Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Meerdere webcams hoge fps opnemen. Software gezocht..

Pagina: 1
Acties:

• eggiebird
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 31-05-2010
Hoe move ik mijn topic naar de juiste plek? Ga gelijk zoeken in het forum.......

Na goed gezocht te hebben (op internet en tweakers) open ik een topic... dus mocht er al een dergelijk topic zijn excuus.

Ik zoek software waarmee ik twee webcams tegelijk kan opnemen en wel met redelijk hoge framerate. 10 fps of meer resolutie is iets minder belangrijk.

Nu gebruik ik naar tevredenheid Debut Video Capture Software. Framerate is hier zelf in te stellen to max 30fps. Progje werkt makkelijk, maar kan maar één webcam aan. Het programma twee keer naast elkaar draaien kan niet (laat het programma niet toe).

Iemand tips?

Waar ik het trouwens voor gebruik is het met webcam en laptop filmen van zwemmers als hulpmiddel om de techniek te verbeteren. Nu wil ik een camera onderwater en één bovenwater gelijktijdig laten opnemen en afspelen...

Ik gebruik een zelfgebouwde onderwaterbehuizing van standaard pvc afvoerbuis waardoor webcamdraad omhoog gaat, bocht, eindunit met schroefdop waarin glaasje is gelijmd waardoor mijn webcam naar buiten kijkt....simpel, goedkoop en zeer doeltreffend. Met een Trust Webcam WB-3320X HiRes live en pvc voor onder de 30 euro klaar...

eggiebird wijzigde deze reactie 01-02-2010 17:58 (4%)

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 20:36
quote:
eggiebird schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:56:
Ik zoek software waarmee ik twee webcams tegelijk kan opnemen en wel met redelijk hoge framerate. 10 fps of meer resolutie is iets minder belangrijk.
Zou je hier wat duidelijker in kunnen zijn? In eerste instantie vraag je om de opname mogelijkheid met een redelijk hoge framerate... maar vervolgens is fps minder belangrijk? FPS = Frames Per Second - Oftewel de framerate...

Maar het probleem begrijp ik :) Ik denk persoonlijk dan ook dat je de oplossing in de verkeerde hoek zoekt, je bent volgens mij veel beter af om beide cams met een apart systeem op te nemen en deze later met een video-edit programma samen te voegen. Voor een beetje opname vanaf een webcam heb je geen super-systeem nodig aangezien die alleen voor de opname met de webcam gebruikt wordt... veel hoeft dat extra systeem dus niet te kosten, daar kan je gewoon een 'afdankertje' voor gebruiken. Zo zou ik het iig aanpakken ;)

• eggiebird
Hee Micglou bedankt voor het meedenken...

Ja, ik zal me verduidelijken.

Ik heb zoals ik schreef een bepaald minimum framerate nodig en geen super hoge resolutie...
Veel software offert bij moeilijkere lichtomstandigheden FPS op, en houdt resolutie zo lang mogelijk in stand.
Ik heb het liever andersom... Bij moeilijk licht liever 'bezuinigen' op pixel resolutie dan op fps...

Je suggestie later beelden van twee webcams samenvoegen is voor het specifieke doel niet bruikbaar helaas.
Ik probeer namelijk niet om mooie filmpjes te maken voor een presentatie of zo iets.
Maar ik wil een simpel en goedkoop systeem waarmee ik zwemmers snel feedback kan geven (middels beelden, liefst boven en onder water synchroon...) op hun zwemtechniek.

Het allermooiste is twee webcams die synchroon onder en boven water opnemen (in fps>10) en dan met vertraging van een halve minuut de beelden afspelen.
De zwemmer kan dan het water uit komen na bijvoorbeeld een keerpunt en gelijk zien wat hij eigenlijk doet. Weer terug in het water met de verbetertip van de trainer en weer opnemen en nakijken.

Zowel suggesties voor software die simultaan kan opnemen en software die met delay kan webcambeelden kan weergeven zijn erg welkom.

Groet

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 01:24

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Als je twee wat duurdere Webcams haalt wil dit meestal wel, goedkope (< €40) willen allemaal maar zo'n 10fps geven (Waarom die in Laptops/netbooks in godsnaam niet? die doen het wel netjes :@)

Als je daarnaast gewoon twee verschillende neemt lijkt mij dat je gewoon twee keer op hetzelfde moment je webcams aan kan zetten ;)

D4NG3R wijzigde deze reactie 12-02-2010 10:02 (26%)

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• eggiebird
Ik heb een poging gedaan debut in twee windows naast elkaar te draaien en aan elk een andere webcam te koppelen, maar dit werkt niet. Wellicht wel met een ander stukje software.. Al vraag ik me af of de hardware (grafische kaart?) dit wel aan kan... Heb wat betere webcams die de framerate makkelijk aankunnen, dat is het probleem niet dus..

Eigenlijk wil ik het liefste de beelden in een security-cam achtig programma binnen 1 programma kunnen weergeven met een delay van bijvoorbeeld een minuut en dan in fps=>10.... Dat zou veel praktischer zijn dan twee verschillende programma's voor twee cams.. En aangezien een niet zo computerhandige zwemtrainer het moet gaan gebruiken heeft een simpel programma de voorkeur....

• Joolee
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 19-11 19:26
quote:
eggiebird schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:32:
Ik heb een poging gedaan debut in twee windows naast elkaar te draaien en aan elk een andere webcam te koppelen, maar dit werkt niet. Wellicht wel met een ander stukje software.. Al vraag ik me af of de hardware (grafische kaart?) dit wel aan kan... Heb wat betere webcams die de framerate makkelijk aankunnen, dat is het probleem niet dus...
Wat je nog kan proberen is het programma uitvoeren als een andere gebruiker. Over het algemeen kan de software dan niet detecteren of het al een keer draait.

Je kunt het proberen door met rechtermuisknop te klikken op de snelkoppeling en te kiezen voor "uitvoeren als andere gebruiker" en als het werkt kun je een snelkoppeling maken met het commando 'runas'

• eggiebird
Oh dat zijn twee goede ideeen... was niet bekend met de runas functionaliteit
ga ik zeker proberen.

Iemand nog een idee voor de minuut delay?

• Teijgetje
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 16-11 20:06
Tegenwoordig heb je ManyCam en is gratis.
De pro versie kan nog meer maar kost 50 dollar.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• treslem
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 20-08 08:34
BlueIris doet het ook goed...heb zelf 6 ipcamera's & 2 webcams draaien zonder problemen (buiten de wifi camera's die via 2 repeaters gaan)

La dolce vita - non farmi ridere

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True