• Willem71
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-12-2020
sinds kort een sli opstelling. Maar na een paar minuten houdt iedere game er mee op. het begint met een flikkering boven in beeld.Beeld bevriest, of computer slaat in zijn geheel uit en start opnieuw op. Heb gezocht in dit forum en verder op internet maar ben dit niet tegen gekomen.
! als de comp uitvalt dooft het controle lampje vd geheugenbankjes. (bios 1,9V instelling, stel ik hem in op 1,8v kan de cpu niet in idle
DFi 680i LT sli mobo 2xpci-x16, 2 mogelijkheden om floppykabel op mobo aan te sluiten voor extra ondersteuning;aldus DFi
2x 8800gts 640 mb (Asus en Evga, verschillend bios, maar volgens nvidia mag dat niet uitmaken)
e8400 eo stepping
2x 2gb Ocz 800 mhz ddr2 geheugen in dualchannel
2x hdd 320mb in raid0
Coolermaster 750 W 80plus (60A op de +12V)
Geen overklok
win7 64bit home premium

wat heb ik zelf gedaan:
beide graka's solo laten draainen 3d mark06 er op losgelaten. prima! stalker prypeat benchmark=prima
beide graka's solo om de beurt in 1 vd 2 pci sloten. prima!
in Sli: met koppelstukje, zonder koppelstukje=probleem
in sli: met floppy connector zowel boven als beneden, en met beide kaarten.(beetje vaag van DFI of het nu echt werkt zo'n extra aansluiting
nvidia drivers; verwijderd met driversclean, opnieuw geinstalleerd, even als physx.

Bios: pci/vga Palette snoop; disabled, abled=probleem.
pci-e slot 1+2 100Mhz standaard
nvidia GPU Ex ( volgens mij weet niemand wat dat doet?) disabled/anebled, probleem blijft
pci-e slot als start gekozen ipv pci

voor mij ben ik een beetje uitgepoept qua opties. En het werkt nog steeds niet naar behoren!
iemand een goed idee!

[ Voor 6% gewijzigd door Willem71 op 02-02-2010 11:10 ]

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:17
Ik zie het verband met die floppy connector en jouw probleem niet helemaal? Je hebt de drivers geherinstalleerd. Heb je hier ook de nieuwste drivers terug geinstalleerd?

Ik zou dat eens proberen. Ik lees een hoop over SLI problemen onder Windows 7 maar ik heb zelf nog nooit problemem gehad met SLI (2x XFX9800GTX, zelfde VGA BIOS) in Windows 7 (Professional 64-bits)

EDIT: heb je hiervoor een ander model videokaart gehad? Of een ander merk (lees: ati) ?

[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 02-02-2010 14:24 ]

• Willem71
FastFred schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:17:
Ik zie het verband met die floppy connector en jouw probleem niet helemaal? Je hebt de drivers geherinstalleerd. Heb je hier ook de nieuwste drivers terug geinstalleerd?

Ik zou dat eens proberen. Ik lees een hoop over SLI problemen onder Windows 7 maar ik heb zelf nog nooit problemem gehad met SLI (2x XFX9800GTX, zelfde VGA BIOS) in Windows 7 (Professional 64-bits)

EDIT: heb je hiervoor een ander model videokaart gehad? Of een ander merk (lees: ati) ?
nee, ik zie het verband ook niet naar...
volgens de manual: connect a power plug from tyhe PSUto the 4-pin 5v/12v power connector.
er zijn 2 van die connectoren op het mobo en heb ze afgewisselend gebruikt.
Divers geinstalleerd ( driverclean) en vervolgens nieuwe erop gezet.
nee, hiervoor geen ati gehad.
succes=0
(zou het dan toch in de bios vd kaarten liggen?

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:17
Is dit 'm? http://franciscodiez.files.wordpress.com/2007/04/lp.jpg

En jij bedoelt dus de 4-pins connector boven het eerste PCI-e slot? Ik weet niet zeker waar hij voor dient maar volgens mij om meer stroom op de PCI-e poorten te krijgen bij krachtigere kaarten die geen aparte stroomtoevoer hebben (ofzo iets :P).

BIOS van het moederbord updaten en dan nog eens proberen.

Alles aansluiten zoals het hoort:
- Kaarten erin
- SLI brug d'r op
- Stroom toevoer van de kaarten aansluiten
- PC starten, nieuwste drivers installeren en SLI inschakelen.

Als dat niet helpt dan zou je je eens moeten gaan inlezen over een BIOS flash op videokaarten, daar heb ik zelf geen ervaring mee nog.

Als jij in je start post begint met een floppy connector, meld dan ook even of het hier om de stroom floppy connector of flatcable floppy connector gaat. Ik dacht namelijk dat het moederbord een 2e aansluiting had voor een floppy flatcable :P

[ Voor 15% gewijzigd door FastFred op 02-02-2010 16:47 ]

• Willem71
ja, dat is mijn mobo. 4 pin floppy 5v/12v zit boven de pci-e (x16) en net boven de onderste pci-e (x8, voor een losse physx kaart of triple sli)
excuus voor het misverstand!
wat jij voorstelde heb ik allemaal gedaan. Bios flashen vd graka"s?
programma nHancer geinstalleerd, maar daar moet ik even op studeren.
Ondertussen blijft het klooien en balen.
andere sli-flatcable geleend, uit werkend systeem. succes=0
dank alvast voor de reacties.

[ Voor 3% gewijzigd door Willem71 op 02-02-2010 23:41 ]