Ik heb een Exchange 2007 server die 3 volumes heeft. De C-schijf is een virtuele hardeschijf die op een Lun van een NetApp SAN staat. De D-schijf en E-schijf die respectievelijk voor de Databases en transaction logs worden gebruikt zijn RAW device mappings op het SAN. Vanwege ruimte gebrek heb ik de LUN van de C-schijf vergroot. Nu moet ik echter nog de VMFS partitie vergroten. Wat ik tot nog toe heb gelezen is dit niet mogelijk zonder dataverlies omdat de LUN hiervoor geformatteerd moet worden.
De oplossing is dat ik de server naar een andere datastore zou verplaatsen. Waar ik echter tegen aan loop is dat het mij niet lukt om de VM te verplaatsen naar een andere datastore zonder dat Virtual Center probeert om ook de raw device mappings (D-schijf en E-schijf) in die andere datastore te plaatsen. Uiteraard wil ik de D-schijf en de E-schijf gewoon op dezelfde plaats houden. Kan iemand mij in de juiste richting helpen?
De oplossing is dat ik de server naar een andere datastore zou verplaatsen. Waar ik echter tegen aan loop is dat het mij niet lukt om de VM te verplaatsen naar een andere datastore zonder dat Virtual Center probeert om ook de raw device mappings (D-schijf en E-schijf) in die andere datastore te plaatsen. Uiteraard wil ik de D-schijf en de E-schijf gewoon op dezelfde plaats houden. Kan iemand mij in de juiste richting helpen?
| MCTS:Exchange 2007/2010 | MCTS: SQL 2005 | MCSE:2003 | MCITP: EA | VCP 3/4/5 | CCNA |