Laptop valt uit!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343307

Topicstarter
Beste allen,

Mijn laptop van c.a. 3,5 jaar oud valt ineens zomaar uit. Alle stroom gaat er vanaf.
Dit is afgelopen week een paar keer gebeurd. Tot vanmiddag, ik krijg de laptop niet meer aan de praat.
Ik dacht dat het softwarematig was en heb windows opnieuw geïnstalleerd. Dit is me gewoon gelukt. Als ik de laptop opstart loopt ie prima, totdat het bureaublad zou moeten verschijnen. Dan gaat de laptop gewoon helemaal ineens uit.

Vreemd, alle hardware lijkt te werken; windows opnieuw installeren werkt wel. Alleen als het dan moet gaan draaien gaat de laptop uit. (niet na een bepaalde tijd oid dus ik vermoed niet dat het in de voeding zit?)

Ik heb de laptop open gehad en 'stofgezogen' zo goed als ik denk dat ik dit zelf kan.

Waar zou het aan kunnen liggen? HELP!

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
heb je hem echt gezogen? heb je wel eens gehoord van statische elektriciteit? schoonmaken doe je met perslucht.

ik zou nogmaals controleren of echt alle koelingsopeningen/fans goed schoon zijn, maar het kan natuurlijk best dat het moederbord het begeven heeft na al die tijd.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Na 3.5 jaar zou het mij ook niet verwonderen dat er echt iets stuk is aan het moederbord. Je kan eens kijken in de BIOS natuurlijk naar de CPU temperatuur. Misschien is de koeler verstopt door stof en is de koelpasta intussen een krokant deegje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
Welk OS probeer je te installeren en ga je bijvoorbeeld van windows 98 naar windows7 ??
Het zou namelijk goed kunnen dat je OS de video kaart in een mode zet die je scherm niet aankan.

Heb je een VGA scherm die hogere resoluties aan kan? sluit deze dan eens aan op je laptop, heb je nu wel beeld moet je de resoluite terug zetten.

Heb je geen vga scherm of werkt het niet probeer dan eens van een linux live cd op te starten (b.v.b puppy linux) op een resolutie van 1024x768 of 800x600.