Ik ben op het moment bezig met mijn scriptie en heb via datastream een hele lading gegevens van bedrijven binnen gehaald in Excel. Per bedrijf heb ik drie ratio's: P, MTBV, MV (prijs, market-to-book ratio & Market value).
Dan staat er dus in Excel (even kort door de bocht):
A1: AALBERT - (B1:HK1: reeks waardes P)
A2: AALBERT MTBV (B2:HK2 reeks waardes MTBV)
A:3 AALBERT MV (B3:HK3 reeks met waardes MV)
A4: ACCEL
A5: ACCEL MTBV
A6: ACCEL MV
etc.. (tm 9000)
Nu wil steeds bijvoorbeeld de eerste van de reeks selecteren en in een nieuw werkblad zettenomdat ik daarvan de bijv correlatie wil uitrekenen, hoe kan dit efficient doen ipv één voor één selecteren?
Dus A1, A4, A7, A10 etc. En deze onder elkaar in een nieuw werkblad plakken.
Daarnaast wil ik het omgekeerde ook doen. Heb een andere dataset waar juist deze gegevens gescheiden in verschillende werkbladen zijn.
Dit is mooi, alleen ben ik er achter gekomen dat ik er niks aan heb als bepaalde waardes (bijv MTBV) leeg zijn, en de rest wel gegevens (P en MV) heeft. Deze wil ik dus onder elkaar zetten zoals hierboven om te zien of de data klopt.
Hoe kan ik deze werkbladen samen voegen, dus dat alle 'A1' cellen (met reeks er achter) achter elkaar komen, daarna alle 'A2' cellen (met reeks)?
A1 'Werkblad1'
A1 'Werkblad2'
A1 'Werkblad3'
A2 'Werkblad1'
A2 'Werkblad2'
A3 'Werkblad3'
Ik kan wel wat met Excel, maar kan nergens iets vinden hoe dit te doen.
Alvast bedankt, zou mij veel werk schelen.
Dan staat er dus in Excel (even kort door de bocht):
A1: AALBERT - (B1:HK1: reeks waardes P)
A2: AALBERT MTBV (B2:HK2 reeks waardes MTBV)
A:3 AALBERT MV (B3:HK3 reeks met waardes MV)
A4: ACCEL
A5: ACCEL MTBV
A6: ACCEL MV
etc.. (tm 9000)
Nu wil steeds bijvoorbeeld de eerste van de reeks selecteren en in een nieuw werkblad zettenomdat ik daarvan de bijv correlatie wil uitrekenen, hoe kan dit efficient doen ipv één voor één selecteren?
Dus A1, A4, A7, A10 etc. En deze onder elkaar in een nieuw werkblad plakken.
Daarnaast wil ik het omgekeerde ook doen. Heb een andere dataset waar juist deze gegevens gescheiden in verschillende werkbladen zijn.
Dit is mooi, alleen ben ik er achter gekomen dat ik er niks aan heb als bepaalde waardes (bijv MTBV) leeg zijn, en de rest wel gegevens (P en MV) heeft. Deze wil ik dus onder elkaar zetten zoals hierboven om te zien of de data klopt.
Hoe kan ik deze werkbladen samen voegen, dus dat alle 'A1' cellen (met reeks er achter) achter elkaar komen, daarna alle 'A2' cellen (met reeks)?
A1 'Werkblad1'
A1 'Werkblad2'
A1 'Werkblad3'
A2 'Werkblad1'
A2 'Werkblad2'
A3 'Werkblad3'
Ik kan wel wat met Excel, maar kan nergens iets vinden hoe dit te doen.
Alvast bedankt, zou mij veel werk schelen.