Only fools are enslaved by time and space.
Bied je slotket niet de mogelijkheid om te voltagetweaken? (dit is ook mogelijk door wat contacten naar Slot1 af te plakken, maar jumpers op je slotket is makkelijker)
Dus je kan een andere slotket kopen of een nieuw MOBO.
Ik heb zelf een Abit BF6 en draai m'n 400@552 zonder problemen (met boxed intel cooler,'n beetje koelprut verder nauwelijks getweaked)bereikt een geriefelijke 40 graden C
Dus je kan een andere slotket kopen of een nieuw MOBO.
Ik heb zelf een Abit BF6 en draai m'n 400@552 zonder problemen (met boxed intel cooler,'n beetje koelprut verder nauwelijks getweaked)bereikt een geriefelijke 40 graden C
Een cliche is ooit origineel begonnen
Verwijderd
Ik gebruik zelf voor het overklokken van Celerons het liefst de Abit mobo's.. je kunt de BM uitvoering pakken die heeft PPGA als CPU slot, maar de Abit BE series zijn beter ondersteund in BIOS update..
Het mooie van de Abit's is de Soft CPU Menu in de BIOS hiermee kun je jumperloos de processor instellingen maken (V-Core en busfrequentie)
Let op bij een Abit BE 6 rev 2 heb je een PPGA naar SLOT 1 converter nodig, maar dit bord is in mijn ogen de beste keus (de V-Core op ca. 2.10 of 2.20 V instellen om een stabiel systeem te houden.. tevens BIOS update doen !!)
Het mooie van de Abit's is de Soft CPU Menu in de BIOS hiermee kun je jumperloos de processor instellingen maken (V-Core en busfrequentie)
Let op bij een Abit BE 6 rev 2 heb je een PPGA naar SLOT 1 converter nodig, maar dit bord is in mijn ogen de beste keus (de V-Core op ca. 2.10 of 2.20 V instellen om een stabiel systeem te houden.. tevens BIOS update doen !!)
Ik nk niet dat het aan stront liggen aan je processor ligt, mar aan de bussnelheid. Bij een cel 400@500 (6*83) draait je pcibus op 83 en dat vinden sommige harddisken niet leuk.
Verwijderd
White Feather: De pci bus loopt bij een bussnelheid van 83mhz niet op 83mhz, maar op de helft daarvan, 41.5mhz dus !!
Je moet dus nog ut een en ander leren !
Visit www.overklokken.cjb.net !!!
(Mijn site, is alleen nog niet helemaal af, en sommige onderdelen werken nog niet, maar hier is wel het een en ander uitgelegd over bussnelheden....
)
Je moet dus nog ut een en ander leren !
Visit www.overklokken.cjb.net !!!
Koekum> Mijn slotket heeft dus geen jumpers.
Ik heb al een beetje rondgekeken of ik die ergens kon vinden,
niet dus.
Weet jij misschien een adresje?
'k zag trouwens iemand die beweerde zijn C400
op 6X100 te hebben lopen zonder extra cooling.
Ik heb al een beetje rondgekeken of ik die ergens kon vinden,
niet dus.
Weet jij misschien een adresje?
'k zag trouwens iemand die beweerde zijn C400
op 6X100 te hebben lopen zonder extra cooling.
Ja 600 haalt mijn c400 ook, maar dan lockt ie up na 1-5 minuten. Koeling cache of wat is hier het probleem.
Oh ja wat is dat voor vraag: Wat is een perfect moederbordje om een celeron te overclocken?
Net zoiets als: Wat is het lekkerste bier?
BAVARIA natuurlijk.
Oh ja wat is dat voor vraag: Wat is een perfect moederbordje om een celeron te overclocken?
Net zoiets als: Wat is het lekkerste bier?
BAVARIA natuurlijk.
Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.
Whimpy006> heb je wel een beetje gelijk in maar als iemand zegt dat bv oranjeboom absoluut bagger is kan ik die in ieder geval schrappen.
Ik heb zelf het probleem dat mijn mobo auto-voltage hanteerd.
Dus voordat ik een nieuwe koop wil ik wat opties horen.
In ieder geval bedankt voor je bijdrage
Ik heb zelf het probleem dat mijn mobo auto-voltage hanteerd.
Dus voordat ik een nieuwe koop wil ik wat opties horen.
In ieder geval bedankt voor je bijdrage
Ik kan Abit mobo's aanraden. Ik heb zelf een ZM-6 (ja met ZX chipset ja, en dus?) en ik heb hier een celly366@550 op draaien op 1.9V (0.1 minder dus !!) en zo stabiel als een rots. (103/105 FSB ook geprobeerd, maar niet meteen gelukt; verder niet naar gekeken)
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
ik heb ook een Chaintech 6BTM. ik heb er een celeron 333 opzitten. en het voltage heb ik van 2.0 opgeschroefd naar 2.2 (door pinnetjes af te plakken). nu zet ik men bus op 100 dus krijg ik 500 mhz. kan men koeler natuurlijk niet aan. Wie weet een goede koeler? trouwens dat afplakken is een eitje je kan met stapjes van 0.2 volt omhoog het is heel safe
Smokey> Kun je me dat afplakken uitleggen?
of heb je misschien een link waar dat wordt
voorgedaan/uitgelegd?
of heb je misschien een link waar dat wordt
voorgedaan/uitgelegd?
Pagina: 1