Beeld niet schermvullend met HDMI kabel, wel met DVI

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:18
Sinds kort een nieuw (Full-HD) scherm binnen gekregen.
Incl een HDMI kabel (1.3)
Wel ik ben er niet echt bekend mee maar op de DVI gaat hij wel op 1920*1080 én beeld vullend.
Maar zodra ik de DVI kabel eraf haal, en de HDMI kabel aansluit, is de resolutie óók 1920*1080 maar níet beeld vullend.
Ik heb het eea al geprobeerd met panel van het scherm, CCC en op google geen idee welke metatags ik zou moeten gebruiken.

Het is best wel irritant, want het formaat is kleiner geworden, en ik wil toch ook br dvd's bekijken via mijn pc :).
Hopelijk genoeg info, dan nu de specs:

ATI HD 5770 1GB Club 3D
Asus P5k
Q9550
2x2 GB Corsair XMS 8500C5

Het scherm betreft een Iiyama ProLite B2409HDS
Meer info nodig, zeg het maar.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryan1988
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-05 16:49
Open CCC,
klik op Desktop & Displays,
rechter muisknop op je beeldscherm onderin en klik op configure,
ga naar scaling options en schuif het balkje naar 0% overscan.

Dan moet het weer fullscreen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 20:18
Aah, zo makkelijk, maar zo goed verborgen :S
Nou bedankt man!
Kan ik weer iets beter mikken :D

Ik had daar al gekeken, maar verder dan dat " 3 hoekje " kwam ik niet, alleen maar kleuren enzo kon je aanpassen.
Thnkz :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem. Ik wil het ook heel graag oplossen maar waar staat CCC voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 12:10
Catalyst Control Center van ATI ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorian29 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 21:00:
Catalyst Control Center van ATI ? ;)
Heel erg bedankt ;)
Maar als ik CCC open heb vind ik nergens Desktop & Displays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstjan
  • Laatst online: 11-06-2021
Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 21:14:
Heel erg bedankt ;)
Maar als ik CCC open heb vind ik nergens Desktop & Displays
Linksbovenin staat Graphics. Klik daar op -> uitklapmenu. Selecteer daar Desktops & Displays.

Welke versie heb je?

[ Voor 3% gewijzigd door karstjan op 01-03-2010 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb als grafische kaart HD 4550 maar die stond er niet bij dus heb ik 4500 series gedownload en geïnstalleerd.
Ok om 1 of andere rare reden stond bij mij alles anders en moest ik het doen bij DTV (HDMI'''') 2
Scaling options en daar de balk naar 0 schuiven. Iedereen bedankt. Dankzij jullie hulp is mijn scherm weer vol. Iedereen nog eens bedankt :P

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Ik snap niet waarom ze dat niet standaard op 0 zetten. Mijn bompa heeft nog 1 van de eerste CRT's met HDMI. Ok daar zal het nogwat aanpassen zijn, maar bij moderne LCD's :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie tips, lukte ook bij mij, klasse. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen ik heb hetzelfde probleem met mijn zojuist aangeschafte Acer Aspire 3810 systeem met Ati videokaart, zodra ik de raad van bryan1988 opvolg, slaat hij bij mij naar het "welcome" scherm ipv dat ik de scaling optie kan veranderen, iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 01:19:
Beste mensen ik heb hetzelfde probleem met mijn zojuist aangeschafte Acer Aspire 3810 systeem met Ati videokaart, zodra ik de raad van bryan1988 opvolg, slaat hij bij mij naar het "welcome" scherm ipv dat ik de scaling optie kan veranderen, iemand enig idee hoe dit kan?
Van boven is een menu waar je alles terug vind.
Welcome is dus de eerste keuze in het menu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat snap ik :) maar zodra ik klik op configure slaat hij over naar het welcome scherm ipv dat ik de instellingen kan veranderen, ik ben nu bezig met systeemherstel naar het moment van aankoop (vanavond 20.30) misschien is het beter om even helemaal opnieuw te beginnen.

