Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Truecrypt] Synchronisatie over NAT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als mobiel ondernemer heb ik lange tijd het probleem gehad dat mijn kalender, favorieten en bestanden niet synchroon waren. Inmiddels heb ik voor al deze issues al meer dan 2 jaar een geschikte oplossing: Google Calendar Sync*, Foxmarks, Foldershare, nu Windows Live Sync.

Het probleem dat me nu wel dwars zit met Windows Live Sync is dat de bestanden niet wachtwoord-beveiligd zijn. Dit is in principe niet de schuld van Windows Live Sync, maar indien ik een 1GB partitie met TrueCrypt aanmaak, dan gaat me dat 150GB dataverkeer per maand kosten.

Dit aangezien elke aanpassing een wijziging voortbrengt in het 1GB partitiebestand en dus het hele bestand moet worden gekopieerd om synchroon te houden. Indien je 8 uur aan het werk bent, wordt er dus ook praktisch 8 uur lang met 30mbit gesynchroniseerd.

Een oplossing met NAS zou ook leuk zijn, aangezien ik meerdere servers in Amsterdam heb hangen, maar het dient wel goed en snel te werken op andere locaties.

Hebben jullie een idee hoe ik mijn huidige perfect werkende Windows Live synchronisatie kan gebruiken met Truecrypt? Een USB-stick is geen optie, daar ben ik expres vanaf gestapt, vanwege te veel reden om op te noemen. Het bleek niet erg efficiënt.

*Wordt binnenkort Kerio, Exchange alternatief voor Linux.

Verwijderd

Topicstarter
*Kick*
Misschien verkeerde forum of topic title?

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waar ik met een dergelijke vraag terecht zou kunnen, gezien het hier niet echt werkt?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Je hebt het sowieso in de verkeerde plek neergezet. io en mediacontrollers gaat over hardeschijven, ssd's, raid kaarten.. dat soort spul. Hardware, geen software dus :p. Je kan zelf een move aanvragen.

Wat je zou kunnen proberen is of bitlocker wel werkt icm windows live sync.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Misschien snap ik je niet helemaal, maar als je disk encryption gebruikt heeft het syncen van je data daar nog niet zoveel mee te maken.
Zolang je beide syncpartners naar een encrypted disk schrijven gaan de files via een SSL lijn (LiveSync werkt over SSL) naar elkaar toe.
Beide targets zijn disk encrypted.
Of heb je alleen een losse TrueCrypt container waar die dingen in staan?

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 05-02-2010 22:07 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedacht me ook pas na commentaar, dat je ook gewoon kunt synchroniseren met een aangekoppelde schijf, i.p.v. het schijf-bestand zelf.

Dan moet ik wel enorm oppassen, dat ik niet de laptop en vooral desktop altijd aan laat, zodat de gegevens alsnog gestolen kunnen worden.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Onderwerp -> "Synchronisatie op Windows met beveiliging tegen dataverlies?"

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-11 21:14

CmdrKeen

Krentenboltosti

Je hoeft je TrueCrypt-volume niet te syncen, je zou 'm gewoon kunnen mounten, mits je je cloud-opslag als lokaal volume kan aanspreken (dat kan meestal wel, al dan niet met enige moeite). Heb je daar misschien iets aan?

Je hebt je volume dan niet lokaal maar je zou 'm eens in de week lokaal kunnen backuppen of zo.

[ Voor 18% gewijzigd door CmdrKeen op 05-02-2010 23:15 ]

Bloed, zweet & koffie

Pagina: 1