Toon posts:

Artifacts op boot screen en parity check error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Gisteren startte ik mijn 2,5 jaar oude laptop Dell Inspiron 9400 op. Op het bootscherm van windows verschenen er allemaal blauwe lijntjes in evenwijdige kolommen. Vervolgens ging het boot screen weg en kreeg ik een mooie blue screen te zien met de foutboodschap: "NMI: parity check / memory parity error".

Nu is mijn vraag:

1) heeft de videokaart het begeven? (nvidia 7900 GO)
2) is dit nog de moeite om het door Dell te laten herstellen wetende dat het buiten garantie valt.
3) Iemand ongeveer een idee van de kostprijs voor een nieuwe videokaart indien ik het laat herstellen?

Alvast bedankt!

• ShockWave_Omega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-04 08:14
1) Ja waarschijnlijk wel. Ik heb hetzelfde gehad. Ook met een 9400 van Dell.

2) Dat is voor jezelf om te beslissen. Ik kan je vertellen dat de videokaart niet goedkoop zal zijn.. Als ze er al een kunnen krijgen voor je. Bij mij heeft het meer als een maand geduurd voordat er iemand langs kwam met een kaartje.

3) Dat zal een goede 300-400 euro zeker zijn als Dell niet zegt dat ze het gratis voor je doen.. Ik heb een hele tijd geleden geluk gehad dat ze het voor me deden. Wellicht kan je op Ebay sneller en goedkoper een zelfde kaartje laten komen en het zelf doen.

Verwijderd

Topicstarter
Dus je bent zeker dat als ik de videokaart vervang, het probleem (artifacts en blue screen) opgelost zullen zijn?

Ik heb contact opgenomen met Dell en die zeiden dat het voor ongeveer 250 euro kan herstelt worden. Maar ik moet eerst een bedrag van 89 euro betalen voor de probleemvaststelling 8)7

Als ik zeker ben dat het de videokaart is, valt dit bedrag toch al weg.

[offtopic]
waarom antwoorden Nederlanders als je belt naar de Belgische support van Dell? ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2010 13:56 ]