Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe zien wat voor internet ik op school heb?

Pagina: 1
Acties:
  • 868 views

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik ook graag via nieuwsgroepen wilt downloaden op school (als dat kan) wil ik graag weten wat voor internet ze hier hebben.
Kan ik dat nakijken op mijn laptop waarmee ik verbinding maak?
School is trouwens Roc eindhoven fredericlaan.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Vraag het de systeembeheerder.

Money for nothin' and your chicks for free

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zal de netwerkbeheerder blij mee zijn als jij op school lekker zit te leechen. Kan je dat thuis niet beter doen?

Overigens kan je natuurlijk altijd proberen of je verbinding krijgt. Werkt het niet, euh.... dan werkt het niet.

[ Voor 34% gewijzigd door Gunner op 02-02-2010 09:55 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-11 16:06
maakt het uit wat voor een internet je hebt?

Blijft kwestie van een newsserver instellen en downloaden.
Echter vermoed ik wel dat een school dat geblocked heeft.
Alhoewel de Inholland in Den Haag dat ook niet deed
(mijn laptop stond wel beetje snel vol in die tijd :P)

Verwijderd

Topicstarter
Danku

Verwijderd

Topicstarter
Yogoi schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 10:00:
maakt het uit wat voor een internet je hebt?

Blijft kwestie van een newsserver instellen en downloaden.
Echter vermoed ik wel dat een school dat geblocked heeft.
Alhoewel de Inholland in Den Haag dat ook niet deed
(mijn laptop stond wel beetje snel vol in die tijd :P)
Dan maak je gebruik van een betaalde nieuwsserver?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
De internetverbinding doet er weinig toe.

En ja downloaden van nieuwsgroepen is op hogescholen en universiteiten niet ongewoon omdat die vaak erg snel internet hebben, Zeker vroeger ging iedereen daar natuurlijk optimaal van profiteren :P Tegenwoordig gebeurt het minder omdat steeds meer mensen ook thuis de beschikking krijgen over snelle glasvezel of kabel verbindingen.

@Hierboven: Ja bij het internet van je school zullen geen gratis nieuwservers zitten. Wel kun je anders eens op het FTD forum kijken voor gratis servers. Let wel op dat de kwaliteit daarvan sterk verschilt.

[ Voor 21% gewijzigd door ik222 op 02-02-2010 10:05 ]

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11 15:01

BaRF

bijna kerst

hitnews.eu en dan voor de ssl kiezen :P maar wel eerst vragen aan de beheerder inderdaad :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Yogoi
  • Laatst online: 18-11 16:06
Ja ik gebruikte gewoon de newsserver die ik thuis ook gebruikte.

Maar ik zou aannemen dat die poorten normaal neit worden ge-forward, maar blijkbaar had ik daar toen geluk :)

• Omemanti
  • Laatst online: 08-11 07:02
ik kon via surfnet newsgroepen downloaden..
was de inholland in delft, ging maar 600 kb/s maar met een payserver ging het niet veel harder..

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-11 17:22
[moraalridder] ik gok dat je ooit eens een document hebt ondertekend voor het gebruik van het netwerk met internet op je school. In die overeenkomt staat hoogst waarschijnlijk vermeld dat het netwerk alleen voor school gerelateerde doeleinden gebruikt mag worden. Verder ga ik ervan uit dat er in staat dat er geen gebruik mag gemaakt worden van p2p applicaties en andere download diensten met een ietswat dubieuze legaliteit. Dit is een gok die ik maak, maar op de meerdere onderwijsinstellingen waar ik gezeten heb is dit wel altijd het geval geweest. Verder denk ik dat de sysadmin van het ROC het ook niet echt leuk zal vinden [/moraalridder modus]

Ik denk dat de vraag "wat voor internet" niet echt de issue is waar je mee zit maar meer met welke poorten er dicht staan en wat voor monitoring op het netwerk zit (maw hoe snel ze je potentieel achterhaald hebben en al je internetrechten verwijderd hebben).

Verwijderd

Topicstarter
Maar er zijn toch geen gratis newsservers die je voor alle soorten internet kan gebruiken.
Ik ken namelijk gewoon news.onsnet.nl en news.kpnplanet.nl enzo.
Ben niet zo heel goed met computers.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 14:40
Wat is de reden dat je op school wilt downloaden van usenet? De snelheid?
Wellicht is het een beter idee als je je internetabbonement thuis wat opschroeft (tenzij je in een afgelegen gebied ligt, maar al zou je maar 4mbit hebben, kun je alsnog goed downloaden).
Verder een betaalde usenet dienst er bij, kost je hooguit € 10 per maand.

Verwijderd

Topicstarter
Ja voor de snelheid.
We krijgen thuis ook sneller internet (onsnet) we hebben nou de goedkoopste adsl van kpn. alleen zit ik nu op school, dacht als ik gratis zonder veel moeite hier wat kan downloaden is mooi meegenomen.
Ging er vanuit dat ze gewoon onsnet o.i.d. hadden en dat ik simpel kon downloaden. (net zoals thuis dus)
Ik ga er niet voor betalen zit maar 1 dag in de week op school.
Thuis is het gratis dus zou wat onzin zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 11:05 ]

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 14:40
Thuis kan je dan ook sneller downloaden, en je hebt een hogere rententie met een payserver.
Ik denk eigenlijk dat je op school niet moet downloaden, maar wie ben ik. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan ga ik maar van jullie advies uit.
Tijd voor sneller internet thuis.

Bedankt.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Laat ik t zo zeggen, als de school je betrapt, wat ze makkelijk kunnen, dan kan dat voor jou en je studie aardig wat problemen opleveren. Denk daar wel goed over na.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
Ben het ook niet meer van plan, na jullie adviezen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 13:21:
Ben het ook niet meer van plan, na jullie adviezen :)
www.watismijnip.nl

ip opzoeken op www.ripe.net/whois en dan weet je waarschijnlijk de provider :)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Tsurany schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 13:08:
Laat ik t zo zeggen, als de school je betrapt, wat ze makkelijk kunnen, dan kan dat voor jou en je studie aardig wat problemen opleveren. Denk daar wel goed over na.
Als de school iedere leerling die probeert iets te doen wat niet mag volgens de policy van school schopt dan houden ze geen leerling meer over denk ik. Grote kans dat het niet werkt lekker belangrijk als iemand het dan een of twee keer probeert.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Elke school laat je minimaal wel een document ondertekenen waar instaat dat het dus niet de bedoeling is dat je dergelijke activiteiten gaat ontplooiien. Dus, check maar met systeem/netwerkbeheer.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.