EDIT:

na het systeemherstel blijkt het wel allemaal te lukken!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2010 03:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freekdl
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-06-2021
Waarom is dit eigenlijk zo bij ati? vrij vervelend..
Eenmaal windows geladen is, is alles goed, maar opstarten of het boot menu weergeven doet de mijne ook steeds met underscaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erg vervelend idd, het was me na me laatste post toch niet helemaal gelukt... nu wel!

de oplossing bleek vrij simpel maar het was iets waar ik niet aan gedacht had, dmv de overscaling optie kreeg ik het voor mekaar om het beeldvullend te krijgen, alleen was het probleem met de kwaliteit van het scherm nog niet opgelost, zojuist de scherpte van het beeld op 0 gezet, en tot mijn verbazing heb ik super beeld!!! bizar dat het soms zoiets kleins kan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:29
Eeven een kickje voor dit topic omdat ik geen nieuwe ervoor wil openen.
Ik heb net mijn drivers geupdate van 10.1 naar 10.3 en ineens heb ik de optie voor scaling of overscan niet meer tussen mijn opties staan, terwijl ik die vroeger wel had en ook moet gebruiken om mijn resolutie goed te krijgen op mijn HD scherm. Ik heb nu dus dikke zwarte randen om mijn scherm en wil hier graag van af.
Moet ik nu terugstappen naar een oudere versie of is er een andere fix voor, of hebben ze de optie compleet verplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:13

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

paazei schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 21:16:
Eeven een kickje voor dit topic omdat ik geen nieuwe ervoor wil openen.
Ik heb net mijn drivers geupdate van 10.1 naar 10.3 en ineens heb ik de optie voor scaling of overscan niet meer tussen mijn opties staan, terwijl ik die vroeger wel had en ook moet gebruiken om mijn resolutie goed te krijgen op mijn HD scherm. Ik heb nu dus dikke zwarte randen om mijn scherm en wil hier graag van af.
Moet ik nu terugstappen naar een oudere versie of is er een andere fix voor, of hebben ze de optie compleet verplaatst?
Dat is het mooie van ATI. Ze verzinnen het in eerste instantie om die optie niet standaard op nul te zetten, en daarna presteren ze het om in een volgende versie die hele instelling gewoon weg te halen. En dat zonder hem dan op nul te zetten. Ik had hetzelfde probleem, enige oplossing is om inderdaad een oude versie te installeren, het schuifje op nul te zetten. Daarna kan je, indien gewenst, weer de nieuwe versie installeren, hij zal de stand onthouden, je kan hem alleen niet meer aanpassen.

Wat een debielen er bij ATI werken, geen idee :')

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 12:20

mace

Sapere Aude

Bart ® schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 10:12:
[...]

Dat is het mooie van ATI. Ze verzinnen het in eerste instantie om die optie niet standaard op nul te zetten, en daarna presteren ze het om in een volgende versie die hele instelling gewoon weg te halen. En dat zonder hem dan op nul te zetten. Ik had hetzelfde probleem, enige oplossing is om inderdaad een oude versie te installeren, het schuifje op nul te zetten. Daarna kan je, indien gewenst, weer de nieuwe versie installeren, hij zal de stand onthouden, je kan hem alleen niet meer aanpassen.

Wat een debielen er bij ATI werken, geen idee :')
Mwoaaaah, enige oplossing? Denk ik niet.

Gewoon even uitvogelen welke regkey er bijhoort en die dan handmatig aanpassen.

Bij mij staan de ATI settings in
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Video\{CFD8EC46-DCD6-42BD-BC3E-B388B9A2B9D4}

Die laaste CLSID-key kan verschillen maar het is duidelijk te zien want er staan er meestal een stuk of 5 in waarbij er maar 1tje veel settings heeft.

Daar zal wel een key staan met "overscan ofzo".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Dit gebeurt alleen als de TV op pixel mapping staat en of just scan, athans bij mij LG tv wel zet ik die gewoon op standaart beeld formaat heb ik geen randen om desktop heen, zet ik justscan/pixelmapping aan dan moet ik scaling naar 0 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:13

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

mace schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 10:26:
[...]

Mwoaaaah, enige oplossing? Denk ik niet.

Gewoon even uitvogelen welke regkey er bijhoort en die dan handmatig aanpassen.

Bij mij staan de ATI settings in
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Video\{CFD8EC46-DCD6-42BD-BC3E-B388B9A2B9D4}

Die laaste CLSID-key kan verschillen maar het is duidelijk te zien want er staan er meestal een stuk of 5 in waarbij er maar 1tje veel settings heeft.

Daar zal wel een key staan met "overscan ofzo".
Ja, andere oplossing is een nVidia-kaart kopen, of je pc het raam uitflikkeren. Of een mac kopen. Maar ik heb het over een normale oplossing.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 12:20

mace

Sapere Aude

Bart ® schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 11:36:
[...]
Ja, andere oplossing is een nVidia-kaart kopen, of je pc het raam uitflikkeren. Of een mac kopen. Maar ik heb het over een normale oplossing.
Regedit _is_ een normale oplossing. }:|
Pagina: 1