Toon posts:

[osx86] still waiting for root device

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg het niet aan de praat, als ik boot met empire efi en vervolgens mijn usb stick laat booten gaat ie laden en zegt ie uiteindelijk ' still waiting for root device'.

is hier een goede oplossing voor?
alvast bedankt!

ik heb een Asus P5K moederbord ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:31:
ik krijg het niet aan de praat, als ik boot met empire efi en vervolgens mijn usb stick laat booten gaat ie laden en zegt ie uiteindelijk ' still waiting for root device'.

is hier een goede oplossing voor?
alvast bedankt!

ik heb een Asus P5K moederbord ;)
ligt aan je intel chip. welke modus staat de sata? op sata of combined/ide?
anders moet je een kext laden voor juiste herkenning van je intel chip.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 06:01
Met -v -x booten. (F8 bij starten darwin)

Vervolgens zodra hij 'hangt' (niet verder rammelt) zal je een knipperend blokje zien. Dit is waar hij het waiting for root device gaat zeggen. Bij mij helpt het vaak om vervolgens enkele USB hdd/stick/cdromdrives er in te prikken (of er uit te halen en wéér er in te prikken). Dat activeerd iets, en rammelt ie vrolijk verder.

Echter heb ik in het verleden ook Waiting for root devices gehad die een veel diepere oorzaak hadden (Verkeerd geformatteerde schijf er aan gehangen, vind ie niet leuk ; verkeerde chipset/chipsetkexts ; verkeerde biosinstellingen - SATA AHCI gedoe etc).

Kortom, succes :/

Verwijderd

booten van een usb dvd rom drive wil ook nog wel eens een oplossing zijn.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie!

De sata staat op ide. Ik kan dit alleen niet wijzigen naar iets anders. ide is de enige optie. ik heb wel een sata hardeschijf en een ide dvd rom drive. heeft het daar soms mee te maken?
en hoe kan ik een kext laden bij empire efi?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:39:
bedankt voor je reactie!

De sata staat op ide. Ik kan dit alleen niet wijzigen naar iets anders. ide is de enige optie. ik heb wel een sata hardeschijf en een ide dvd rom drive. heeft het daar soms mee te maken?
en hoe kan ik een kext laden bij empire efi?
moet je dan toevoegen op de dvd waarmee je installeerd of andere truken uithalen. die usb efi modules zijn leuk maar je houd dezelfde problemen als je soft install zou doen zonder efi stick.

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:18
Pagina: 1