Offline Manager voor het beheer van Documenten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In de loop der jaren heb ik een verzameling opgebouwd van bestanden (doc, txt, docx, pdf, xls, ...) met verschillende inhoud (privé zaken, administratie, notities, hobby stuff, ...) Deze staan dan wel keurig gesorteerd in mappen op de HDD maar het is toch altijd even zoeken wanneer je iets nodig hebt.

Ik ben dus zoek dus een offline Manager voor het beheren van documenten, het probleem is dat mijn zoektocht op Google snel eindigt bij online oplossingen of bij Enterprise software (DMS Systemen) voor je hele bedrijf. Het is dus wel dat soort software waar ik op zoek naar ben maar dan zonder al die complexe features zoals multi-user, tracking, history, ... ;)

Nu tussen die al de Enterprise Software zat wel iets met een leuke GUI, namelijk Filehold voor Sharepoint

Dat is dus ongeveer waar ik naar op zoek naar ben, een programma met een explorer-achtige interface / index die je kan onderverdelen in categorieën en waar je per categorie documenten aan kan toevoegen (en deze liefst ook doorzoeken al dan niet op basis van tags, filename, content, ...)

De enkele programma's die ik al heb gevonden zijn (maar me niet echt aanspreken);
  • DocuCabinet: teveel opties, storende GUI ...
  • PDO: komt in de buurt, lijkt me alleen wat verouderd ...
  • eDoc Organizer: dat is dan weer net iets te simpel ...
Het platform waar dit alles zou op moeten draaien is Win7 Pro (64bit). Nu los van de software, als er Tweakers zijn die voor dit soort problematiek een andere oplossing gebruiken, hoor ik dat natuurlijk ook graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar Google Desktop Search of Copernic Desktop Search maken keurig indexen aan wat waar staat en kunnen ook in de documenten zoeken.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarom voldoet de search van Windows 7 zelf niet?
Met ifilters kan je het aantal soorten doorzoekbare documenten nog verder vergroten, overigens, al geloof ik dat Win7 search uit zichzelf al 200 document-typen herkent (maar dat weet ik neit zeker).

[ Voor 67% gewijzigd door anandus op 02-02-2010 12:29 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een Desktop Search / Windows Search zou het inderdaad een stuk simpeler maken maar het probleem is dat het vaak gaat over de zelfde soort bestanden met gelijkaardige inhoud.

Ik pruts bijvoorbeeld regelmatig aan websites en heb zo'n 3000 txt-bestanden met kant & klare PHP, JS, ... functies die ik ooit eens heb opgeslagen of zelf geschreven heb.

Het probleem is niet zozeer het doorzoeken van die bestanden, maar vooral het op orde houden / catalogiseren van dat soort bestanden. Bovendien wil ik zelf graag bepalen welke bestanden er in de cataloog komen. Je kan dan wel folders excluden maar ik pak dit soort dingen liever aan bestand per bestand ...

Verder zet ik omwille van de performance liever Indexing uit in Windows 7

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(Als alles eenmaal geïndexeerd is dan merk je niets meer van performance-verlies).

Ik dacht dat je ook tags kon gebruiken met Windows Search? (Al weet ik dat niet zeker*)
Je kan sowieso locaties als parameters meegeven.

Edit:
* In ieder geval voor Vista, dus zal voor Windows 7 ook wel zo zijn (zit hier achter Ubuntu, dus kan het niet checken).

[ Voor 35% gewijzigd door anandus op 02-02-2010 13:21 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even schopje geven;

Ondertussen ben ik dit (freeware) programma tegengekomen in mijn zoektocht : TaggedFrog, bijna 100% wat ik zoek qua functionaliteit, er is nog wel wat werk aan de usuability van het programma & de GUI had ook wel mooier kunnen aansluiten bij Windows of uitgebreider mogen zijn, we blijven dus nog even verder zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Wat dacht je dan van Benubird Pdf? De naam suggereert dat het alleen geschikt is voor pdf's maar niets is minder waar. Het kan met alle gangbare documentjes overweg.

Voor de interface maakt het gebruik van die blue ribbon analoog aan Office 2007.

Ik gebruik het zelf voor mijn eigen archiefje op orde te houden. Met de freeware versie kom je al een heel eind.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Pagina: 1