3DS Max 2010) levert geen problemen op.
Het Docking Station werkt perfect, en is inderdaad gemaakt voor ook inclusief een Extended Battery. (Zit een keurige uitsparing voor in !dunster schreef op maandag 12 april 2010 @ 16:30:
[...]
Volgens mij kan je geen origineel docking station van Sony op je notebook gebruiken, omdat je een extended hoge accu hebt.
Erg happy !! Er zit ook nog een voeding bij, dat had ik niet verwacht. (Zit bij de meeste niet)
Enige is dat ik geen audio uit heb... moet nog aan de voorkant
[ Voor 6% gewijzigd door Wisc2 op 16-04-2010 10:50 ]
Kanonnier zeg maar.
Als je de link kan geven van welk Docking Station het precies is, graag, want ik heb hier ook wel oren naar.Wisc2 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:45:
[...]
Het Docking Station werkt perfect, en is inderdaad gemaakt voor ook inclusief een Extended Battery. (Zit een keurige uitsparing voor in !
Erg happy !! Er zit ook nog een voeding bij, dat had ik niet verwacht. (Zit bij de meeste niet)
Enige is dat ik geen audio uit heb... moet nog aan de voorkant
cougar - dunster crew
Deze heb ik .dunster schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:15:
[...]
Als je de link kan geven van welk Docking Station het precies is, graag, want ik heb hier ook wel oren naar.
Have fun ermee !
Kanonnier zeg maar.
productreview: Sony Vaio VPCZ11X9E/B review door Ramon
Had'm gelezen, top!Ramon schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 17:52:
Mijn review is eindelijk afMet een hoop plaatjes ook.
productreview: Sony Vaio VPCZ11X9E/B review door Ramon
Dit is een ervaringentopic, geen levertijdentopic.