Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Werken met Office 2007, fotoverslag met tekst maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik moet voor op mn werk verslagen van inspectie,s maken voorzien van foto's en tekst.
Per pagina zouden er 4 foto's op moeten komen met onder iedere foto ruimte voor een paar regels tekst .

Met welk programma gaat dit het best / snelst (Word , PowerPointen of anders ?) en op welke manier ?

We werken op ons werk nog met Office 2007 Pro , het is de bedoeling dat de verslagen worden door gestuurd per Email of op A4 worden uitgeprint .

Alvast bedankt , Willem

PS

Ik doe het nu met Word , iedere foto handmatig op het juiste formaat slepen , dan weer een tabel toevoegen deze op maat maken en dan tekst er in zetten ,dit dus 4x per pagina en soms tot 50 pagina,s .

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk dat het maken van een verslag met minstens 4 foto's per pagina het makkelijkst te maken is met Powerpoint. Het bestand kan je dan netjes toevoegen als bijlage :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:05
Als alternatief kan je van te voren in een keer als je foto's resizen zodat je dat niet meer in word hoeft te doen. Dan stel je autocaption in, zodat er bij het invoegen in word automatisch "Figure 1" oid bij komt te staan en in die regel typ je ook je bijschrift.
Van het geheel klus je een pdf en die voeg je bij de email.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Verwijderd

Topicstarter
Dat resizen kan dat binnen Office ,ik zit op mn werk op een vast afgeschermd netwerk van mn bedrijf en kan zelf geen andere programma's toevoegen/installeren .

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Afaik blijft er altijd iets van orginele grootte van de foto achter in word, na uitvoering testen.

Simpele tools zoals de powertoys image resizer scheelt je al bergen werk, zeker als je het een beetje match met de afmetingen.

Tabel kan je vooraf natuurlijk volledig al maken, 8 rijen (4x foto, 4x tekst). Al vraag ik me af of het niet makkelijker is Foto/tekst naast elkaar te zetten, zeker als je wat meer tekst heb heb je wat meer ruimte en is wat overzichtelijker (maar foto's worden wel iets kleiner).

[ Voor 24% gewijzigd door SinergyX op 02-02-2010 14:43 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
>Simpele tools zoals de powertoys image resizer scheelt je al bergen werk

Ja maar die moet je toch nog binnenhalen en installeren ,zoals aangegeven dat gaat niet op het afgeschermde netwerk op mn werk , zit er in Office niet iets waar mee je ook resizen ?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Microsoft picture manager, onderdeel afaik van de Office Pro series.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Je kan gewoon resizen/knippen van foto's in Word. En ik denk ook in de andere programma's.
Klik op het plaatje en dan opmaak > bijsnijden.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:33

Reptile209

- gers -

Gekke suggestie: je zou kunnen rommelen met (web) fotoalbum-software en dan desnoods printen naar PDF. Bijkomend voordeel: je kan het resultaat ook online aan je klant aanbieden (al dan niet afgeschermd), zodat zij het ook weer makkelijk kunnen verspreiden zonder enorme emails te sturen. Het maakt in ieder geval het resizen en indelen erg makkelijk.
Ik weet alleen niet of er ook album-software is waarin je makkelijk bijschriften kunt onderhouden.

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1