[MMORPG] Mortal Online is open beta.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanaf vandaag gaat Mortal Online in open beta.
Dus je kan nu zelf kijken en beoordelen of het iets voor jou is.

MO is een soort "sandbox" MMO ala Darkfall Online.
Dit houd in bv geen classes zoals we ze kennen, maar het level systeem dat erg lijkt op dat van Ultima Online.

Trailer:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=DxRgzgscTBQ]
*nieuwe geupdate trailer met echte ingame beelden*
Voor meer informatie over de open beta kijk op:
http://www.mortalonline.com/news/open-beta

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Ga em eens bekijken. In mijn DF clan had iedereen het erover. Trailer maakt me nog niet echt enthousiast overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doler
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-04-2022
Landschap ziet er net zo mooi uit, maar de animaties van bijv. de gevechtshandelingen zijn nog minder dan DFO. Deze laat ik ook aan mij voorbij gaan, desondanks hoop ik toch ook dat het net zo'n schare fans weet te trekken als DFO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

Heb ff rond gekeken op de website....

40 dollar om mee te doen aan de open beta? Limeted edition....???

betaalde beta lol

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er zelf ook mee bezig.

En het is leuk om de wereld langzaam aan gevuld te zien worden met mobs resources etc..
Ben erg blij dat ze een ultima online in een nieuw jasje proberen te maken.

Ben erg blij met darkfall maar zou toch graag een sandbox game met skillcap zien (-:

Lekker afwachten en dingen proberen. Wel leuk hoe zelfs in de open beta rare ore deposit info erg bewaakt word.
Binnenkort met wat mensen uit DF een castle bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-08 07:38
Betaalde beta, een nee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:48
Uhm Nee, het is gratis hoor.
Je hoeft alleen de eerste stap te doen een account aanmaken.
Tweede stap komt gelijk nadat je account is aangemaakt en dat is de game kopen.
Dit hoeft niet! voor de open beta!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryatzu schreef op zondag 07 februari 2010 @ 16:55:
Uhm Nee, het is gratis hoor.
Je hoeft alleen de eerste stap te doen een account aanmaken.
Tweede stap komt gelijk nadat je account is aangemaakt en dat is de game kopen.
Dit hoeft niet! voor de open beta!
Inderdaad.
Al heb ik net als menig ander wel de betaalde beta gedaan.
Zodat de ontwikkelaar genoeg geld heeft om toch het spel te kunnen voltooien voordat het gold gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:23

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ziet er erg mooi uit. Ik begrijp dus wel dat het volledig PvP is zodra je voet buiten een dorpje zet ofzo?

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Even kijken hoe het eruit ziet en speelt,

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:12
De landschappen zien er wel mooi uit, maar die poppetjes en de animaties daarentegen....
Niks voor mij iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ben benieuwd, zal vanavond eens kijken, de wereld ziet er mooi uit maar 'alles' wat erop staat is minder.
Van de screenshots op de website moet je het niet hebben, geeft een slechte impressie, personages zien er slecht uit.

Zie het vanavond wel, niet geschoten is altijd mis.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Vergeet niet dat dit een open stress-test beta is.
Dit is om te kijken wat de server aan kan en waar de nodige verbeteringen nodig zijn aan de server.
Dus het spel is van lange nog niet klaar veel features zitten er nog niet in.
Momenteel is de server standaard overbelast waardoor er veel lag is ingame.

Ik raad aan om te wachten totdat de echte open-beta er is zodat je volledige features enzo kan meemaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ryatzu schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:55:
Vergeet niet dat dit een open stress-test beta is.
Dit is om te kijken wat de server aan kan en waar de nodige verbeteringen nodig zijn aan de server.
Dus het spel is van lange nog niet klaar veel features zitten er nog niet in.
Momenteel is de server standaard overbelast waardoor er veel lag is ingame.

Ik raad aan om te wachten totdat de echte open-beta er is zodat je volledige features enzo kan meemaken :)
Als het een open stress-test beta is? Waarom noemen ze het open beta dan? Beetje confusing.
Mensen verwachten bij de term "open beta" dat het bijna klaar is.
Helaas is dit totaal niet het geval bij MO.
Dont get me wrong, leuke game heb hem zelf ook al gepreorderd.

Maar merendeel van de mensen van de Open Beta branden de game totaal af.

