opgelost
[ Voor 109% gewijzigd door Rogier.V op 22-04-2010 23:10 ]
[ Voor 109% gewijzigd door Rogier.V op 22-04-2010 23:10 ]
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 01-02-2010 23:28 ]
Ik wil mensen met een laptop bij deze site een andere versie laten zien van de site die wat kleiner is, waardoor ze niet hoeven te scrollen.Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 23:27:
Waarom ga je er vanuit dat mensen met een scherm met een bepaalde resolutie jouw site groter/kleiner willen zien? Laat dat aan de bezoeker over.
[ Voor 17% gewijzigd door Rogier.V op 01-02-2010 23:31 ]
Verwijderd
De laptop waarop ik dit tik heeft een 16" scherm met een resolutie van 1920 x 1080, dat is precies even hoog als op de hoofdmonitor van mijn vaste PC, en het is even hoog als van mijn televisie. Wat heeft het ermee te maken dat het een laptop is?Rogier.V schreef op maandag 01 februari 2010 @ 23:29:
Ik wil mensen met een laptop bij deze site de mogelijkheid bieden om voor een versie te kiezen van de site die wat kleiner is, waardoor ze niet hoeven te scrollen.
Ah. Dé laptop. Die ene.Ik weet dat er meerdere manieren zijn om dit te doen, maar wat ik boven vraag leek me wel een efficiente (als ik handmatig uitzoom ziet het er namelijk goed uit op de laptop).
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
Dan schotel je ze toch gewoon een custom css adv de resolutie aan. Ik zou niet weten voor welke resoluties je dat een wens zou hebben, maar dat is zo gedaan. Het is alleen zonde dat je design vaak op de schop gaat zonder een simpele user zoomout zoals de mensen al eerder zeiden.Rogier.V schreef op maandag 01 februari 2010 @ 23:29:
[...]
Edit: Even voor de duidelijkheid: ik wil geen keuze creeëren waar de gebruiker kan kiezen of handmatig kan zoomen. Ik wil de hele pagina op een bepaalde resolutie automatisch laten uitzoomen.
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Verwijderd
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2010 23:38 ]
Verwijderd
dat heb je toch bij nagenoeg elke site?Rogier.V schreef op maandag 01 februari 2010 @ 23:40:
De site is voor een groot deel bedoeld voor mensen die niet een moderne laptop hebben staan. Deze schermen zijn vaak niet echt groot in de lengte, waardoor je verticaal moet gaan scrollen.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2010 23:46 ]
Dan gooien we het meteen over de andere boeg: jij bent de professional, zeg tegen die kennis dat 'scrollen weer mag'Rogier.V schreef op maandag 01 februari 2010 @ 23:40:
De site is voor een groot deel bedoeld voor mensen die niet een moderne laptop hebben staan. Deze schermen zijn vaak niet echt groot in de lengte, waardoor je verticaal moet gaan scrollen.
Vind ik zelf geen probleem, maar de kennis waarvoor ik het maak heeft graag een scroll-vrije website.
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
Klopt, vind ik zelf ook.Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 23:45:
[...]
dat heb je toch bij nagenoeg elke site?
het is gewoon onmogelijk een fatsoenlijke site te bouwen waar opa met zijn 786*1024 CTR-tje en tig toolbars niet hoeft te scrollen![]()
dan hou je amper 600*900px over...
en ja, dan ziet het er weer troep uit op een wat beter scherm, dat is nu eenmaal de keuze die je maakt. niets aan te doen
[ Voor 12% gewijzigd door Rogier.V op 01-02-2010 23:51 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq