Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiies
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:56
Beste Tweakers,

ik heb sinds kort een i5 systeem in mijn bezit. In het begin wisselde de multiplier van x9 tot x24 (door Intel Turbo Boost). Maar de laatste tijd blijft mijn CPU alleen maar hangen rond de x23 / x24, ondanks dat de Intel EIST instelling aanstaat in de bios en het hele systeem niets doet. Ook loopt hij dan steeds op 2,8 - 3,2 Ghz in plaats van 2,66. Hij gaat dus eigenlijk nooit meer terug naar 2,66, terwijl dit wel aangegeven staat in de bios.

Enig idee hoe dit kan? :?

Systeem:

Intel Core i5 750
MSI P55 GD65
XFX HD 4770
4 gb Corsair Geheugen 1600 Mhz
CoolerMaster m520
Windows 7 Ultimate 64-bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 21:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hoe heb je gecontroleerd dat "het systeem niets doet" ?
Blijkbaar is hij wel wat aan het doen, want hij springt niet zomaar in de Turbo Mode.

Of heb je iets aan overclocking gedaan of OC Genie gebruikt? Controleer ook diens instellingen even en de bijbehorende drukschakelaar op het bord.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Anders even een bios reset uitvoeren, helpt misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:25
En even de power management settings in Windows 7 controleren natuurlijk. Kijk verder of je bios een beetje up to date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszomer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06-2023
Waarschijnlijk ligt het idd aan OC-genie, zoals Ultraman al zij.

Maar pas op, want OC-genie en Turboboost technologie van de i5, gaan niet samen.

Groetjes

PC: i5-750 / MSI P55 GD65 / Corsair XMS3 4GB 1600mhz / Club3D HD 5770 / Samsung Spinpoint F3 1TB / Coolermaster M620 / Antec Three Hundred / Logitech G19 / Logitech G500. Gamertag: Th0massssss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiies
Bedankt voor jullie reactie,

Ik heb net even een bios-reset gedaan, maar dit heeft blijkbaar niet geholpen. Ook heb ik de nieuwste bios-versie (1.6) en is de OC-genie knop niet ingedrukt. Wel heb ik laatst de XMP-stand van het moederbord uitgeprobeerd, om te kijken wat er gebeurde, maar deze heb ik later weer uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-04 22:14

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Heb je Windows niet op "Hoge prestaties" ingesteld in plaats van gebalanceerd? Want dan werkt speedstep ook niet vlot meer geloof ik. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiies
Ja dit klopt inderdaad, hij staat op ''Hoge prestaties''. Maar dan snap ik nog iets niet...want bij allebei de instellingen (hoge instelling of gebalanceerde instelling) staan dezelfde cpu-instellingen (min 5% en max. 100%). Hoe kan het dan dat hij bij de een wel terugklokt en bij de ander niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiies
Ik had trouwens mijn bios gereset toen mijn pc uit was, maar ik was vergeten de stroom eraf te te halen, waardoor hij opeens ging booten toen ik die jumper aan het verplaatsen was. Is dit heel erg?
Pagina: 1