PC-audio via (wireless)router op hifi/versterker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343369

Topicstarter
All,

Ik wil graag geluid van m'n laptopdraadloos afspelen op m'n versterker.

Ik heb de volgende apparaten:
- Macbook pro
- Router wireless Zyxel
- Versterker

- De router en de versterker staan bij elkaar in een trapkast.
- Liefst wil ik streamen over de router zodat ik geen extra usb-dingen in de laptop hoef te drukken.
- Liefst ook geen extra sofware op de laptop die me kan beperken in de soorten media die ik afspeel (geluid laptop=geluid stereo).
- Liefst geen besturing middels afstandbediening (het apparaat komt in een afgesloten kast te staan bij de versterker en de router).

Ik heb al menig uurtje gezocht op GoT en google maar kan nog niet HET aparaatje vinden!!
Wat ik tot nu heb is:
- Airport Express: Nadeel slechte geluidskwaliteit en Itunes benodigd.
- Sitecom Wireless WL-060 Voordeel: goedkoop, geluid laptop = geluid stereo. Nadeel: usb-stickie in laptop.
- Sqeezebox: Nadeel: besturing middels afstandbediening, duur.
- Noxon 2 audio van Terratec (lijkt ideaal maar is niet meer te krijgen!!).

Kent iemand een apparaatje dat een tulp-uitgang van de versterker via UTP naar een ethernet-uitgang van de router brengt en ervoor zorgt dat het geluid van de laptop op de versterker te horen is?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:17

servies

Veni Vidi Servici

Anoniem: 343369 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 10:23:
All,

Ik wil graag geluid van m'n laptopdraadloos afspelen op m'n versterker.

Ik heb de volgende apparaten:
- Macbook pro
- Router wireless Zyxel
- Versterker

- De router en de versterker staan bij elkaar in een trapkast.
- Liefst wil ik streamen over de router zodat ik geen extra usb-dingen in de laptop hoef te drukken.
- Liefst ook geen extra sofware op de laptop die me kan beperken in de soorten media die ik afspeel (geluid laptop=geluid stereo).
- Liefst geen besturing middels afstandbediening (het apparaat komt in een afgesloten kast te staan bij de versterker en de router).

Ik heb al menig uurtje gezocht op GoT en google maar kan nog niet HET aparaatje vinden!!
Wat ik tot nu heb is:
- Sitecom Wireless WL-060 Voordeel: goedkoop, geluid laptop = geluid stereo. Nadeel: usb-stickie in laptop.
- Squeezebox: Nadeel: besturing middels afstandbediening, duur.
- Noxon 2 audio van Terratec (lijkt ideaal maar is niet meer te krijgen!!).

Kent iemand een apparaatje dat een tulp-uitgang van de versterker via UTP naar een ethernet-uitgang van de router brengt en ervoor zorgt dat het geluid van de laptop op de versterker te horen is?

Alvast bedankt!
De squeezebox is te besturen via de webinterface van squeezeserver (de software die de squeezebox aanstuurt). Ik kan echter niet zeggen dat deze software je een beperking oplegt, eerder andersom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-06 18:57
Ik heb nu een paar dagen dat Sitecom dingetje in gebruik en het werkt heerlijk, maar een behoorlijk nadeel is dat hij erg stoort als je erbij langs loopt!! Ontvanger en zender staan denk 3/4 meter van elkaar af en nog storing. Als er geen storing is werkt het dingetje perfect. De USB stick is ook een nadeel...
Dat er hier nog nooit een fabrikant mee door is gegaan... 8)7

Zijn er geen DIY opties te bedenken die met Wifi werken?

Ik zie hier dat Onkyo ook iets vergelijkbaars heeft.
http://www.crutchfield.com/p_580UWL1/Onkyo-UWL-1.html?tp=255

[ Voor 11% gewijzigd door Cobb op 02-02-2010 17:52 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343369

Topicstarter
goed om te horen dat die sitecom kan storen... ik wilde hem in een (dichte)kast zetten.
Zou dat wel gaan dan?

Onkyo lijkt me ook wel een leuk ding. Ik zie alleen dat ie niet met mac gaat (alleen windows).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12720

mocht je geinteresseerd zijn, ik heb zojuist een Noxon2Audio te koop gezet, ik draai nu namelijk een via een mediacenter dus de Noxon is overbodig geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:41
Anoniem: 12720 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 20:16:
mocht je geinteresseerd zijn, ik heb zojuist een Noxon2Audio te koop gezet, ik draai nu namelijk een via een mediacenter dus de Noxon is overbodig geworden.
opelost lijkt me dan ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:49
Ik heb naar exact hetzelfde gezocht en ik heb dit product gevonden: http://www.sondigo.com/sirocco/overview