Verwijderd

Misschien eens kijken als de 'echte' open beta er is!
Voor mij is gameplay/community tegenwoordig net ze belangrijk als graphics dus wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-08 07:38
Mortal Online is gelaunched!
Spelers hier? Ben erg benieuwd voordat ik de game misschien aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ik heb de beta geprobeerd, ben nu zelf ook aan het kijken of het wat is, schijnt erg verbeterd te zijn.
Dus ik ben ook aan het nadenken over de aanschaf.

Als iemand het heeft aangeschaft en het speelt graag hier laten weten.
Dan kunnen we misschien een leuk groepje oprichten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 10:21
Ik heb het nu ook gedownload. Ben erg benieuwd.

Ik ben al een tijdje op zoek geweest naar een sandbox achtige MMORPG, en het craften en de andere mogelijkheden klinken wel intressant (en verslavend :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:20
Kan iemand mij vertellen waar de muziek in het filmpje van de openingspost van is? heb dit al eerder op andere plekken gehoord, maar toen kon ik er niet achter komen.

De dev's van dit spel hebben het schijnbaar in deze trailer ook gebruikt, en wil heel graag weten van wie het is.

Alvast bedankt.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Dit is de muziek YouTube: Freedom Fighters - Two Steps from Hell Star Trek Trailer 3

[ Voor 40% gewijzigd door -AzErTy- op 12-06-2010 23:56 . Reden: Caps verwijderen ]

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:20
offtopic:
Bedankt!

Via die link ben ik er uiteindelijk ook achter gekomen hoe of wat.

Nogmaals bedankt.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ik heb hem, momenteel weinig tijd om te spelen.
Maar het is geweldig, lekker hout gehakt en dadelijk eens proberen of ik een bow kan maken met wat arrows zodat ik kan beginnen met hunten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tijdje terug de Open Beta geprobeerd. Op zich ben ik best wel gecharmeerd van dit soort spellen. Geef mij maar een enorme open wereld waar je zelf je hachje moet proberen te redden. Echt een verademing in vergelijking met de WoW klonen van tegenwoordig.

Helaas valt de uitvoering van het idee wel flink tegen, net zoals Darkfall. Heel moeilijk om in te stappen en te snappen wat je allemaal kan doen. Ook een enorme lag in de drukke gebieden. Toen ik rustig in het woud wat ging doen viel de lag wel redelijk mee.

Ik hoop ECHT dat een ontwikkelaar met een bak geld een soortgelijke MMO maakt. Dat zou best wel eens een hit kunnen worden.

PS. Mortal Online is nu gereleased geloof ik. Maar toch steeds vol met bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 13:42:
Een tijdje terug de Open Beta geprobeerd. Op zich ben ik best wel gecharmeerd van dit soort spellen. Geef mij maar een enorme open wereld waar je zelf je hachje moet proberen te redden. Echt een verademing in vergelijking met de WoW klonen van tegenwoordig.

Helaas valt de uitvoering van het idee wel flink tegen, net zoals Darkfall. Heel moeilijk om in te stappen en te snappen wat je allemaal kan doen. Ook een enorme lag in de drukke gebieden. Toen ik rustig in het woud wat ging doen viel de lag wel redelijk mee.

Ik hoop ECHT dat een ontwikkelaar met een bak geld een soortgelijke MMO maakt. Dat zou best wel eens een hit kunnen worden.

PS. Mortal Online is nu gereleased geloof ik. Maar toch steeds vol met bugs.
Darkfall heeft al behoorlijk wat verbeteringen gehad, ook de laatste patches (newbies meer hp / rare ores van normal nodes bv.). Mortal Online voelt naar mijn mening veel te traag aan in combat als ik het vergelijk met Darkfall. Tevens kan je in Darkfall uiteindelijk echt toffe dingen doen met bv. stormblast/schrapnel.

Tevens als darkfall met release nog een beta was dan is MO een alpha versie. :+

Al moet ik er wel bij vermelden dat ik wel een beetje een darkfall fanboy ben (mocht dat nog niet duidelijk zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-04-2023
Ik heb de trailers en ingame beelden ervan bekeken, en moet idd toegeven dat de combat me te sloom lijkt vergeleken met darkfall. Dat thiefing aspect lijkt me wel onwijs kicken, en waarschijnlijk loop je daar minder achter nog op de vets, aangezien het spel minder oud is. Dat vind ik zo jammer aan darkfall, zo veel mensen die gewoon simpelweg een 4x zo sterke char hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marshallq schreef op zondag 20 juni 2010 @ 14:26:
[...]

