wireless printserver icm met wireless netwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Ok, ik ben me vandaag een beetje aan het verdiepen in een wireless printserver ik kom er alleen niet helemaal uit. De situatie is als volgt er staat een pc met een printer op zolder en beneden staat een router met een draadloos netwerk(in de meterkast).
Nou wil ik beneden via mijn wireless laptop kunnen printen boven. Nou dacht ik aan een printserver maar hoe gaat dit precies in zijn werk? Heb ik nu twee draadloze netwerken? 1 voor internet en 1 voor printen... of kan dit op 1 of andere manier samen op 1 draadloos netwerk?

Kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt? of mij een website laten zien waar dit uitgelegd wordt?

ps. ik heb al wikipedia geraadpleegd en google maar op een of andere manier krijg ik alleen maar online winkels als zoekresultaat.

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Je voegt de printerserver toe aan je bestaande wireless netwerk, zoals je een nieuwe pc ook toe zou voegen aan je bestaande netwerk. Eventueel zou het ook een optie kunnen zijn om de printer te installeren op de pc die je bven hebt staan en hem daar te delen. nadeel is dan wel dat de pc boven altijd aan moet staan.

[ Voor 12% gewijzigd door Rupie op 02-02-2010 11:26 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
Rupie schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:26:
Je voegt de printerserver toe aan je bestaande wireless netwerk, zoals je een nieuwe pc ook toe zou voegen aan je bestaande netwerk. Eventueel zou het ook een optie kunnen zijn om de printer te installeren op de pc die je bven hebt staan en hem daar te delen. nadeel is dan wel dat de pc boven altijd aan moet staan.
Ah... dus wanneer ik mijn wireless printserver aan het draadloze netwerk heb gekoppeld van mijn router beneden zou ik mijn printer moeten kunnen delen over de rest van de pc's?

Tweede optie heb ik liever niet omdat ik mijn computer niet altijd gebruik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
maxtz0r schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:28:
[...]
Ah... dus wanneer ik mijn wireless printserver aan het draadloze netwerk heb gekoppeld van mijn router beneden zou ik mijn printer moeten kunnen delen over de rest van de pc's?
klopt helemaal. Je moet dan de printer nog even toevoegen op de pc waarvandaan je wil printer (via configuratiescherm, printers en faxaparaten, toevoegen, netwerkprinter o.i.d.) en dan zou dat prima moeten werken.

[ Voor 23% gewijzigd door Rupie op 02-02-2010 11:30 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 16:26
maxtz0r schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:28:
[...]

Ja, dat klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
Hallo,

Een tijd geleden heb ik een printserver gekocht van Linksys met het type WPSM54G. Nou heb ik bij een kennis dit apparaatje geïnstalleerd en werkt het als een tierelier.

In mijn situatie is het echter even anders... Ik heb een US Robotics routers en modem ineen waaraan ik een apple wireless adapater heb hangen. De printserver heb ik geinstalleerd op het wireless netwerk van mijn apple wireless adapter(Dit was nog best lastig). Het probleem is dat ik een laptop heb staan die soms wel maar meestal niet kan printen. Wanneer ik een tijdje niet print en ineens wil printen dan heeft hij geen verbinding met de printserver terwijl het wireless lampje(van de printserver) gewoon brandt. Als ik vervolgens op de laptop een diagnose uitvoer vindt hij de printserver niet maar na een paar keer vernieuwen komt de printserver ineens naar voren en hersteld hij de verbinding.
Dit is natuurlijk vrij hinderlijk als ik telkens de diagnose tool moet uitvoeren om te printen vooral omdat ik niet de enige ben die print hier in huis...
Ik heb het gevoel dat het niet ligt aan de printserver omdat de lampjes gewoon altijd groen branden, dat maakt het zoeken naar een oplossing ook erg lastig. Daarom bij deze de vraag of mensen een idee hebben wat ik hieraan kan doen?

Pagina: 1