• Hans-Peter
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-01 15:03
Hallo allemaal,

Ik heb vorige week een computer in elkaar gezet van onderdelen van Azerty.nl.
Dat is volgens mij ook wel goed gegaan.
Eerst had ik een beetje problemen met de drivers maar die zijn nu allemaal geïnstalleerd.
Maar het probleem is nu wat toen ook al was dat meestal onder het gamen (maar ook gewoon) het beeld uit valt.
Het beeld word zwart maar de pc draait gewoon.
Ik dacht zelf dat ik misschien te weinig koel pasta op de cpu heb gedaan kan dat het zijn of is het iets anders. Wat denken jullie?

Groeten, Hans-Peter

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08-2025

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Misschien eerst even de temperaturen controleren? Wat heb je zelf (nog meer) geprobeerd?

[ Voor 7% gewijzigd door Frentik op 01-02-2010 16:55 ]

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

• Hans-Peter
Ik heb de bios zo'n 5 uur aan gehad maar dan valt er niets uit.
De temperatuur via de bios: Cpu: 26,4 en Systeem: 24,2 graden.
Met een ander programma als de game aan staat word de temp wel hoger.
Cou: 57 en Systeem 47 tot 53 ofzo

[ Voor 38% gewijzigd door Hans-Peter op 02-02-2010 11:00 ]

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 16:09
Ten eerste: Wat zit er in je systeem? Wij kunnen niet alles ruiken.

Verder: Weet je zeker dat alle stekkertjes er goed in zitten?
Denk aan 4-pins of 8-pins moederbord stekker of PCI-e stekkertjes op je videokaart.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Op die manier kun je achterhalen welk onderdeel nu het probleem vormt.

• Hans-Peter
Dit is mijn systeem.
De stekkers zitten allemaal goed.
Modbreak:Zou je alsjeblieft je specs gewoon in platte text hier kunnen plaatsen ipv achter een link? - dat is wel zo makkelijk lezen en voorkomt dat deze topic nutteloos wordt als Azerty een keer iets verandert...

[ Voor 22% gewijzigd door dion_b op 03-02-2010 10:46 ]

• In Search of Sunrise
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
Hans-Peter schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:13:
Dit is mijn systeem.
De stekkers zitten allemaal goed.
Weet je dat zeker? Heb je dat al nagekeken? Soms zie je het wel eens over het hoofd en blijkt een stekker toch niet helemaal vast in te zitten. Kijk ook gelijk of alle onderdelen wel vast zitten en dan ook echt vast. Er mag geen beweging in zitten of dat het omhoog zit (zoals bij geheugen) Wat gebeurt er verder als je de computer start? Neem zoals hierboven al gesuggereerd wordt de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.

[ Voor 4% gewijzigd door In Search of Sunrise op 03-02-2010 01:17 ]

specs

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter is al eens genoemd, maar je doet er niet meer mee dan "De stekkers zitten allemaal goed". Er staat wat meer in dan alleen dat :o

Misschien zinniger idee om eerst eens die troubleshooter grondig door te nemen (niet alleen lezen, ook doen!) en pas als je alle relevante zaken geprobeerd hebt en geen succes hebt hier verder te vragen. Geef dan gelijk ook aan wat je allemaal exact gedaan hebt en wat toen gebeurde.

Want anders kunnen wij niets anders doen dan het wiel opnieuw uitvinden en dingen voorstellen die toch al in de troubleshooter staan. Als je dat niet doet heeft dit topic weinig zin en gaat hij dicht.

Sowieso hoort dit topic niet in Overige Hardware maar Processors, Moederborden & Geheugen. Ik verplaats even.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Voor zover ik weet is dit een probleem van je videokaart en ati werkt aan een patch.
Het komt bij die nieuwe kaarten wel vaker voor dat onder het gamen het scherm grijs of zwart wordt.

nieuws: ATI erkent 'grijzeschermprobleem' en werkt aan patch

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2010 11:00 ]

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 16:09
Het kan ook dat je geheugen niet helemaal goed staat ingesteld of niet compitabel is met de rest van je systeem. Het OCZ geheugen heeft bijvoorbeeld een voltage van 1.7 nodig op CL9.
Staat het moederbord in het BIOS ook ingesteld op deze waarde?

• Hans-Peter
Ik zal troubleshooter eens doornemen en doen.
En eens kijken of alles echt goed vast zit...

• Hans-Peter
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:58:
Voor zover ik weet is dit een probleem van je videokaart en ati werkt aan een patch.
Het komt bij die nieuwe kaarten wel vaker voor dat onder het gamen het scherm grijs of zwart wordt.

nieuws: ATI erkent 'grijzeschermprobleem' en werkt aan patch
Dit heb ik gelezen en het is pressies wat ik heb. Bedankt voor de link.
Er staan ook oplossingen bij. Thanks
Pagina: 1