Hi - Geen bevestiging einde abonnement per brief

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Tot eind november ben ik tot volle tevredenheid klant geweest bij Hi. Omdat ik wilde overstappen naar T-Mobile heb ik een nummerportering (en dus einde abonnement) aangevraagd.

Deze portering is op z'n zachts gezegd erg moeizaam verlopen maar eindelijk, op 20 november kon ik van m'n oude nummer genieten bij T-Mobile. Omdat ik nogal van de bevestigingen ben, heb ik diverse malen bij Hi gevraagd om een einde abonnements bevestiging. Volgens de medewerkers was dat allemaal geen probleem en zou allemaal automatisch gebeuren. Nou niets bleek minder waar.

In eerste instantie zou mijn factuur, waar volgens de klantenservice op zou staan dat dit een eindafslutiing zou betreffen, klaarstaan op 'Mijn Hi'. Niet erg handig als ik daar niet meer bijkan omdat mijn abonnement inmiddels was beëindigd.

Geen probleem volgens de klantenservice. Ik zou de facturen per post ontvangen, maar wat ik ook ontving, geen facturen van Hi. Uiteindelijk twee kopie facturen ontvangen. Maar op de slotfactuur geen enkele melding dat m'n abonnement beëindigd was. Wel zijn de automatische incasso's gestopt op eind november, na de laatste factuur.

Ik heb het vermoeden dat dit allemaal niet zo gelopen is zoals zou moeten omdat m'n portering erg lastig is verlopen. Om een lang verhaal kort te maken; hoe kan ik alsnog een bevestiging van einde abonnement ontvangen? Of maak ik me druk om niets?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 11:10
Wel zijn de automatische incasso's gestopt op eind november, na de laatste factuur.
Dan mag jij er vanuit gaan dat je abonnement stopgezet is. Als er niets meer wordt afgehouden, dan is je contract ook beëindigd. Je kan Hi nog eens bellen om te vragen hoe het zit, maar volgens mij kun je gewoon hier vanuit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Loop anders even een KPN / Hi winkel of andere telecomwinkel waar ze KPN / Hi verkopen binnen en laat een verkoper jouw nummer checken in Mobiel Online. Als het daar niet meer in voorkomt ben je geen klant meer bij Hi, tenzij je nu bekend staat onder een ander 06-nummer (aangezien je nummer sowieso geporteerd is naar T-Mobile kun je nooit klant zijn bij Hi onder dát nummer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Dat is wel een goed idee. Thanks :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb op 19-01-2010 een brief gestuurd naar volgend adres op mijn "Hi 30 abonnement" op te zeggen.

KPN Klantenservice
T.a.v. Klantadministratie
3500 GM Utrecht

Klopt dit adres? Ik heb een brief gestuurd met een kopie van mijn legitimatiebewijs en erin gezet of er een bevestiging gestuurd kon worden met de einddatum van het abonnement. Ik heb alleen nog geen bevestiging gekregen. Duurt dit altijd zo lang of sturen ze gewoon geen bevestiging. Ik wacht even op een antwoord van jullie en anders ga ik even bellen of langs een winkel.

Mijn abonnement loopt op 13-05-2010 af, dus wou ik het alvast op gaan zeggen zodat ik straks als er nieuwe telefoons zijn bij een andere provider kan omdat Hi KPN weinig keuze heeft.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rodneyraab

Geen idee of dat adres klopt maar als je zoekt op 'opzeggen' op de website van Hi dan kun je ook telefonisch opzeggen:

Wil je je abonnement beëindigen, bel dan met je mobiele telefoon naar het nummer 1200 (via een andere telefoon bel je naar 06-12001200). Kies de optie ‘Klantenservice’ en vervolgens de optie ‘Opzeggen of verlengen van uw abonnement’. Is je contract nog niet verlopen, dan moet je rekening houden met een eventuele afkoopsom. De opzegtermijn voor een abonnement is 1 maand.

Informeer daar gewoon even of je juist hebt opgezegd. Is dat niet het geval dan kunnen ze het telefonisch dus alsnog voor je in orde maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Sowieso is het veel minder moeite om gewoon even telefonisch op te zeggen maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 18:14:
Hallo,

Ik heb op 19-01-2010 een brief gestuurd naar volgend adres op mijn "Hi 30 abonnement" op te zeggen.

KPN Klantenservice
T.a.v. Klantadministratie
3500 GM Utrecht

Klopt dit adres? Ik heb een brief gestuurd met een kopie van mijn legitimatiebewijs en erin gezet of er een bevestiging gestuurd kon worden met de einddatum van het abonnement. Ik heb alleen nog geen bevestiging gekregen. Duurt dit altijd zo lang of sturen ze gewoon geen bevestiging. Ik wacht even op een antwoord van jullie en anders ga ik even bellen of langs een winkel.

Mijn abonnement loopt op 13-05-2010 af, dus wou ik het alvast op gaan zeggen zodat ik straks als er nieuwe telefoons zijn bij een andere provider kan omdat Hi KPN weinig keuze heeft.
Dit adres is helaas niet juist. Zoals Ryana terecht opmerkt adviseren we je je opzegging telefonisch door te geven. Wanneer je ervoor kiest om je mobiele telefoonnummer mee te nemen naar je nieuwe provider is het niet nodig om je huidige abonnement te beëindigen. Je nieuwe provider zegt dat het abonnement voor jou op.

Ik adviseer je hiervoor contact op te nemen met de telefonische klantenservice via 1200. Wanneer je vanaf een ander toestel belt, toets dan 06 1200 1200. De klantenservice is bereikbaar op werkdagen tussen 07.00 uur en 22.00 uur en op zaterdag van 08.00 uur tot 18.00 uur.
Pagina: 1