Darkfall heeft al behoorlijk wat verbeteringen gehad, ook de laatste patches (newbies meer hp / rare ores van normal nodes bv.). Mortal Online voelt naar mijn mening veel te traag aan in combat als ik het vergelijk met Darkfall. Tevens kan je in Darkfall uiteindelijk echt toffe dingen doen met bv. stormblast/schrapnel.

Tevens als darkfall met release nog een beta was dan is MO een alpha versie. :+

Al moet ik er wel bij vermelden dat ik wel een beetje een darkfall fanboy ben (mocht dat nog niet duidelijk zijn).
Elk game heeft zijn voor en tegens, waar MO langzamer is dan darkfall heeft het wel unieke features. 1 feature waar ik wel opgewonden over werd was het aspect dat de ontwikkelaars eens in de zoveel tijd een unieke boss creature releasen en deze door een ontwikkelaar bespeeld zal worden. Zodra hij verslagen is, komt hij niet meer terug en word het een episch verhaal waar je beroemd mee zou kunnen worden.

Het probleem bij Mortal online is echter erin stappen, ik heb er in rondgelopen en snapte geen fuck wat ik moest doen, werd niet bij het handje genomen, de eerste monsters slachtte me af in 1 slag en ik kwam nooit meer terug in het dal der levenden. Het spel heeft zoals ze dat zo mooi noemen een enorme "learning-curve". Iets te veel naar mijn mening en daarom heb ik het na 5 dagen testen en proberen opgegeven.

Ik had er hele mooie verwachtingen van.

Daarnaast dacht ik first person fan te zijn, maar moet ik eigenlijk steeds meer toegeven dat RPG achtige view waarbij je je eigen character nog een beetje ziet ook heel lekker is als je ergens tussen vast zit en hierdoor kan zien wat boven en onder is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kick kick schop

iemand het de laatste tijd nog gespeeld geprobeerd?
is het de moeite waard om mijn account weer te herstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Denk dat je beter even kan wachten, ze zijn bezig met een gigantische update, kan je zien op de website met die kaarsjes, zodra deze allemaal uit zijn is de update klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryatzu schreef op zondag 14 november 2010 @ 11:31:
Denk dat je beter even kan wachten, ze zijn bezig met een gigantische update, kan je zien op de website met die kaarsjes, zodra deze allemaal uit zijn is de update klaar.
geweldig bedankt.

Hoe is het nu?
Al enigzins speelbaar en een wat bevolkte wereld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Het schijnt al een stuk speelbaarder te zijn.
Heb het zelf nog niet gechecked, wacht liever nog op de update en wat reviews daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg een emailtje dat ik weer 7 dagen voor niks kon spelen.
Ben vannacht begonnen en moet eerlijk zeggen, het bevalt me nu wel!

Het is een stuk speelbaarder als eerst.
Er zijn nu ook mensen, en er is een ware community.
Ik ben nu druk bezig met "sterk" worden dmv het raisen van me base stats.
Waar het spel nogal erg "langzaam" was toen ik net begon, merk ik nu dat ik ook echt, sterker, sneller ben geworden.

Erg leuk spel tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm benieuwd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Ik kick dit topic maar even, omdat ik zelf niet heel veel behoefte heb om een gigantische TS te maken. Maar het spel is zover ik weet nu echt uit de beta en free-to-play.

Ben er zelf sinds 2 dagen weer mee begonnen. Andere mensen die het weer hebben opgepakt?

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Nog geen tijd gehad maar ben wel benieuwd naar je ervaring tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmegaOne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-01-2022
Ik heb het van de week geprobeerd, het heeft wel iets.
Er wordt geadverteerd dat de enige beperkingen die een F2P speler heeft max primaire skills van 60 heeft en geen expensive dingen kan looten en geen pickpocketing.

Kom ik uit het beginnersgebiedje, moet ik ondoden hun hoofden gaan halen uit de graveyard voor die guard.
Ik kom terug met 3 hoofden, ooh leuk 8 silver per hoofd of wat leuke items en een zwaard van 20 silver.
Wil ik dat zwaard en dan krijg ik zo'n leuke boodschap : free players are not allowed to purchase or use this kind of weapon (was de naam kwijt).