Er is niet echt heel veel over te vinden maar ik heb het volgende week in huis en ga dan eens testen.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:49
Oke ik heb nu de Sondigo Sirocco werkend. Het installeren duurder even omdat ik blijkbaar de firmware moest updaten voordat het op Vista werktte. Het werkt nu feilloos, het fungeert als een audio driver en zorgt ervoor dat al je computer audio verstuurd wordt via het netwerk naar je versterker. Kan wireless zoals ik heb maar het kan ook via ethernet.
Er zit enige vertraging tussen het moment van geluid starten en het moment dat het uit de speakers komt. Nog niet getest hoe dit gaat met films e.d. maar ik zie dat er ook een buffer instelling is die je kan aanpassen. Bandbreedte verbruik zit op ongeveer 3% op 54mbit bij normaal stereo.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Wat heeft dat dingetje jouw gekost? De mijn (paar posts hierboven) heeft erg veel storing, gaat dat goed met dit apparaatje?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-06 22:37
Ik was ook op zoek naar zo'n oplossing.
Enige tijd geleden heb ik dit opgelost door winamp te gebruiken met de musicserver-plugin.
Een klein itx-bordtje aan de versterker hangen waar deze plugin opdraait. Op je lokale pc kun je dan in winamp selecteren dat de music via de remote-computer moet worden gespeeld.
Werkte goed, alleen kun je dus alleen winamp gebruiken.
Heb nu ook een Sondigo Sirocco wireless audio bridge besteld, heb hem nog niet binnen,ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
Heb de sondigo nu ook binnen, toch wel een heel leuk apparaatje.
Werkte in 1 keer, zeg maar plug and play.
Netwerk belasting is minimaal, 1.5% op 54Mbps, processorbelasting 0%, af en toe 1%.
Geen echt merkbare vertraging, ik heb hem ingesteld op 200ms, op 100ms had ik af en toe hickups.
Alleen tijdens het opstarten verschijnt altijd het venster van de Sondigo, moet dit nog effe oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:09

ST10©DE

Dus.............

Werkt die sondigo ook met bijvoorbeeld de mediaserver van een Synology of alleen met de bijgeleverde software?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
Nee, dit gaat niet werken daar je een driver moet instaleren. De sonic is eigenlijk geen wireless-audio-bridge, zo staat hij wel te boek, maar is veel meer. Het is eigenlijk een externe soundkaart die je draadloos met je pc kunt verbinden. Hij bevat ook een dsp (digital sound processor) en als je hier een beetje mee speelt krijg je werkelijk verbluffende resultaten. Normaal hou ik niet zo van al die geluidsverbeterende functies, maar ik heb hem nu ingesteld op virtuele dolby surrond 7.1, niet normaal welk geluid nu uit mijn 2 speakers komen. Zoals ik al zij is de sondigo eigenlijk een externe geluidskaart met dsp, het voordeel is dat je alleen het digitale audiospoor naar de sondigo streamt en de rest handeld de sondigo samen met zijn dsp zelf af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Die Sondigo Sirocco werkt dus heel erg anders dan dat Sitecom dingetje van hierboven neem ik aan? Is die wel storing vrij?
Sondigo Sirocco inpluggen, driver installeren op je laptop en gaan met die banaan neem ik aan?

BTW, hij staat voor 50 Euro op Marktplaats, ze hebben er aardig wat op voorraad.

[ Voor 18% gewijzigd door Cobb op 13-07-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
Ja, installatie is vrij simpel. Geluid is erg goed, er staan ook een paar reviews op internet en daar komt hij erg goed uit de testen. Wel heb ik een dubbel gevoel over de driver en software. Als je kijk naar de backoffice (het gedeelte dat achter de schermen werkt) dit is mijn inziens erg goed, processorbelasting/netwerkbelasting en geheugenbelasting is echt minimaal (zie ook mijn eerdere topic). Het dynamisch schakelen tussen lokaal en remote speakers werkt instantaan en vlekkeloos en geen storingen of hickups. Ik heb de sondigo bedraad aangesloten aan mijn accespoint, mocht je de sondigo compleet draadloos gebruiken dan zijn er sommige gebruikers die hickups melden, met name als je de verbinding beveiligd. Ik heb hier zelf geen ervaring mee.

De frontgui (het gedeelte van de software dat zich naar de gebruiker richt) vindt ik daar in tegen matig. De software is geskind (kan nog net, niet zo erg als sommige moederbordutilitys) en slecht vertaald. Maar erger is nog dat bij iedere opstart van windows het venster van deze software verschijnt. Dit is niet uit te schakelen.
Nu kun je in het registry van windows deze opstart verwijderen maar dan wordt de bijbehorende driver ook niet meer geladen. Ik heb het e.e.a opgeslost middels een vb script en nu werkt het aardig. Met een resource-hacker heb ik de niet vertaalde strings vertaald en de lelijke cursur aangepast en nog wat wijzigingen zoals lettertype en grootte van sommige menu's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Heb de Sirocco binnen, werkt dus niet onder W7! Wees gewaarschuwd.

[ Voor 194% gewijzigd door Cobb op 21-07-2010 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
?
Doet toch alles wat je wil? Kan zelfs digitaal versturen dacht ik; mooi als je een surround versterker hebt.

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
Cobb schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 19:12:
Heb de Sirocco binnen, werkt dus niet onder W7! Wees gewaarschuwd.
Klopt, wordt aan gewerkt, zie ook: http://www.sondigo.com/node/689

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:09

ST10©DE

Dus.............

ernst schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 19:17:
?
Doet toch alles wat je wil? Kan zelfs digitaal versturen dacht ik; mooi als je een surround versterker hebt.
Zie topicstart:
Wat ik tot nu heb is:

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
Een andere optie is een Bluetooth Wireless Audio Receiver, je labtop moet dan el natuurlijk over bluetooth beschikken met de juiste profielen

[ Voor 42% gewijzigd door pazzje op 21-07-2010 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
De beta driver is niet meer te downloaden en dit is een bericht van 2009-10-11.

Pagina: 1