Echt zo'n moment van wtf, je verdient heel gemakkelijk wat silvers in dat spel en dan kan je zo'n wapen niet van een vendor kopen en blijkbaar is de max van 60 skillpoints per primairy skill ook een gigantische beperking als ik zo op het forum ervan lees.
Voor de rest is het spel redelijk buggy, controls die soms niet reageren, grafische instellingen die gereset worden naar standaard na een update. Er wordt veel over geklaagd in de chat daar.
Grafisch valt het wel mee, geen hoogvlieger, maar de beginstad was redelijk mooi. Maar buiten de stad was het redelijk kaal.

De moeilijkheidsgraad/leercurve is toch redelijk hoog, dat spreekt me wel aan, maar een F2P aankondigen die eignelijk een vrij beperkte trail zonder einde is, vind ik toch een zure tegenvaller en van wat ik gezien heb is het mij zeker geen 15 euro/maand waardig.

De info over de F2P is op hun site vrij beperkt en goed verborgen en in mijn ogen misleidend. Heb het spel er ook maar terug afgegooid.

Bovenstaande is natuurlijk mijn ervaring en mening, hoewel het concept mij erg aanspreekt vind ik de uitvoering ervan een heel stuk minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrotenise
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik ben het met je eens dat ze beter hadden moeten nadenken over die level 60 skillcap qua balance, maar wat betreft is het redelijk universeel met andere 'F2P' games. De enige game die dit ooit goed heeft geïmplementeerd naar mijn mening is Runescape: een duidelijke scheiding tussen P2P en F2P waar P2P dingen alleen maar geruild/werken op de P2P servers. Ik heb er trouwens alle vertrouwen in dat dit later nog wordt aangepast naar boven toe. Ze doen meestal een verandering om te kijken hoe het gaat, om dan vervolgens nog wat tweaks te doen.

Daarnaast: jij bent wel een maand of 2-3 verder voordat jij alle 1100 skillpunten hebt gevuld en na dat heb je nog 2 andere chars waar je aan kan bouwen. Nadat dat klaar is, ben je toch echt wel dat spel een halfjaartje aan het spelen. Tuurlijk kan je met de 60 skillcaps niet competitief pvpen, iedereen met een beetje verstand van wiskunde weet dat (je mist 2/5). Je kan echter meer dan genoeg meekomen om gewoon alle aspecten van de game te proberen en als je het echt een goed concept vindt is het natuurlijk de bedoeling dat je gaat betalen.

Het klopt dat je niet veel waar voor je geld krijgt in vergelijking met bijvoorbeeld World of Warcraft, maar de enige manier waarop een spel zoals dit het ooit gaat halen is door mensen die ze supporten. Als men dat niet doet, blijven we opgescheept zitten met diezelfde titels die meer van hetzelfde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geops
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 16:40
Goed een flinke Necro maar een nieuw topic creëren gaat ook een week werk in zitten.

Speel het spel nu alweer een kleine 4 jaar af en aan. Ik moet helaas zeggen dat het nog steeds een van de weinige games is met zo'n extreem diep gathering/crafting systeem en ook nog eens een redelijk combat systeem.

De afgelopen jaren zijn zeker niet zonder problemen en bugs geweest maar ik geloof toch dat het voor vele wel een interessante game is om in te duiken. Ook als free to play heb je genoeg opties om op zijn minst te ontdekken wat de game in petto heeft. Een van de zaken die mij nog steeds weet bezig te houden is het feit dat de game nog een aantal professions heeft waar meer dan genoeg onbekend is. Zo zijn er talloze vissen nog nooit gevangen en ook is het cooking systeem alles behalve volledig uitgeplozen.

Laatst heeft men er een flinke update uitgegooid met wat nieuwe looks en armor sets. En men hoopt binnen Q1 2014 nieuwe Territory Control features te brengen. Welk farming en meer engineering features zouden moeten betekenen.

Mocht men de game nog een kans willen geven / uit checken adviseer ik de volgende d/l link gezien de officiele updater nogal brak is :

http://www.mortalonline.c...nline_1750004.rar.torrent

Zorg er overigens wel voor dat je .NET en Direct X geupdate is anders gaat het niet werken.

Wil het toch niet lukken en/of heb je hulp nodig mag men mij altijd lastig vallen.
Pagina: 1